gekke dmx verwerking bij martin pal scanners

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kristofb
    • Sep 2006
    • 91

gekke dmx verwerking bij martin pal scanners

ik heb een aantal weken geleden met wat antiek spul liggen werken namelijk de martin pal 1200 scanner. ALs ik een colour chase maak met de cmy gaat alles goed. ALs ik hierbij nog een beweging toevoeg gaat ineens de colour chase heel stroef. Vlotte bewegingen krijg ik er alsook niet uit. Is dit een op te lossen probleem???

mvg
    kristof
  • koentjes
    • Dec 2007
    • 333

mocht je de manual niet in je bezit hebben:

gebruik je wel een fase-draaier op je scanners?
    (bij de oudere martins zoals deze zijn de + en - omgedraaid in de dmx aansluiting) (omdat deze ook met martin-protocol kan werken)

kijk ook even in welke mode je scans staan, want daar kan je probleem ook deels inzitten...

(zie pagina 27 voor meer info)

Comment

• kristofb
      • Sep 2006
      • 91

ik ga het volgende week nog eens testen.

Comment

• R. den Ridder
        • Sep 2000
        • 1500

Een pal proberen een snelle movement met zijn spiegel te laten maken is als een paard de samba te leren dansen..wat er niet in zit komt er ook niet uit De spiegel is te groot om echt heel snel te zijn.

qua haperingen en vreemde storingen; zijn alle drivers nog goed en zitten de flatcables goed vast? had bij de 1220's uit die tijd altijd problemen met flatcables die goed leken te zijn maar vaak intern kapot waren door trillingen en dergelijke, met wat jutteren aan de kabels zou je dit moeten zien, ook een driver wil wel eens roet in het eten gooien gezien de grootte van de te bewegen delen en de relatief lichte stappenmotoren.

die fasedraaier zou je niet nodig moeten hebben, in de tijd van de PAL had martin dit al gewoon aangepast voor zover ik weet.
        Ennehh..als de lichtopbrengst tegenvalt; dit hoort zo..is nu niet echt een wonder van optisch vernuft.

Comment

• koentjes
          • Dec 2007
          • 333

Originally posted by R. den Ridder
          die fasedraaier zou je niet nodig moeten hebben, in de tijd van de PAL had martin dit al gewoon aangepast voor zover ik weet.
          volgens de handleiding waar ik eerder de link al van gaf staat de pinbezetting nog als 1 shield, 2 hot, 3 cold... dus het is anders dan je dacht.

Comment

• R. den Ridder
            • Sep 2000
            • 1500

Dan buig ik nederig mijn hoofd en geef mijn fout toe!

Comment

Working...