Hulp bij aankoop belichting

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • art-times
    • May 2008
    • 4

Hulp bij aankoop belichting

Ik ben momenteel bezig met het opstarten van een PA-bedrijfje, maar ik heb zelf niet voldoende kennis over licht (zo gaat dat zeker bij geluidstechniekers)

Ik ben ook zoek naar een leuke en betaalbare oplossing om de sfeer op het podium te verbeteren.

Ik heb op het forum al veel gelezen over de verschillende mogelijkheden, maar ik geraak er niet goed wijs uit.

Ik had gedacht aan een 8 par lichten met besturing. (vind de led par wel tof)
    maar mss zijn er wel andere en betere oplossingen

Kunnen jullie mij wat extra info geven over welk materiaal ik het beste (prijs kwaliteit) koop.
  • Martijn de Groot
    • Mar 2005
    • 189

De allerbeste oplossing is: overlaten aan een licht(verhuur)bedrijf. Komt het geluid ook ten goede, omdat je je aandacht niet hoeft te verdelen.
    Succes.
    wat beweegt mensen die licht bewegen?

Comment

• Elmo
      • Jun 2006
      • 208

Originally posted by art-times
      Ik ben momenteel bezig met het opstarten van een PA-bedrijfje, maar ik heb zelf niet voldoende kennis over licht (zo gaat dat zeker bij geluidstechniekers)

Ik ben ook zoek naar een leuke en betaalbare oplossing om de sfeer op het podium te verbeteren.

Ik heb op het forum al veel gelezen over de verschillende mogelijkheden, maar ik geraak er niet goed wijs uit.

Ik had gedacht aan een 8 par lichten met besturing. (vind de led par wel tof)
      maar mss zijn er wel andere en betere oplossingen

Kunnen jullie mij wat extra info geven over welk materiaal ik het beste (prijs kwaliteit) koop.
      bij de producties waar je ingehuurd wordt om het totaalpakket te verzorgen, uitbesteden (like Martijn said)

voor losse verhuur, een stel par64 met CP62 (geen ledpar!!)
      en de standaard dingen verder, dus MH's (bekende fabrikaten), rookmachines, Fresnell's, pc's

gebruik alleen de bekende fabrikaten dit zodat bijhuren ook makkelijker wordt.

Comment

• CMY
        • Feb 2008
        • 49

Als je start met verhuur.
        Moet je zeker op de kleine dingen letten..
        Zoals Bekabeling,multies,Haken,Safeties, (Nette en degelijke) vliegkisten Enzovoorts
        En wat heb je nog meer nodig voor een optreden denk aan rigging

Mvg
        CMY
        .....::::: Lichtpik :::::.....

Comment

• laserguy
          • Jun 2003
          • 2755

De sfeer op het podium maak jij zelf! Het verschil tussen een lichtman die zijn vak kent en een amateur is dat een echte lichtman met evenveel materiaal als een amateur toch sfeer kan creëren en de amateur niet. Jouw vraag is dus eigenlijk onbeantwoordbaar... jij moet de situatie inschatten/kennen en er dan jouw creativiteit op loslaten. Afhankelijk van hoe en wat jij wil moet jij dan kiezen voor het juiste materieel.
          Rigging, kisten, kabels, ... allemaal leuk maar begin bij de basis: denk je dat je de creativiteit in je hebt om hier aan te beginnen?
          Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• jens
            • Aug 2004
            • 1067

sta je op een groot podium is inhuren & het overlaten aan een ander zeker een optie, maar niet echt haalbaar als jij met een band ergens in de kroeg staat.....wat denk je als je telkens moet gaan huren inclusief brengen en halen en de hele reut. en dat keer op keer laat staan als je nog is iemend moet gaan inhuren om het te bedienen.

Ik zet vaak zat 2 racken parren t4 op een statief , paar mooie filters erin en het ziet er al stukken beter uit op het podium....vaak is er wel iemend met me mee en die kan dan mooi onder het spelen van de band even het licht bedienen want de sturing is ook niet al te moeilijk te begrijpen!...

Comment

• art-times
              • May 2008
              • 4

Voor grotere shows kan ik het begrijpen dat ik beter in licht verhuurbedrijf inschakel.
              Maar voor optredentjes in kroegen op tredens met een beperkt budget wil ik graag zelf ook iets te bieden hebben.

Is het voldoende 2 maal 4 par met besturing, of wat er nu al meer verwacht.

Toch al bedankt voor jullie reacties

Comment

• Flash experience
                • Nov 2007
                • 32

Dit hangt heel van de grote van je podium af, op kleine podiums, in kroegen of dergelijke kan je met twee fourbare 64'ers al wat mee doen. Indien je echt speciale dingen wilt doen, kan je nog denken aan een strobo (hangt af van de muzieksoort utieraard), blinders,... maar da kan her prijskaartje snel oplopen. En zoals eerder ook al gezegd hier, denk aan kabels, bediening, eventueel benodigdheden voor frontlicht en dergelijke. Maar voor kleinere 'amateuristere' zaken kan je zeker al iets doen met twee fourbaren en eventueel een klein dompketelke

Comment

• axs
                  Moderator
                  • Jun 2002
                  • 2687

Lees dit topic eens samen met de verwijzing naar het reeds bestaande topic.
                  Gelieve dan ook daar verder te gaan met de discussie.
                  If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

Working...