Ervaringen met Arkaos & Avolites --> welke laptop???

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Manuel1975
    • Apr 2008
    • 12

Ervaringen met Arkaos & Avolites --> welke laptop???

Hoi Hoi,

Ben sinds kort een beetje aan het pielen met Arkaos. Ik heb een Enttec usb DMX pro kastje gekocht en hang dat zodra ik op een klus sta aan een Avolites tafel. Ben onder de indruk van de mogelijkheden maar heb het geheel nog niet stabiel draaien.

Wie heeft hier meer ervaring mee?? welke lapops zijn hier het meest geschikt voor? Mac versus PC. Vista versus XP... Veel vibraties. Ook nooit echt goed voor de HD...

Ik ben zeer geinteresseerd!
  • ralph
    Banned
    • Aug 2000
    • 2649

Probeer nog maar eens een klapjap te kopen zonder vista!

Entec dongle en avolite stafel, leg es uit, ik snap niet wat je dan aanstuurt.

Comment

• 4uss
      • Aug 2005
      • 578

Originally posted by ralph
      Probeer nog maar eens een klapjap te kopen zonder vista!
      Zoek een machine uit waar nog stuurprogramma's voor XP voor te downloaden zijn en selecteer deze met Vista Business of Vista Ultimate (als je geen XP kunt kiezen natuurlijk, anders moet je gewoon XP kiezen), deze mag je namelijk volgens licentie downgraden. Dan mag je dus binnen je licentievoorwaarden Windows XP legaal op die machine installeren. Weet alleen niet hoe je aan een installatiecode komt, maar dat kunnen ze je bij Microsoft dan denk ik wel vertellen. Voor een Dell kun je gewoon opzoek naar een OEM-cd van Dell met Windows XP, dan wordt er nooit om een serial gevraagd.

Comment

• laserguy
        • Jun 2003
        • 2755

De meeste grote merken hebben een XP recovery CD bijgesloten bij bepaalde modellen (HP, Fujitsu-Siemens).
        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• NiTRO
          • Sep 2002
          • 677

Na veel testen is mijn ervaring : Neem een Laptop met XP of beter een Desktop met XP en een goede video kaart.

Wat ga je doen met Arkoas, is het alleen om vids aan te sturen, dus je pc als mediaserver en Avo als aansturing, of ga je ook led mappen met Arkaos Led mapper?

Mijn ervaring met Vista op mijn laptop is dat sommige vids niet echt lekker lopen, ook niet via de enttec. Ik heb een Dual Core met 3 gig intern en een goede Nvidea kaart, alle benodigde drivers en codecs geinstalleerd maar toch wat haperingen bij HD vids en 800x600 resoluties.

Als je nog vragen hebt mail je maar ff.

groet,
          erc

Comment

Working...