DMX-Haspel

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Wouter Verlinden
    • Dec 2000
    • 263

DMX-Haspel

Allen,

ik ben opzoek naar een DMX-Power-Combokabel bestaande uit volgende:
    - 4x DMX-lijn 110ohm
    - 1x Power-lijn 3x1,5mm² of 3x2,5mm²

Heeft iemand een dergelijke kabel in gebruik en goede / slechte ervaringen hiermee?

Welke merken hebben dit?

(ik heb Sommercable al gevonden...)

Thanx,

W
    Wouter Verlinden
    Creative Sound & Light Development
  • dh-showtechnic
    • Jun 2005
    • 139

hallo,

Sommercable is wel een goed en sterk merk hierin hoor.
    Wij hebben ook diverse kabels van hun en ze zijn al jaren in gebruik en werken nog steeds perfect
    Nieuwe mega drive in show

Comment

• DJ_Compact
      • Jan 2004
      • 234

Ik weet wel dat Highlite in september komt met een haspel met 4x XLR en 1 keer stroom. Een blokje eraan hangen is zo gedaan, niet?
      Mjaaaa....

Comment

• Elmo
        • Jun 2006
        • 208

hier nog iemand die opzoek is naar een zelfde soort kabel (4x DMX + 1x 230V)

de kabel van Sommer had ik al gevonden, ook maaselectro heeft zo'n kabel in het assortiment. persoonlijk zou ik niet voor de highlite kabel kiezen, ik denk dat die kabel voor touring gebruik niet geschikt is.

Hoe willen jullie deze kabel gebruiken? zelf wil ik twee 2HE paneeltjes maken.
        Paneel 1: 8x DMX (M/F), 1x 230V input, 1x LK multiconnector
        Paneel 2: 8x DMX (M/F), 3x 230V output, 1x LK multiconnector

dan de kabel ook uitvoeren met LK connectoren.

Heeft iemand anders hier nog een goed idee?

Comment

• Wouter Verlinden
          • Dec 2000
          • 263

Kabel uitrusten???

Gewoon 50 meter op een Schill haspel zetten.... op de plate van de haspel 4x ShukoF + 4x XLR5M.

Aan het andere uiteinde opengaan in spin... 1x ShukoM + 4x XLR5F.

Daarnaast heb ik dan een DMX-Distri-Rackje met 4 DMX-Boosters 1>4 (16-DMX lijnen dus) en een powerconditioner.... powerconditioner stabiliseert en beveiligd de voeding van de 4 boosters en de shuko die naar de mixcity gaat...

-> De haspel wil ik dan met 5 losse connectoren (4x XLR + 1x Shuko) aansluiten op deze rack...

-> Een multiconnector voor 4 DMX lijnen vind ik wat overkill...

Greetz,

W
          Wouter Verlinden

Comment

• Max8bier
            • Jun 2007
            • 27

DMX multi

Wij werken met de perivox kabel. Bevalt erg goed.
            Voor dmx hebben we alleen een multi gemaakt met alleen signaal lijnen, 6xdmx out, 1xdmx in, 1xdmx 5polig bedraad, 2x3p female en 2x3p male.
            Deze laatste gebruiken we voor intercom lijntjes ed.
            70mtr kabel zit op een schill haspel en gaat via een ten47 connector naar een stageblok waar ook een dmx booster in zit.
            Voeding leggen we altijd los, aangezien we ook geregeld 3fasen naar lichtregie leggen.

Comment

• Barthez
              • Dec 2003
              • 256

Originally posted by Wouter Verlinden
              Kabel uitrusten???

Gewoon 50 meter op een Schill haspel zetten.... op de plate van de haspel 4x ShukoF + 4x XLR5M.

Aan het andere uiteinde opengaan in spin... 1x ShukoM + 4x XLR5F.

Daarnaast heb ik dan een DMX-Distri-Rackje met 4 DMX-Boosters 1>4 (16-DMX lijnen dus) en een powerconditioner.... powerconditioner stabiliseert en beveiligd de voeding van de 4 boosters en de shuko die naar de mixcity gaat...

-> De haspel wil ik dan met 5 losse connectoren (4x XLR + 1x Shuko) aansluiten op deze rack...
              Dus jij neemt je haspel mee de zaal in?
              Het lijkt mij handiger (en netter) om je haspel on stage te laten, de spin uitvoeren met 4x xlr5m en shucko F.
              Als je dan in je rekje een boompje voorbereid voor naar de haspel ben je snel klaar, en je hebt aan de tafelkant geen losse kabeltjes nodig..
              Goed plan! ...doen we niet!

Comment

• Wouter Verlinden
                • Dec 2000
                • 263

Jaja, mijn haspel gaat altijd mee de mix-city in....

- Op het podium heb ik dan niets specifiek nodig... een gewoon shuko stopcontact en doorlinken naar de dimmerracks, that's all....
                - En in de mixcity zitten er op de centerplate van de haspel 4 shuko stopcontacten en een aantal XLR's.....
                - Van Pearl naar Haspel gebruik ik een klein multi-tje bestaande uit:
                ene zijde: 2x XLR5M Haaks + Eurostekker Haaks
                andere zijde: 4x XLR3F Recht + Shuko Recht....

Momenteel gebruik ik dus een haspel met stroom en 2 DMX-lijnen (gekocht voor mijn Pearl tijd....), en nu wil ik dus een nieuwe maken met 4 DMX-lijnen i.p.v. 2...

Het wordt dus Cordial of Perivox... al denk ik dat Perivox een stuk duurder zal zijn...

Greetz,

W
                Wouter Verlinden

Comment

• Elmo
                  • Jun 2006
                  • 208

Originally posted by Wouter Verlinden
                  Het wordt dus Cordial of Perivox... al denk ik dat Perivox een stuk duurder zal zijn...

Greetz,

W

het nadeel van een haspel is dat je niet kan verlengen, wat bij mijn (duurdere) oplossing wel mogelijk is.

heb je een linkje van die cordial? (het enige wat ik kan vinden op de site van cordial is 1x 230V 1x DMX)
                  Last edited by Elmo; 05-04-08, 09:36.

Comment

• Wouter Verlinden
                    • Dec 2000
                    • 263

Sorry, vergissing...

Het is dus Sommercable of Perivox.... Cordial heeft inderdaad dit type kabel niet...

Greetz,

W
                    Wouter Verlinden

Comment

Working...