Kleurenkeuze voor een volgspot

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LJ Gerrit
    • Apr 2002
    • 479

Kleurenkeuze voor een volgspot

Standaard worden nieuwe volgspots afgeleverd zonder kleurfilters voor de kleurwisselaar.
    Ik ben eigenlijk benieuwd naar jullie kleurenkeuze en type (merk) kleurenfilter en waarom.
    Graag jullie ervaringen.
    ------------------------------------------------
    Without colour, there is no perception
    MvG

Gerrit Schottert
    Controllux
  • AJB
    • Jul 2003
    • 2289

Gek genoeg hangt dat nogal af van de klussen en natuurlijk het type volgspot.

Vaak natuurlijk in TV wereld: minus green achtig iets (247,248,249)
    In geval van volgspots zonder dimmer: ND filtertjes (iets van 209,210,211 range Lee uit mijn hoofd)

Verder afhankelijk een warm-maak filtertje (kan verschilen van een 147 of 134 tot een relatief bleke 152).

Beetje moeilijk om er een eenduidig antwoord op te geven, wel een interessant onderwerp natuurlijk. Ik zou het super vinden als volgspots standaard met de voor die spot werkende correctie en aanpassings filters kwamen. Kleur is te veel afhankelijk van de klus.
    If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
    Arvid Buit
    Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• @lex
      • Jul 2006
      • 1087

Hangt wat mij betreft heel erg van de soort lamp af. Is het een halogeenlamp, laagspannings gloeilamp of een gasontladingslamp. Vanuit daar ga je je keuzes maken voor de kleur. En Zoals Arvid al aangeeft: het hangt heel erg van de kleuren in de rest van het ontwerp af.

Groet, @lex
      Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• LJ Gerrit
        • Apr 2002
        • 479

Ga er van uit dat het een volgspot is die een halogeenlamp bezit. Volgspot wordt gebruikt voor de losse verhuur.
        Dus we hebben het niet over keuze van designers of tv producties.
        Ik zou graag een standaard setje adviseren voor consumenten, die op dat moment nog niet weten waar hun volgspot voor ingezet zal gaan worden.
        Without colour, there is no perception
        MvG

Gerrit Schottert
        Controllux

Comment

Working...