Alternatief voor Focus Handheld

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LabRatXL
    • Mar 2008
    • 1

Alternatief voor Focus Handheld

Hallo,

Vanwegen kosten ik ben opzoek naar een goedkoper alternatief voor de focus handheld. Dus en controller om je dimmers aan te sturen. *Dit hoeft niet draadloos te zijn. Wat zijn de alternatieven!?

dank u.
  • vaud
    • Dec 2002
    • 24

Niet het meest ideale maar misschien is dit iets:
    Showtec Scene Pilot, stand-alone dmx controller
    Ik heb er zelf ook één maar ik heb hem nog nooit gebruikt.
    vaudje!

Comment

• moderator
      Moderator
      • Apr 2001
      • 5950

ollega modje Radar heeft een versie van lite=puter...Wellicht dat die wat info heeft?!
      Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• meine
        • Mar 2005
        • 35

Het hangt een beetje af van de middelen die je hebt, maar voor mij was het volgende een goedkoop alternatief:[LIST][*]Laptop met USBDMX-dongle en DMX-Control als software.[*]In dezelfde koffer een wifi-accespoint ingebouwd.[*]Telefoon met wifi-verbinding en VNC.[/LIST]Via een wifi-verbinding maak ik een connectie tussen de telefoon en de laptop. Via het programma VNC neem ik de laptop over op de telefoon. Daarna kn je dezelfde handelingen doen als normaliter op de laptop. (Is uiteraard wel enigszins beperkt door het kleine touchscreen van de telefoon).
        Echter als je van bovenstaande spullen niets hebt staan wordt het uiteraard nog een dure grap.

Comment

• Elmo
          • Jun 2006
          • 208

Originally posted by meine
          Het hangt een beetje af van de middelen die je hebt, maar voor mij was het volgende een goedkoop alternatief:[LIST][*]Laptop met USBDMX-dongle en DMX-Control als software.[*]In dezelfde koffer een wifi-accespoint ingebouwd.[*]Telefoon met wifi-verbinding en VNC.[/LIST]Via een wifi-verbinding maak ik een connectie tussen de telefoon en de laptop. Via het programma VNC neem ik de laptop over op de telefoon. Daarna kn je dezelfde handelingen doen als normaliter op de laptop. (Is uiteraard wel enigszins beperkt door het kleine touchscreen van de telefoon).
          Echter als je van bovenstaande spullen niets hebt staan wordt het uiteraard nog een dure grap.

ik neem aan dat dit ook een PDA met WIFI kan zijn
          wat is de prijs van de software waar jij het over hebt?

Comment

• Dennis vd Dool
            • Jan 2007
            • 72

Ik gebruik al enige tijd de compu-call
            Via een DECT-telefoon je dimmers aansturen.

Werkt erg fijn

Volgens mij is dit van Showworks

Comment

• jadjong
              • Oct 2003
              • 654

Originally posted by Elmo
              RealVNC - RealVNC remote control software
              Voor persoonlijk gebruik gratis.

Comment

• Jan Kortbeek
                • Jan 2004
                • 37

Originally posted by Dennis vd Dool
                Ik gebruik al enige tijd de compu-call
                Via een DECT-telefoon je dimmers aansturen.

Werkt erg fijn

Volgens mij is dit van Showworks
                CompuCALL werd gemaakt door BEO in Weesp. Ik heb geen idee of ze het nog maken.

Comment

• lucken
                  • Sep 2002
                  • 342

ChamSys MagicQ DMX-USB interface + wireless LAN + PDA of GSM met een internet browser. De ChamSys bevat namelijk een Web server en er is een remote focus applicatie geïntegreerd.

Comment

• meine
                    • Mar 2005
                    • 35

Originally posted by Elmo
                    Klopt, elke handheld met wifi is te gebruiken. Uiteraard hangt het een en ander ook af van welke besturingssysteem op de handheld/pda/telefoon draait. VNC moet uiteraard wel willen draaien (of een ander programma met dezelfde functie).

Heb het ook geprobeerd met Bluetooth echter kreeg dat niet werkend. Ik denk ook dat de reikwijdte hiervan meestal te beperkt is.
                    DMXControl is gratis te downloaden vanaf: DMXControl - Die intelligente Lichtsteuerung für ihren PC
                    (Real)VNC is zoals hierboven al gemeld ook gratis te verkrijgen.

Originally posted by Lucken
                    ChamSys MagicQ DMX-USB interface + wireless LAN + PDA of GSM met een internet browser. De ChamSys bevat namelijk een Web server en er is een remote focus applicatie geïntegreerd.
                    Ook dit heb ik geprobeerd, echter kreeg hier diverse foutmeldingen. Er zaten enkele fouten in de code van de webserver. Heb hier een familielid eens mee aan het werk gezet die er meer verstand van heeft. Uiteindelijk kregen wij het wel beter werkend. Details weet ik zo even niet meer, zou dat thuis kunnen nakijken.

Comment

• lucken
                      • Sep 2002
                      • 342

Originally posted by meine
                      Ook dit heb ik geprobeerd, echter kreeg hier diverse foutmeldingen. Er zaten enkele fouten in de code van de webserver. Heb hier een familielid eens mee aan het werk gezet die er meer verstand van heeft. Uiteindelijk kregen wij het wel beter werkend. Details weet ik zo even niet meer, zou dat thuis kunnen nakijken.
                      Opgepast er moet een ChamSys interface verbonden zijn aan de MagicQ software of een MagicQ PC Wing. Met andere interfaces werkt deze functie niet !

Het gaat echter niet om deze versie: Test12 - Grandé - Chamsys MagicQ PC Remote Control

Maar wel degelijk om de ingebouwde web server van ChamSys zelf ! Deze werkt hier zonder problemen.

Comment

• meine
                        • Mar 2005
                        • 35

@Lucken
                        Aha, ik heb inderdaad dat programma van Test12 gebruikt.
                        Ik gebruik geen Chamsys interface, dus kan de orginele functie niet testen.

Comment

Working...