Super helder wit licht voor modeshow

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • w00Dy
    • May 2006
    • 257

Super helder wit licht voor modeshow

Eerst en vooral, ik heb de search gebruikt en google...

Ik ben op zoek naar het nummer LEE filter voor een heel helder wit licht te verkrijgen.

Lampen hebben nogal de gewoonte tegen het gele aan te leunen.

Binnen 2 weken doe ik een modeshow waarvan de catwalk iPod wit is. Om het witte te versterken zoek ik een licht filter.

Kom ik met de LEE 201 een eind? Of kan het nog witter? Een LEE 232, gaat dit richting het blauwe van een Xenon lamp?

Loop ik het risico dat de modellen eruit gaan zien als wandelende lijken? Wat effect heeft een range 187 - 189 filter op de huid?

Nu kan je zeggen, loop even een speciaalzaak binnen en vergelijk even wat filters. Klopt, helaas is hier in de directe omtrek niet dadelijk zo'n zaak, of ze hebben enkel de drive inn par-kleuren.
    Alles begint bij Neutrik

Gitaren verdienen beter dan een SM 57
  • berolios
    • Sep 2005
    • 1538

Er zijn vele soorten wit, zoek maar eens op 'black body locus' (bbl). Warm wit is wat jij beschrijft als geel/rood en wat je zoekt is 'koud wit' (dit gaat meer richting het blauw). De 'warmte' van het wit wordt uitgedrukt in een kleurtemperatuur, in de meeste yokes zit een correctiefilter om het standaard 'koude' wit van een gasontladingslamp wat warmer te maken. Misschien kun je op basis van kleurtemperatuur eens kijken bij LEE of Rosco op de website? Ik weet het niet, maar kan me goed voorstellen dat er zoiets te krijgen zal zijn.

Niet vergeten dat de uiteindelijke kleur die je krijgt natuurlijk ook erg afhankelijk is van de lampen die je gebruikt.

Originally posted by w00Dy
    ... Loop ik het risico dat de modellen eruit gaan zien als wandelende lijken? ....
    Dat is geen risico... dat is een gegeven !!! ha ha ha... kwestie van smaak misschien ;-)...

Succes in ieder geval, hopelijk heb je iets aan mijn reply.
    Cheers
    Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• w.eckhardt
      • Apr 2006
      • 46

201 vind ik zelf al heel snel tegen het blauwe aankomen.
      202 is dan misschien al meer wat je zoekt.

Misschien een vreemde suggestie, maar heel soms gebruik ik 151 en 202 in dezelfde filterhouder. Trucje geleerd van een belgische technicus, en het ontstane kleurtje is wel wit, maar is ook niet overdreven kil.

Geen idee of je er iets mee kunt...

Comment

• mvdmeulen
        • Aug 2007
        • 137

nu weet ik niet wat voor lampen je gebruikt maar ik heb vorige week op een klusje in oss aan den lijve ondervonden dat CDMT lampen een behoorlijk wit licht van zichzelf uitstralen

nadeel is wel dat ze eerst even flink moeten stoken om echt wit te worden (ze starten tegen het groene aan)

mvg
        mark
        Met vriendelijke groet,
        Mark van der Meulen

Comment

• Mathijs
          Moderator
          • Aug 2002
          • 1353

Is het niet mooier om gewoon een frost te gebruiken?
          hierdoor wordt het mooi neutraal licht, maar je hebt geen bleke modellen.

Wat voor lampen gebruik je?

Dat is toch vrij cruciaal bij deze vraag.

Comment

• laserguy
            • Jun 2003
            • 2755

CDMT lampen neigen naar rozig wit (Philips). Dus niet krijtwit maar er zit nog een beetje leven in . CDMT die naar groen neigen? Dat kan alleen maar GE zijn.
            Breedstralende lighters met CDMT (Philips) kunnen dus een compromis zijn: wel wit maar niet klinisch...
            Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• hugovanmeijeren
              • Oct 2004
              • 1436

Originally posted by laserguy
              CDMT lampen neigen naar rozig wit (Philips). Dus niet krijtwit maar er zit nog een beetje leven in . CDMT die naar groen neigen? Dat kan alleen maar GE zijn.
              Breedstralende lighters met CDMT (Philips) kunnen dus een compromis zijn: wel wit maar niet klinisch...
              Klopt helemaal, leg maar eens een CDMT naast een MSD of MSR lamp. Verschil is wit roze van CDMT tegen spierwit (blauw wit) van MSD en MSR.

Met een rolletje L201 kun je denk ik ook wel heel veel bereiken.
              Kun je niet meerdere lampen door elkaar gebruiken, als je er een paar 'normale' spots tussen hangt met 151/152 erin en die dimt (beetje schuin richten) pak je daar mooi de huidtinten mee, en gebruik je een stel andere lampen, vooral als toplicht, met 201 erin.

Groeten Hugo
              Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• keenoncoolstuff
                • May 2003
                • 695

Misschien is het leuk om inderdaad te spelen met het contrast tussen warm en koud licht.
                Koud licht als floods op de catwalk, en dan de modellen van onderaf belichten met sunstrips of iets dergelijks?

Suc6 ermee,
                Rob.
                All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
                If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• w00Dy
                  • May 2006
                  • 257

Floods heb ik niet, budget voor sunstrips heb ik niet / is er niet.

Ik heb 5 ADB PC's van 1000W met een 6996P erin,
                  11 DTS/JB/x PC's van 500w met een 6820P erin,
                  4 parren 56 met MFL's erin.

Daarmee zal het moeten gebeuren. Catwalk is 10 meter lang.
                  Alles begint bij Neutrik

Gitaren verdienen beter dan een SM 57

Comment

• JustME125
                    • Jun 2006
                    • 297

Ben hem nog niet tegen gekomen maar misschien is lavendel een leuke voor ertussen te gebruiken?! LEE 136 als ik me niet vergis. Ik gooi hem meestal in de manteau om de eerste 2 meter na de toneelopening mee op te pakken. Vrij neutrale kleur. Pakt de huid mooi op maar bleekt niet uit. Echt een handige kleur. CDMT parren heb ik laatst nog gehad. Starten inderdaad tegen het groen aan (als ze lang stil hebben gelegen) en het kost wel een minuut of 5 voordat ze echt op kleur zijn. Volgens mij zijn er verschillende tinten te krijgen dus kun je zelf kiezen voor echt klinisch wit of een iets warmere tint. 201 in combinatie met lavendel (136) lukt wel denk ik. 201 hoeft maar een klein beetje aan om je witte vloer/kleding echt uit te lichten. Met 136 pak je dan je gezichten enzo vrij neutraal.

Mzzls
                    Correct me if I'm wrong

Comment

• lampjewortel
                      • Nov 2007
                      • 36

superwit werkt alleen als je er een contrast in zet. en daar kun je L136 heel goed voor gebruiken idd.
                      in je pc's kun je het beste met L202 werken denk ik omdat L201 te blauw wit lijkt.
                      je hebt toch wel een witte balletvloer (marble voor sommigen)

suc6
                      Last edited by lampjewortel; 05-03-08, 18:43.
                      Al is het geluid nog zo snel, het licht achterhaald hem wel.

Comment

• kokkie
                        • Nov 2003
                        • 1166

Originally posted by lampjewortel
                        superwit werkt alleen als je er een contrast in zet. en daar kun je L136 heel goed voor gebruiken idd.
                        in je pc's kun je het beste met L202 werken denk ik omdat L201 te blauw wit lijkt.
                        je hebt toch wel een witte balletvloer (marble voor sommigen)

suc6
                        In mijn wereld is 'Marble' een knikker en gebruik je bij modeshows geen kleur.

'Marly' is wel een andere benaming voor balletvloer en bij een modeshow gaat het om de kleding en die heeft kleur van zichzelf. Je gebruikt toch ook geen groen parretje om een schilderij uit te lichten, tenzij er door de kunstenaar uitdrukkelijk om gevraagd wordt. Is dat niet zo, dan maak je een lichtontwerp waarbij duidelijk te zien is wat de ontwerper heeft bedoelt. Over het algemeen betekent dat, dat je halogeen gaat corrigeren naar daglicht.

Over de modellen moet je je niet druk maken, daar is make-up voor uitgevonden. Om ze een beetje te helpen kun je ervoor zorgen dat de kleur van de verlichting bij de make-up dezelfde kleur heeft als op de catwalk
                        Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• JustME125
                          • Jun 2006
                          • 297

Originally posted by kokkie

'Marly' is wel een andere benaming voor balletvloer en bij een modeshow gaat het om de kleding en die heeft kleur van zichzelf. Je gebruikt toch ook geen groen parretje om een schilderij uit te lichten, tenzij er door de kunstenaar uitdrukkelijk om gevraagd wordt. Is dat niet zo, dan maak je een lichtontwerp waarbij duidelijk te zien is wat de ontwerper heeft bedoelt. Over het algemeen betekent dat, dat je halogeen gaat corrigeren naar daglicht.

Over de modellen moet je je niet druk maken, daar is make-up voor uitgevonden. Om ze een beetje te helpen kun je ervoor zorgen dat de kleur van de verlichting bij de make-up dezelfde kleur heeft als op de catwalk
                          Zo hoort het inderdaad ja maar uitgaande van de vraag nam ik aan dat dit doorgesproken was met de opdrachtgever.

Mzzls
                          Correct me if I'm wrong

Comment

• lampjewortel
                            • Nov 2007
                            • 36

Originally posted by kokkie

'Marly' is wel een andere benaming voor balletvloer
                            daar heb je idd gelijk in ja, ik zag het staan en ik d8 gelijk... O JA.

dus.
                            Al is het geluid nog zo snel, het licht achterhaald hem wel.

Comment

• Fonzie
                              • Nov 2006
                              • 5

Probeer een L130

of is dit heel flauw?

Comment

Working...