advies sturing gevraagd, voor parren in combi met scans

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Toon
    • Feb 2008
    • 4

advies sturing gevraagd, voor parren in combi met scans

[FONT=Arial]Na veel gelezen te hebben hier en op het net toch een wat meer specifieke vraag van mij;[/FONT]

[FONT=Arial]Voor onze hobbyband willen we het volgende licht aanschaffen[/FONT]
    [FONT=Arial]2 scanners en 2 x een dmx-balk met ieder 4 x par 56.[/FONT]

[FONT=Arial]Welke simpele controller kunnen we hiervoor het beste gaan gebruiken???[/FONT]
    [FONT=Arial]Het moet makkelijk (simpel) te bedienen zijn en we werken niet met een lichttechnicus, dus van te voren e.e.a. programmeren.[/FONT]

[FONT=Arial]Kun je met zo’n dmx-balk zorgen dat het frontlicht (2xpar) tijdens de presentatie full aanstaat continu en als we starten met een nummer dat de frontverlichting een stuk dimt maar toch continue blijft branden?[/FONT]
  • JustME125
    • Jun 2006
    • 297

Allereerst welkom hier, zie dat dit je eerste post is. Natuurlijk kun je met een DMX balk zorgen dat je parren gedimd worden. Dit moet je dan wel even met je controllertje met de hand inschuiven. Er zitten immer dimmers in de DMX balk. Je kunt kiezen voor één tafeltje dat alles kan (scans en parren) maar daar weet ik zo even geen goed alternatief voor. Je kunt ook kiezen voor een klein 8 kanaals tafeltje (botex/showtec/o.i.d) die kosten namelijk bijna niks meer. En een klein tafeltje voor je scans (Showtec/Robe/o.i.d.) Werkt op zich prima en je kunt makkelijk uitbreiden wanneer 1 tafeltje te klein blijkt. Beide tafeltjes kosten echt bijna niks meer.

Mzzls
    Correct me if I'm wrong

Comment

• dh-showtechnic
      • Jun 2005
      • 139

hallo,

Voor een simpele scanner en wat parren gebruiken wij in de verhuur vaak de showtec lightdesk pro 136
      Deze tafel is speciaal gemaakt om parren en scanners/movingheads aan te sturen.

nu zal iedereen wel weer gaan roepen, de avolites , ma-lighting enz enz kunnen dit ook.
      Dat snap ik maar ik heb het nu over een aardig goedkope tafel.

Deze tafel kan 8 scanners met elk 16 adressen aansturen.
      Wel is het zo dat je dan twee banken gebruikt met elk 8 adressen.
      Het is dus makkelijker om scanners met max. 8 adressen te gebruiken.
      Voor de parren heb je 8 adressen tot je beschikking.
      Nieuwe mega drive in show

Comment

• CMY
        • Feb 2008
        • 49

Hallo
        dit is wat voor jouw doeleind.
        Showtec Light Desk Pro 136, DMX controller
        Of ook een mogelijk heid als je weinig PARs gebruikt

Of als je blauw mooi vind
        Showtec Scanmaster 2 MKII, DMX Controller
        Of je i.p.v joystick wieltjes wilt
        ***(OZ) Showtec Scanmaster 2, DMX controller

En natuurlijk kan je de PARs wat dimmen tijdens show enzo.
        Tenzij je er switchpacks tussen heb hangen

Mvg
        AC
        .....::::: Lichtpik :::::.....

Comment

• Toon
          • Feb 2008
          • 4

Bedankt voor jullie adviezen!
          Ik ga hiermee zeker aan de slag en uitzoeken welke geschikt zou kunnen zijn.

Enkele vragen die we nog open hebben staan voor de keuze van een controller:

Is het mogelijk om op de verschillende controllers een voetpedaal aan te sluiten zodat je makkelijk van preset kunt wisselen?
          Want tijdens de aankondiging van een nummer dat we gaan spelen, wil ik de frontparren geheel open hebben staan en de "rest" helemaal uit.
          En als we dan met een nummer starten dat ik dan dmv een voetpedaal in te drukken de lichtshow weer op een bepaalde preset weer kan starten.

Dit omdat we dus niet werken met een lichttechnicus.

Is dit bovenstaande makkelijk te realiseren?

Comment

• JustME125
            • Jun 2006
            • 297

Originally posted by dh-showtechnic
            nu zal iedereen wel weer gaan roepen, de avolites , ma-lighting enz enz kunnen dit ook.
            Dat snap ik maar ik heb het nu over een aardig goedkope tafel.
            Waarom meteen MA en Avo? Dit soort dingen werken echt prima voor kleine simpele setjes. Moet eerlijk bekennen dat ik soms ook nog wel eens een Showtec Showmastertje meesleep hoor. Die dingen zijn goedkoop en gaan niet kapot.

prima voor dit soort toepassingen dus!!!!

Mzzls
            Correct me if I'm wrong

Comment

• dh-showtechnic
              • Jun 2005
              • 139

@justme

dat bedoel ik juist
              dat deze simpele tafels hier zeer geschikt voor zijn.
              Maar velen hier op dit forum komen gelijk met die dure uitgebreide tafels
              Nieuwe mega drive in show

Comment

• axs
                Moderator
                • Jun 2002
                • 2687

Aangezien de 300 topics over een budgettafel voor een showtje met enkele parren en wat intelligent licht... een slotje!
                Zoekfunctie brengt namelijk meer dan voldoende advies
                If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

Working...