Movinghead in een ijshal

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MPA
    • Jan 2006
    • 40

Bij mijn weten kan condensatie alleen voorkomen wanneer vochtige lucht in aanraking komt met een koud oppervlak, bv. de waterkoker die waterdamp vrijgeeft welke op het koude raamoppervlak condenseert. In een ijshal zit je met koude (droge) lucht welke in aanraking komt met je (warme) moving head, volgens mij condenseert dit alleen indien de temperatuur van je moving head lager is dan je omgevingstemperatuur, en dat zal in een ijshal toch niet rap gebeuren ... Hetzelfde probleem als je in de winter materiaal uit je vrachtwagen haalt (koud) en in een warme (vochtige) zaal neerzet, dan durft je materiaal klam aan te voelen.

Comment

• cris
      • Oct 2005
      • 61

Hey

Het ging super dit weekend met de mac''s

ze begonnen de avond ervoor de zaal te verwarmen waardoor het boven ( bij de mac's) lekker warm was

de show foto's zal ik ook wel op het forum zetten ...

gr

zie hier de foto's enz van de show
      Last edited by cris; 18-02-08, 16:50.

Comment

• Shark
        • Aug 2007
        • 208

wat ook misschien interessant is.. koude blijft onderaan, warmte bovenaan.. als de lampen enorm hoog hangen, zal de "warmte" van het dak meer effect hebben dan de koude van het ijs? Er zijn waarschijnlijk ook meerdere toestellen/dingen die warmte maken, die stijgt naar boven.. ofwel is het dak goed geisoleerd en duurd het wel even voor boven alles goed koud is, ofwel zal het iets warmere dak meer effect hebben dan de koude die altijd dicht bij de grond is.

kan een stom antwoord zijn, maar dacht er net even aan..

Comment

Working...