Nieuwe Mac 575 Krypton.. iemand ervaring mee?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PeterZwart
    • Jan 2008
    • 402

Nieuwe Mac 575 Krypton.. iemand ervaring mee?

Ik zag op de website van Martin dat er weer een nieuwe mac is uitgebracht..

heb de zoekfunctie gebruikt maar vond niets.. dus dan maar even een nieuw topicje..

Het betreft de Mac Krypton 575

Martin Beschrijft op de website :

Features ·575 W discharge lamp
    ·
    2 x 8 position color wheels plus open
    ·Motorized zoom and focus ·Mechanical dimming
    ·
    9 static and 6 indexable rotating gobos plus open
    ·Interchangeable 4-facet rotating prism
    ·
    Motorized iris
    ·
    Rapid strobe effects (up to 10 Hz)
    ·
    Pan and tilt range of 540°/246° ·Variable fan control for quieter operation
    ·Modular design for easy maintenance and servicing
    Physical
    Length: 450 mm (17.7 in.)
    Width: 365 mm (14.4 in.)
    Height: 636 mm (25.0 in.)
    head straight upWeight: 37.8 kg (83.3 lbs.)

Lamp

Type: 575 W short-arc dischargeFitted as standard: GE CSR 575/S/DE/70Color

temperature: 7000 KCRI (Color rendering index): >65Average
    lifetime: 750 hoursHot restrike:
    NoSocket: Double-ended
    SFc 10-4 with keyBallast: Magnetic

Dynamic Effects
    Color wheel 1: 8 interchangeable dichroic filters + open, full and split colors, continuous rotation, random colorColor wheel 2: 8 interchangeable dichroic filters + open, full and split colors, continuous rotation, random colorRotating gobo wheel: 6 interchangeable gobos + open, indexing, continuous gobo rotation & scrolling, shakeStatic gobo wheel: 9 interchangeable gobos + open, indexing, continuous rotation, random goboPrism: Interchangeable 4-facet rotating prismIris: 0 - 100%, pulse effectsMechanical dimmer: 0 - 100%Shutter: Strobe effect 2 - 10 Hz, pulse effects, instant open and blackoutFocus: 2 m (6.6 ft.) to infinityZoom: 16° - 31° (cutoff angles)Pan: 540°Tilt: 246°

Control and Programming
    DMX channels: 19/25Setting and addressing:
    Control panel with LED display16-bit control:
    Dimmer, color wheels 1 & 2, rotating gobo indexing, iris, focus, zoom, pan & tiltMovement
    control options: Tracking
    vectorProtocol: USITT DMX512/1990Receiver: Opto-isolated
    RS-485Firmware update: Serial upload via DMX link

Construction
    Color(s): Black or whiteHousing: UV-resistant fiber-reinforced compositeReflector: Glass, cold lightProtection rating: IP20

Gobos
    Outside diameter: 27.9 mm (1.1 in.) +0/- 0.3 mm (0.01 in.)Maximum image diameter: 23 mm (0.9 in.)Maximum thickness: 1.1 mm (0.04 in.) in static slots, 4 mm (0.2 in.) in rotating slotsRecommended glass: High-temperature Borofloat or better with dichroic or enhanced aluminum coatingRecommended metal: 0.5 mm (0.02 in.) aluminum

Installation
    Mounting points: 2 pairs of 1/4-turn locksOrientation: AnyMinimum distance to illuminated surfaces: 1.2 m (3.9 ft.)Minimum distance to combustible materials: 0.5 m (1.6 ft.)

Connections

AC power input: 3 m (9.8 ft.) integral cable without power plugDMX data in/out: 3-pin and 5-pin locking XLR

Electrical

AC power: 200-240 V nominal, 50/60 HzUser-reconfigurable voltage and frequency settingsMain fuse: 10 AT (slow blow)

Ik vroeg me af of iemand deze kop al aan de slag heeft gezien.. en er misschien ook al mee heeft mogen uitproberen?

ik ben benieuwd na de eventueele voordelen & nadelen ...

gegevens komen zo rechtstreeks van de website.. dus niet zelf geschreven of dergelijk!

maar puur omdat ik er nog geen topic over vond dacht ik van ik post t maar even..
    Last edited by PeterZwart; 06-02-08, 09:49.
    Groeten fan 'n gek ut Fryslan
  • lampjewortel
    • Nov 2007
    • 36

heeij,

Bij Rentall zitten ze al een paar maanden in de verhuur, en ik heb o.a. Frans Bauer daarmee zien langs komen. Volgens mij is het wel een leuk spotje, zij het zo dat ik niet supergoed heb gekeken (frans boeit mij niet zo) en ik was een volgspot aan het stellen tijdens de show.

Voor mijn theater heb ik nu wat extra info aangevraagd, en misschien dat ik er binnenkort wel ff mee ga spelen.

in dat geval hoor je nog van me
    Al is het geluid nog zo snel, het licht achterhaald hem wel.

Comment

• mustang1
      • Sep 2006
      • 94

Correctie: Rentall heeft ze nog niet in de verhuur, dus waar jij je wijsheid vandaan haalt is mij niet helemaal duidelijk...
      Mooi spul, he?

Comment

• party-drive-in
        • Feb 2008
        • 10

ik heb hem al gezien en tijdens een show gezien en ik vind het weer een super MH
        maar dat is martin naar mijn idee altijd al

Comment

• Kater
          • Feb 2008
          • 2

Hoi,

Wij hebben deze in test gehad en op een rijtje gezet met Robe Spot 575 XT, Martin MAC 700 Profile, Martin MAC 250 Entour en GLP Ypoc 575.

De conclusie was echter dat het in de Martin line-up een beetje vreemd is, aangezien het een vrij dure machine is maar toch niet zo heel veel meer te bieden heeft dan de verschillende iteraties van de 250. Je hebt (iets) meer lichtopbrengst uit deze mh's, maar uiteindelijk zijn het gewoon MAC700's zonder CMY en met een 575 lamp.

Dit alleen was voor ons genoeg om ze niet eens in een show te testen.

Comment

• Highfield
            • Jun 2006
            • 144

"Maar uiteindelijk is het een een 250er met een 575w lamp dus meer lichtopbrengst en enkele extra functies..WAUW!!!".... zo kun je iedere lamp wel afkraken of ophemelen..

Wat waren de verschillen met de Robe en de Ypoc?! Want dat zijn de lampen waar vanuit je qua lamp (575w) vanuit mag gaan vergelijken in deze test denk ik...

Heeft iemand deze spot naast bijvoorbeeld een studiospot 575 of een mac550 gehad?

mvg,
            Last edited by Highfield; 12-02-08, 02:36.
            Harm Hoogveld

Het begint met ambitie..

Comment

• Kater
              • Feb 2008
              • 2

In een Robe 575, een MAC 575 en een Ypoc 575 zitten helemaal niet dezelfde lampen en zijn dus even vergelijkbaar als een toestel met een andere lamp.

Naar ik me goed herinner had de robe de koudste lamp en won de mac aan het andere eind. De ypoc had dan weer het minste lichtopbrengst en getuigde duidelijk van niet-zo-precieze optiek.

Wat betreft je commentaar over mijn "afkraken" van deze mh: mijn vergelijking voor deze lampen was vooral gebaseerd op kost vs prestatie, en in die vergelijking komt ie er gewoon absoluut niet goed uit. Dit wil echter helemaal niet zeggen dat dit voor iemand anders wel een nuttig toestel kan zijn.

Een laatste toevoeging aan mijn vorige post is nog dat deze lamp onnodig groot is; hoewel er minder onderdelen zijn en sommige onderdelen kleiner zijn leeft dit beestje in hetzelfde huisje als de MAC700. Als ge niet oplet merk je het verschil niet eens tot je hem moet tillen, want dat gaat dan weer een heel pak beter

Comment

• Highfield
                • Jun 2006
                • 144

Je kan in de robe, ypoc, mac550 en mac575 allemaal wel dezelfde osram cq philipslamp drukken..dan kun je pas de spot als geheel beoordelen, en dan komen de volgende vragen in vergelijking om de hoek kijken:
                Hoe is de lichtopbrengst? Hoe bruikbaar zijn de gobo's/kleuren? Hoe snel/precies zijn de p/t assen, kleurenwielen, gobowielen en, mits aanwezig, prisma, zoom, focus etc etc.. dat interesseert me veel meer dan gewicht, tillen moet je toch.
                Harm Hoogveld

Het begint met ambitie..

Comment

• PeterZwart
                  • Jan 2008
                  • 402

bij mijn weten zijn deze kryptons nog helemaal niet in nederland toch?

weet je zeker dat rental niet 550's ofzo heeft?

Comment

• Highfield
                    • Jun 2006
                    • 144

550 en 500 hebben ze sowieso, de behuizing van de 550 lijkt zelfs wel enigszins op die van de krypton..
                    Harm Hoogveld

Het begint met ambitie..

Comment

• mustang1
                      • Sep 2006
                      • 94

Mac 550 Profile, Mac 575 Krypton, Mac 700 Profile en Mac 700 Wash hebben allen dezelfde behuizing en afmetingen, zij het met wat kleine details die anders zijn. Om de kosten zo laag mogelijk te houden zijn covers, fans, pcb's en nog veel meer onderhuidse onderdelen zo veel mogelijk hetzelfde. Qua werking en mogelijkheden zijn er echter toch duidelijke verschillen aan de binnenkant van deze spots te zien. We praten hier eigenlijk over drie verschillende types. De Mac 550 was eigenlijk een beetje de opvolger van de Mac 500, de 700 is een tussenstap tussen de 550 en de 2000. De 575 krypton kun je zien als een soort tussenmaatje voor als je net wat meer wilt als een 550 maar weer wat minder als een 700. Met nieuwe gobo's, mooie kleuren, goede lichtopbrengst, effecten zoals een viervoudig prisma heb je een spot met goed toepasbare mogelijkheden.
                      Mooi spul, he?

Comment

• lampjewortel
                        • Nov 2007
                        • 36

in de Frans Bauer set zitten idd, 550's en geen 575's, excuses daarvoor, ik sprak echter iemand van rentall, die riep dat ze er al wel een paar in huis hebben, en er wel over te spreken zijn. Ik weet alleen niet of ze hem al in de verhuur hebben, maar dat zal ik wel vragen als ik hem weer eens spreek

Bij de beurs had Fairlight een demo-model staan van de krypton 575, hij is dus al wel in Nederland.
                        Al is het geluid nog zo snel, het licht achterhaald hem wel.

Comment

• PeterZwart
                          • Jan 2008
                          • 402

had het wel verwacht dat fairlight hem wel al binnen heeft

'martin distributors' he

a'fijn ben benieuwd wanneer ie er bij de verhuurders in komt

Comment

• JustME125
                            • Jun 2006
                            • 297

Begin maart is er weer de pro light & sound beurs in frankfurt. Waarschijnlijk ga ik daarheen en zal dan meteen eens even kijken of mij iets opvalt en of ik zo verschillen kan zien of punten die ik erg positief ben. Jullie horen wel hoe dit afloopt

Mzzls
                            Correct me if I'm wrong

Comment

Working...