Verschil PAR 64 lampen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bartel
    • Jan 2008
    • 3

Verschil PAR 64 lampen

Hallo,

Ik heb pas een setje PAR 64 lampen inc sturing gekocht.
    Maar dit is mijn allereerste setje, en ik ken er niet al te veel van.

Allereerst was ik benieuwd van welk merk de cans waren.

Hier is alvast een (zelfgemaakt) logo wat op de PAR staat.

Maar ik had ook een vraag over de lampen. Als ik op internet zoek voor lampen (alles werkt btw nog 100%) dan kom ik altijd dit soort lampen tegen:

ShowTec Par-64 Lamp 230V 1000W MFL > Licht > Lampen > Par Lampen

Maar nu, ... Ik heb in mijn cans dit soort zitten:

Wat is het verschil? En kan ik er gewone (1e link) lampen inzetten? Wat is het beste? Wat gaat het langste mee?

Alvast bedankt!
  • tomv
    • Jun 2003
    • 331

Jij hebt het materiaal omgeving Leopoldsburg gekocht? Dat zou het logo verklaren.

En over de vervanglampen, als je eens 1 eruit haalt kan je waarschijnlijk nog zien wat er op de voet staat van de lamp. Tik dat maar eens in in google. Zal wel beter werken.

Jij hebt raylight-pars en de (echte) pars zie je in de eerste link.
    Tom

Comment

• renebiemans
      • May 2006
      • 156

Wat je nu hebt is raylight wat je wilt kopen is een normale par lamp en dan de MFL versie mediumflood. Het schil zit hem zowiezo in de grote van de bundel raylight geeft een veel kleinere bundel dan de MFL par lamp. En waarschijnlijk is die Raylight 500w ipv 1000w in het linkje van die webshop. Dus de vervanger geeft meer licht. Het is daarom misschien handiger om gewoon dezelfde lamp te kopen of ze allemaal vervangen.

Mocht je er een raylight lamp uithalen altijd met een doekje! Anders zijn ze binnenkort wel stuk.
      Last edited by renebiemans; 27-01-08, 17:05.

Comment

• PeterZwart
        • Jan 2008
        • 402

ter aanvulling op renebiemans

de lampen kunnen niet tegen vet..

en vingers zijn vrijwel altijd vet..
        Groeten fan 'n gek ut Fryslan

Comment

• Bartel
          • Jan 2008
          • 3

Heb ze inderdaad omgeving Leopoldsburg gekocht, in Hechtel namelijk.
          Welk merk is het dan? Iets plaatselijk ofzo?

Zijn Raylights normaal duurder? En het zijn idd 500w, maar heb er ook 1tje van 300w. Maar ik heb hiervan nog reserves. Maar ik denk dan dat ik gewoon deze ga gebruiken tot ze kapot zijn, en dan misschien ga uitkijken voor de gewone versies.

Hoe veel avonden/uren gaat zo'n raylight lampje normaal mee?
          Ik gebruik ze 1x per maand ofzo.

Alvast hartelijk dank voor alle reacties!

Comment

• tomv
            • Jun 2003
            • 331

Gewoon het logo van een plaatselijke firma. We werken er wel eens mee samen, herkende het logo direct. Daarmee
            Tom

Comment

• JustME125
              • Jun 2006
              • 297

Originally posted by Bartel
              Heb ze inderdaad omgeving Leopoldsburg gekocht, in Hechtel namelijk.
              Welk merk is het dan? Iets plaatselijk ofzo?

Zijn Raylights normaal duurder? En het zijn idd 500w, maar heb er ook 1tje van 300w. Maar ik heb hiervan nog reserves. Maar ik denk dan dat ik gewoon deze ga gebruiken tot ze kapot zijn, en dan misschien ga uitkijken voor de gewone versies.

Hoe veel avonden/uren gaat zo'n raylight lampje normaal mee?
              Ik gebruik ze 1x per maand ofzo.

Alvast hartelijk dank voor alle reacties!
              Raylights kosten echt geen hol vergeleken met de MFL par64 lamp. Daarom hebben veel bedrijven ze ook wel in de verhuur (ff een paar barren par64 wegzetten met raylight werkt best goed op een klusje waar het niks boeit), verder is het voordeel van raylight dat het erg veel scheelt in gewicht. Wanneer alles in meatracks hangt maakt dit niet uit maar wanneer je ieder barretje naar binnen moet dragen ben je wel blij met raylights. Het is in feite echt een discospotje. Je mikt gewoon 500 W licht de zaal in. Kan niet zeggen dat ik het mooi vind maar voor een disco werkt het prima. Ga je bands of iets dergelijks doen dan hoop ik echt dat je ze thuis laat en de normale persglas lampen koopt en deze pakt.

Mzzls
              Correct me if I'm wrong

Comment

• Bartel
                • Jan 2008
                • 3

Het is dus idd bedoeld voor discobar!
                En vaak zijn het "redelijk" kleine zaaltjes, dus veel licht (of toch een grote oppervlakte) is eigenlijk niet nodig!

Dan wacht ik zeker nog in het kopen van MFL lampen!
                Bedankt iedereen!
                Heb weer veel bijgeleerd!

Comment

• JustME125
                  • Jun 2006
                  • 297

Originally posted by Bartel
                  Bedankt iedereen!
                  Heb weer veel bijgeleerd!
                  Dat was nou ook precies het plan he

Mzzls
                  Correct me if I'm wrong

Comment

• Martijn de Groot
                    • Mar 2005
                    • 189

Nog even iets ter aanvulling; Osram heeft nu een alternatief voor de persglas parlamp, namenlijk een reflector van aluminium met de bekende lenzen aan de voorkant. Scheelt +/- 50% in gewicht. Was te zien op de theatervakbeurs. De moeite van het bekijken waard lijkt me.

Martijn de Groot
                    wat beweegt mensen die licht bewegen?

Comment

• lampjewortel
                      • Nov 2007
                      • 36

als frontlicht is het alsnog erg lekker om persglas te hebben, als je bijvoorbeeld de wide lamp erin hebt zitten, kun je het podium veel breder pakken, (bundel draaien) iets wat met raylight niet kan,

en voor de goede orde, je kunt ook par64 500 watt lampen kopen. komt voor kleine zaaltjes nog steeds genoeg licht uit, en je kunt er meer op een dimmer plempen (altijd fijn)
                      Al is het geluid nog zo snel, het licht achterhaald hem wel.

Comment

• nielsb
                        • Jun 2006
                        • 98

Nu we het toch over parren hebben,

Vandaag heeft 1 van mn fourbarren behoorlijk klem gezeten en zitten er ipv 4 ronde parren nog maar 2 ronde parren aan mn balk. De andere 2 zijn ovaal geworden. Heb geprobeert om ze met de hand weer enigszins rond te krijgen maar helaas hielp dit weinig. Op zich vind ik het niet zo hele grote ramp als ze iets minder rond zijn maar deze zijn er zo erg aan toe dat ik het filterraam niet meer onder het clipje krijg om hem te vergrendelen.

Heeft iemand nog tips om ze weer wat ronder te krijgen of moet ik gewoon nieuwe armaturen kopen?

Comment

• DJ_Compact
                          • Jan 2004
                          • 234

Originally posted by nielsb
                          Nu we het toch over parren hebben,

Vandaag heeft 1 van mn fourbarren behoorlijk klem gezeten en zitten er ipv 4 ronde parren nog maar 2 ronde parren aan mn balk. De andere 2 zijn ovaal geworden. Heb geprobeert om ze met de hand weer enigszins rond te krijgen maar helaas hielp dit weinig. Op zich vind ik het niet zo hele grote ramp als ze iets minder rond zijn maar deze zijn er zo erg aan toe dat ik het filterraam niet meer onder het clipje krijg om hem te vergrendelen.

Heeft iemand nog tips om ze weer wat ronder te krijgen of moet ik gewoon nieuwe armaturen kopen?
                          Ik zou voor gewoon nieuwe cans gaan. Kost geen drol
                          Mjaaaa....

Comment

• PeterZwart
                            • Jan 2008
                            • 402

Originally posted by DJ_Compact
                            Ik zou voor gewoon nieuwe cans gaan. Kost geen drol

mee eens..
                            Groeten fan 'n gek ut Fryslan

Comment

• nielsb