Dmx In

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rick1993
    • Nov 2007
    • 209

Dmx In

Waarvoor is nou precies die DMX in dan?, in de handleidigen van showtec staat vaak alleen DMX IN of externe........ Wat kun je er dan precies mee?

Zelfde verhaal met de ext. step control op de showtec scanmaster 2 MKII, wat kun je daarmee precies, het wordt mij niet duidelijk.

licht dat licht mij wel
  • ostracized
    • May 2002
    • 214

Over die DMX in, waar heb je t over? Een tafel of een "lamp" (dwz kop, bar oid).

Wat betreft die external step control. Dat is denk ik zoals je t zegt, extern stappen aansturen. Dat kan met behulp van diverse apparaten...
    (...)

Comment

• rick1993
      • Nov 2007
      • 209

ik bedoel een lichttafel,

maar hoe bedoel je dat nou met extern stappen aansturen (wat voor een apparaat moet daarachter?)
      licht dat licht mij wel

Comment

• stekelvarke
        • Dec 2004
        • 1062

DMX-in op een lichttafel kan verschillende functies hebben.

De DMX-in op de Showtec Scanmaster tafeltjes dient om gegevens van de ene naar de andere tafel te kopiƫren.

Bij andere (meestal duurdere) tafels is het mogelijk om met een externe DMX-tafel een aantal functies van je tafel te besturen.
        bv: bij Martin Lightjockey is het mogelijk om met een externe DMX-tafel via de DMX-in van LJ, de grootte en snelheid van een beweging aan te passen. De snelheid van een bepaalde CUE te controleren, of het kleurenwiel van een movinghead rechtstreeks via de externe DMX-tafel te controleren, wat dus wat meer 'direct access' geeft aan je PC-sturing.

Het is dus afhankelijk van je DMX-tafel wat je met de DMX-in functie kan doen.
        Bij de ene is dat soms (heel wat) meer als bij de andere.
        exit night into LIGHT

Comment

Working...