Wie heeft er ervaring met PAR 56 led??

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lifespan
    • Dec 2007
    • 47

Wie heeft er ervaring met PAR 56 led??

Hallo lui, zijn er onder jullie ook die ervaring hebben met PAR 56 met LED's? Denk er namelijk over om deze voor mijn band aan te gaan schaffen omdat ze weinig stroom gebruiken en ook nog een nagenoeg geen warmte produceren. ZOu gaan om 2 x T-bar met elk 4 parren en een stuk of 6 losse Parren. Hoor graag jullie bevindingen. En wat voor tafel ik daar het best bij kan nemen.

bvd, Pep
  • Flash experience
    • Nov 2007
    • 32

Hello lifespan,

Mijn ervaring met par 56 is zeer goed. Leuke parren voor trussen, doeken uit te lichten, makkelijk aan te sturen via een showmaster bijvoorbeeld. Leuke effectjes ook standaard in gewoon aan te sturen via een dmx kanaal, waardoor ze gebruiksvriendelijk zijn en inderdaad niet te veel stroom vreten wat vaak ook gemakelijk is.

Comment

• jadjong
      • Oct 2003
      • 654

Originally posted by Flash experience
      Hello lifespan,

Mijn ervaring met par 56 is zeer goed. Leuke parren voor trussen, doeken uit te lichten, makkelijk aan te sturen via een showmaster bijvoorbeeld. Leuke effectjes ook standaard in gewoon aan te sturen via een dmx kanaal, waardoor ze gebruiksvriendelijk zijn en inderdaad niet te veel stroom vreten wat vaak ook gemakelijk is.
      Inderdaad, leuk om tafel, truss en andere decoratie uit te lichten. Maar als basislicht bij een optreden komt er naar mijn mening te weinig licht uit.

Comment

• Leks
        • Oct 2007
        • 330

na mijn bevindingen met ledparren ( bandjes, disco, truss uitlichten)
        kom ik tot de conclusie dat ze goed zijn voor :

* truss uitlichten-> je stopt een par 56 in een 40*40 truss is werkelijk ideaal. ( ook leuk voor bij de band?)

* en als zij/tegen/effect licht voor een band

MAAR , neem wel fresnels met kleppen als frontlicht ( mag zelfs O/W blijven)

en dan idd een showmaster (showtech toch?) tafeltje en 2 leuke botex barretjes met statief voor de fressnels & parren ( zit al vaste spanning op de botex voor ledparren)

dan heb je alleen nog maar een paar stukjes dmx kabel & verlengsnoer ( wel netjes 2,5 kwadraat) nodig en je hebt een hele lichtset ( ledparren zijn best stevig die kunnen ook in een krat ipv dure kist)

leks
        Last edited by Leks; 23-12-07, 18:37.
        Nerd is geen belediging, het is een compliment.

Comment

• lifespan
          • Dec 2007
          • 47

ehhhh??

Heren, bedankt, kom ik verder mee, heb echter nog ff vraagje aan Leks: wat bedoel je precies met "MAAR , neem wel fresnels met kleppen als frontlicht ( mag zelfs O/W blijven)"??

Comment

• Stoney3K
            • Sep 2007
            • 1399

Originally posted by lifespan
            Heren, bedankt, kom ik verder mee, heb echter nog ff vraagje aan Leks: wat bedoel je precies met "MAAR , neem wel fresnels met kleppen als frontlicht ( mag zelfs O/W blijven)"??
            Fresnels zijn bepaalde lenzen die je voor een lamp kan plaatsen waardoor je licht gebundeld wordt (al weet ik niet of die ook voor LED beschikbaar zijn).
            Kleppen (barndoors) zijn metalen flappen die je op je lampen kan plaatsen en je bv. je bundel aan een bepaalde kant kunt beperken en schaduw kunt creƫren. En tot slot: O/W betekent open wit, geen filter dus
            First make it work, then make it look pretty!

Comment

• kokkie
              • Nov 2003
              • 1166

Originally posted by Leks
              MAAR , neem wel fresnels met kleppen als frontlicht ( mag zelfs O/W blijven)
              Fresnells zijn duur, groot en zwaar.
              Maar dat is mijn mening. Een medium parretje zal de truuk ook wel doen, zeker aangezien de meeste bandjes, ivm ruimte gebrek en omdat ze een setje willen wat ze overal neer kunnen zetten en geen rigging zooi mee willen zeulen, meestal meer zijlicht dan frontlicht hebben.

Open wit kan, maar dan moet je idd 2kW fresnell's nemen

dan heb je alleen nog maar een paar stukjes dmx kabel & verlengsnoer ( wel netjes 2,5 kwadraat)

leks
              En waarom 2,5mm2???
              Van onze vrienden van de NEN mag je minimaal 53m 1,5mm2 kabel tussen beveiliging (gG 16A beveiligd tegen aardsluiting) en armatuur gebruiken. Meestal is er een stroomverdeling bij het podium, dus zal je dit niet halen als je gewoon een statiefje hebt staan of zelfs een trussje met frontlicht hebt hangen.
              Last edited by kokkie; 24-12-07, 21:29.
              Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• Leks
                • Oct 2007
                • 330

je hebt gelijk 1,5mm2 mag ook idd

over de fresnells: een selecon 575 wattertje per kant doet wonderen hoor ( voor podia tot 8 meter breed. tis puur frontlicht ( beetje licht op de gezichten ed) , beter zelfs ik heb podia van 25m+ gedaan met 8 * 1000w fresnellen ( als je het hele podium maar kan dekken)

en ja het kan ook met parren, maar dit geeft een erg vlekkerig beeld ( zelfs met wides)

en gezien je veel geld bespaard met ledparren ( multikabel/dimmers ed) kunnen daar vast wel 2 2ehands fressnels bij

en al zijlicht zou ik gewoon 3m triangeltruss op een baseplate zetten
                of gewoon een los statiefje

maar echt... het lijkt zooo veel beter met een frontje dan alleen zijn.

* en Kokkie een speaker is ook groot duur en zwaar ( beetje relatief he: ik vind een 5 kw volgspot & een mac 2000 zwaar; en loop fluitend met een fresnell)*
                Last edited by Leks; 25-12-07, 14:59.
                Nerd is geen belediging, het is een compliment.

Comment

Working...