Vraagje over Showtec DMX-Splitter

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Wouter Verlinden
    • Dec 2000
    • 263

Vraagje over Showtec DMX-Splitter

Hellow,

heeft iemand van jullie al de "Showtec Booster 4 Rack 19 inch Art.Code HL50354" in gebruik?

Ervaringen met dit product?

Op de foto ziet ie er 1unit hoog uit, maar de specs vermelden 73mm... is dat misschien inclusief de pootjes??

Mij oorspronkelijk idee was op er zo 2 in een 2RU hoog rackje dat ik nog heb liggen in te bouwen...

Greetz,

Wouter
    Wouter Verlinden
    Creative Sound & Light Development
  • showband
    • May 2001
    • 4516

Originally posted by Wouter Verlinden
    Hellow,
    heeft iemand van jullie al de "Showtec Booster 4 Rack 19 inch Art.Code HL50354" in gebruik?
    Ervaringen met dit product?
    Op de foto ziet ie er 1unit hoog uit, maar de specs vermelden 73mm... is dat misschien inclusief de pootjes??
    Mij oorspronkelijk idee was op er zo 2 in een 2RU hoog rackje dat ik nog heb liggen in te bouwen...

Greetz, Wouter
    Ja ik heb er een.
    let op de vermelding op de pagina: "Het artikel word NIET geleverd met de afgbeelde 19 inch "oren"

Met twee in een rek gaat niet lukken omdat de ingangen aan de linkerzijkant zitten.

Ik heb wel de aankoopprijs er al uit. Afgelopen jaar is er een PAR op een dusdanige manier geklapt dat hij de triac in de sturing meenam en de zekering van de dmx-kring in deze buffer uitblies.
    De show draaide dus door op de andere kringen met maar een klein stuk licht zonder sturing. En het donkere stuk kon zo weer op een werkende poort. schade een triac, een zekering en een PAR uit.

Had het ding er niet tussen gezeten was misschien de DMX output van mijn sturing getript... Zou je mooi in het donker zitten.

Zeker met USB-DMX dongels zou ik er dus altijd een buffer tussen zetten.
    lekker belangrijk!

Comment

• test12
      • Jan 2003
      • 901

Er zijn twee uitvoeringen van deze splitter.
      Een 19" uitvoering één eenheid hoog met alle in- en outputs op het front en een smallere / hogere uitvoering, zoals omschreven, met de input aan de zijkant en de outputs op het front (geen standaard behuizing).
      Dus oppassen welke uitvoering je besteld.

gr. Herman

Comment

• 4uss
        • Aug 2005
        • 578

Ik heb ook nog wel een vraagje over dit product: Hoe is de beïnvloeding van deze splitter in je opstelling met betrekking tot de latency (vertraging)? Is het te merken dat je een mindere reactiesnelheid krijgt? Ik ken namelijk apparaten van ShowTec (Showmaster 48) die echt extreem traag zijn.
        Als dat ook een karaktertrekje is van dit apparaat hoef ik er in ieder geval niet mee te werken ;-)

Comment

• JeroenVDV
          • Mar 2004
          • 963

Originally posted by showband
          Zeker met USB-DMX dongels zou ik er dus altijd een buffer tussen zetten.
          Pff, of gewoon een USB-DMX sturing pakken die WEL optisch geisoleerd is?
          Creating shows beyond Imagination

Comment

• test12
            • Jan 2003
            • 901

Originally posted by 4uss
            Ik heb ook nog wel een vraagje over dit product: Hoe is de beïnvloeding van deze splitter in je opstelling met betrekking tot de latency (vertraging)? Is het te merken dat je een mindere reactiesnelheid krijgt? Ik ken namelijk apparaten van ShowTec (Showmaster 48) die echt extreem traag zijn.
            Als dat ook een karaktertrekje is van dit apparaat hoef ik er in ieder geval niet mee te werken ;-)
            Zal met spliters en buffers geen probleem zijn, zijn zo snel als het licht.

gr. Herman

Comment

• 4uss
              • Aug 2005
              • 578

Originally posted by test12
              Zal met spliters en buffers geen probleem zijn, zijn zo snel als het licht.

gr. Herman
              Lol... maar gezien het geheel wel door een stukje electronica gestopt wordt neem ik aan dat er hoe dan ook vertraging in zit, de vraag is alleen hoeveel, en als er ShowTec op staat weet je dat dus maar nooit. Ik kan me zo voorstellen dat het voor die Chinezen makkelijker was om eerst alle 512 kanalen te bufferen (dus een hele cyclus) en die daarna uit te sturen waardoor je bij een refresh van 25 cycli per seconde wel een vertraging krijgt van 40ms. Dat is niet veel nee, maar aangezien er in je lichtsturing ook al vertraging zit en je dimmers ook een vertraging kennen is elke extra vertraging in mijn ogen onwenselijk. Bij oldskool analoge dimmers met 0-10 voltssturing en een analoog tafeltje merk ik toch dat de reactiesnelheid net een stukje hoger ligt dan bij sommige DMX installaties.

Comment

• showband
                • May 2001
                • 4516

Originally posted by JeroenVDV
                Pff, of gewoon een USB-DMX sturing pakken die WEL optisch geisoleerd is?
                Ook optocouplertjes kunnen uitfikken.
                Kun je toch fijn gaan solderen. En hopen dat de kunstof behuizing schadevrij open en dicht kan.

Mijn DAS dongle is optisch geisoleerd. Die hou ik liever heel dan dat ik hem open moet schroeven.
                lekker belangrijk!

Comment

• test12
                  • Jan 2003
                  • 901

Originally posted by 4uss
                  Lol... maar gezien het geheel wel door een stukje electronica gestopt wordt neem ik aan dat er hoe dan ook vertraging in zit, de vraag is alleen hoeveel, en als er ShowTec op staat weet je dat dus maar nooit. Ik kan me zo voorstellen dat het voor die Chinezen makkelijker was om eerst alle 512 kanalen te bufferen (dus een hele cyclus) en die daarna uit te sturen waardoor je bij een refresh van 25 cycli per seconde wel een vertraging krijgt van 40ms. Dat is niet veel nee, maar aangezien er in je lichtsturing ook al vertraging zit en je dimmers ook een vertraging kennen is elke extra vertraging in mijn ogen onwenselijk. Bij oldskool analoge dimmers met 0-10 voltssturing en een analoog tafeltje merk ik toch dat de reactiesnelheid net een stukje hoger ligt dan bij sommige DMX installaties.
                  In deze splitters word niet gebufferd, waarom zouden ze ook, vandaar zo snel als licht.

Comment

• maarten_dever
                    • Jun 2002
                    • 150

zitten geen controllers in, er zit dus absoluut geen intelligentie in zo'n ding (puur analoog). Er wordt dus niks ingelezen ofzo, het elektrisch signaal wordt gewoon optisch gescheiden en versterkt. dus in theorie geen vertraging.

Comment

• Wouter Verlinden
                      • Dec 2000
                      • 263

Vertraging in dit toestel lijkt me som van onderstaande vertragingen:

- RS485-naar-TTL receiver (bijvoorbeeld TI SN75176)
                      - Optocoupler
                      - TTL-naar-RS485 transmitter (bijvoorbeeld TI SN75176)

Elk van deze 3 componenten voegt in meer of mindere mate vertraging toe... maar dat is allemaal extreem beperkt.

Een trage sturing of DMX-Merger kan véél meer kwaad doen... (want daar zitten weldegelijk processoren in die niet optimaal kunnen draaien...)

Greetz,

W
                      Wouter Verlinden

Comment

• Wouter Verlinden
                        • Dec 2000
                        • 263

Ik heb het weldegelijk over de nieuwe versie... die alle aanslutiingen op de voorzijde heeft... hij ziet er inderdaad 1 unit hoog uit, maar uin de specs staat 73mm vermeld....

Heeft iemand er één liggen om dit na te meten?

Thanx,

W
                        Wouter Verlinden

Comment

• moderator
                          Moderator
                          • Apr 2001
                          • 5946

Als we het hebben over:
                          Showtec Booster 4, DMX splitter en booster

even de rolmaat er langs gelegd voor u...
                          280mm breed, 75mm hoog, diepte niet opgemeten.
                          Last edited by moderator; 21-11-07, 16:59.
                          Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• JeroenVDV
                            • Mar 2004
                            • 963

Het artikel word NIET geleverd met de afgbeelde 19 inch "oren"
                            Plaatje beeldt geen oren af. Oja, het is afgEbeelde
                            Creating shows beyond Imagination

Comment

• 4uss
                              • Aug 2005
                              • 578

Hebben we het niet over deze?: HIGHLITE online - Booster 4 Rack 19"
                              Die lijkt mij persoonlijk een stuk praktischer met oog op inbouw etc... Die is namelijk 73mm hoog volgens de specs, zoals TS aanhaalde.

Originally posted by moderator
                              Als we het hebben over:
                              Showtec Booster 4, DMX splitter en booster

even de rolmaat er langs gelegd voor u...
                              280mm breed, 750mm hoog, diepte niet opgemeten.
                              28cm bij 75cm? dat lijkt me een rare maat... ik neem aan dat je 75mm bedoelt.
                              Last edited by 4uss; 21-11-07, 16:55.

Comment

Working...