LED par 64

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Zytco
    • Oct 2007
    • 3

LED par 64

Hallo,

Ik heb op het forum al redelijk wat gelezen over de LEDpar 56, maar ik wou eens vragen of er ook iemand ervaring heeft met de LEDpar 64. Bestaat er een soort overzicht ofzo waarin deze lampen van verscheidene merken worden vergeleken (vooral dan qua lichtopbrengst in verhouding tot de prijs e.d.)? Want ik heb bevoorbeeld gezien dat niet enkel gezien het aantal LED's verschilt van merk tot merk, maar soms ook de grootte van de LED's.

Ik ken er niet zo heel veel van, 't is een loutere hobby waar ik nog nooit een cent aan heb overgehouden, maar aangezien wij af en toe draaien in een paar zaaltjes, waar we een tekort aan electriciteit hebben, overweeg ik het wel. Het moet wel om budgetvriendelijke versies gaan (want echt vaak wordt onze installatie nu ook weer niet gebruikt)

Mvg
  • MEEO Licht en Geluid
    • Nov 2005
    • 950

Ik denk niet dat er een schema bestaat in die richting, maar eigelijk is het vrij simpel: alles onder de 150 euro is speelgoed. Alles erboven is redelijk tot goed bruikbaar in de showindustrie. O.a. Showtec maakt LED parren (rond de 350 euro) die goede resultaten boeken. Wil je echt veder kijken, dan maakt ETC goede parren. Deze zijn wel belachelijk duur (rond 600 euro).
    MEEO Audio Licht Rigging,
    Mark van der Werff
    Groningen

Comment

• laserguy
      • Jun 2003
      • 2755

Hele goeie vraag maar het gaat niet alleen om de grootte van de LED's maar ook om de hoeveelheid licht die ze geven en de openingshoek want ook daar zitten al verschillen in.
      Zo een tabelletje zou idd heel nuttig zijn maar ik denk niet dat het ergens zult vinden...
      Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• lenny_v
        • Oct 2007
        • 5

Originally posted by MEEO Licht en Geluid
        Ik denk niet dat er een schema bestaat in die richting, maar eigelijk is het vrij simpel: alles onder de 150 euro is speelgoed. Alles erboven is redelijk tot goed bruikbaar in de showindustrie. O.a. Showtec maakt LED parren (rond de 350 euro) die goede resultaten boeken. Wil je echt veder kijken, dan maakt ETC goede parren. Deze zijn wel belachelijk duur (rond 600 euro).
        Hier zit zeker een kern van waarheid in ik heb laatst LED parren van McBright (?) opgehangen, 1 groot drama.
        Van de 30 waren er al direct 8 stuk en de rest heeft leds die niet branden en dmx aansluitingen die niet goed gesoldeerd zijn waardoor er storingen in de dmxlijn ontstaan. Met andere woorden zorg dat je kwaliteit koopt... goedkoop is duurkoop! De showtec parren heb ik tot nu toe nog geen problemen mee gehad. Koop overigens wel modellen waar kleurfilterhouders op kunnen, een licht melkfilter maakt het geheel een stuk mooier.

Comment

• Zytco
          • Oct 2007
          • 3

Beste Lenny, die Showtec LED par waar u ervaring mee heeft, is dat de LED Par 64 (24 LED's) die rond de 350 euro kost?

Zoja, wanneer slechts 8 LED's branden (dus kleur rood, groen of blauw), kan dit dan qua lichtopbrengst enigszins vergeleken worden met een Par 64 1000 W-lamp (deze hebben wij momenteel)?

En wat mij niet geheel duidelijk is, zijn deze ook geschikt voor gebruik buiten? Want aangezien deze nauwelijks gekoeld moeten worden, zou ik het jammer vinden mocht dit niet het geval zijn... Als je er een aantal aanschaft, is dat immers een serieuze investering (voor ons toch ;-) Maar als ze vele jaren meegaan en multifuntioneel bruikbaar zijn, lijkt het mij dit wel meer dan waard.

Ik heb hier in de buurt (Vlaams-Brabant, België) al eens rondgevraagd, maar ze lijken deze nergens in de showroom te hebben staan en ook nergens gewoon op voorraad.

Zijn er nog mensen die ervaring hebben met meerdere modellen/merken LED par's? Zoja, plaats hier uw ervaring ;-)

Comment

• MEEO Licht en Geluid
            • Nov 2005
            • 950

Originally posted by Zytco
            Beste Lenny, die Showtec LED par waar u ervaring mee heeft, is dat de LED Par 64 (24 LED's) die rond de 350 euro kost?

Zoja, wanneer slechts 8 LED's branden (dus kleur rood, groen of blauw), kan dit dan qua lichtopbrengst enigszins vergeleken worden met een Par 64 1000 W-lamp (deze hebben wij momenteel)?

En wat mij niet geheel duidelijk is, zijn deze ook geschikt voor gebruik buiten? Want aangezien deze nauwelijks gekoeld moeten worden, zou ik het jammer vinden mocht dit niet het geval zijn... Als je er een aantal aanschaft, is dat immers een serieuze investering (voor ons toch ;-) Maar als ze vele jaren meegaan en multifuntioneel bruikbaar zijn, lijkt het mij dit wel meer dan waard.

Ik heb hier in de buurt (Vlaams-Brabant, België) al eens rondgevraagd, maar ze lijken deze nergens in de showroom te hebben staan en ook nergens gewoon op voorraad.

Zijn er nog mensen die ervaring hebben met meerdere modellen/merken LED par's? Zoja, plaats hier uw ervaring ;-)
            ow nee zeker niet, komt eerder in de buurt van een 150 watt peerje
            MEEO Audio Licht Rigging,
            Mark van der Werff
            Groningen

Comment

• Highfield
              • Jun 2006
              • 144

volgens mij is er momenteel geen enkel merk wat ledparren levert met de lichtopbrengst van een 1kw par 64..
              Harm Hoogveld

Het begint met ambitie..

Comment

• Leks
                • Oct 2007
                • 330

Ik ben laatst bij " Lichtpunt Groningen "geweest ( mag ik hier bedrijfsnamen noemen? of worden deze weggemod?)

En deze hebben mij een Led 64 par getoond die toch een redelijk lichtopbrengst had; denk aan een 500 W par 64 ( vooral in Rood/Groen/Blauw -> best logisch :P)

en wat mij vooral opviel aan deze versie was de strakke bundel tov andere modellen; denk aan een narrow/vnarrow lens.

Als je het graag wil weten kan ik wel ff contact opnemen.. of natuurlijk zelf een telefoontje voor een demo. ( ik heb geen idee van prijs, merk, typenr oid)
                Nerd is geen belediging, het is een compliment.

Comment

• Leks
                  • Oct 2007
                  • 330

Dus wanneer gaat iemand bezig met een Lux meter en een bergje ledparren en een hoop vrije tijd?
                  Nerd is geen belediging, het is een compliment.

Comment

• DeMennooos
                    • Aug 2000
                    • 1416

Mwah, ze zijn er al een tijdje hoor. Ze liggen alleen een beetje boven het budget van de gemiddelde gebruiker.

Lees hier een artikel uit 2004:
                    Are LED fixtures ready for prime time? (Engels!)

Dit is gebaseerd op de Luxeon I LEDs terwijl er tegenwoordig Luxeon K2 LEDs inzitten. De Pixelpar is naast een 1kW PAR64 gehouden en kon prima mee.
                    Greetz,

DeMennooos

Stagehands are the infantry of show business

Comment

• Funmaker
                      • Jun 2006
                      • 922

@lex genoeg vrije tijd heb ik maar geen lux meter en een bergje parren...
                      Hold on a second, relax and listen...

Comment

Working...