uitlichten koets

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gnmixing
    • Feb 2004
    • 214

uitlichten koets

Beste vrienden,

We kregen zonet de opdracht om een koets (je weet wel, zoiets dat wordt voort getrokken door 2 paarden) uit te lichten. De bedoeling is dat deze prachtige koets ook zichtbaar is, wanneer ze er 's avonds tochtjes met maken. (al rijdend dus)
    Wat is geen optie : een vaste kabel (aangezien de koets rijdt), geen stroomgenerator wegens te veel lawaai.

(voor alle duidelijkheid, het is maar voor 1 avond)

Wie heeft er een idee?

Mvg !
    En ja we hebben LJ + fingers... olé
  • AJB
    • Jul 2003
    • 2289

Als ik denk aan koets, denk ik heel romantisch aan fakkels/lantaarns (zoals een postkoets die ook had vroeger). Verder zou je kunnen denken aan led-toestanden, maar persoonlijk vind ik het koude licht totaaaal niet passen bij de nostalgie van een koets. Verder is een constructie met accu's ook niet haalbaar/betaalbaar voor 1 avondje.

Dus ik zou gaan voor echtigheid, anders wordt het sowieso knutselen, of LED-jes gebruiken (ook duur).
    If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
    ------------------------------------------------
    Arvid Buit
    Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• Stage-Q
      • Sep 2007
      • 389

fijne opdrachtgever

ja zoals AJB ook al zegt....het zal of op leds neerkomen, maar beter haalbaar is inderdaad fakkels o.i.d.

licht heeft nou eenmaal stoom nodig, een aangezien dat (nog) niet draadloos kan...
      Mag ik wat meer laag in 't hoog?

Comment

• gertgeluid
        • Dec 2006
        • 520

Bij EFF en talloze andere lichtbedrijven die in de film en TV hoek zitten, heb je spotjes op 12V accu's. Klein, draagbaar, dimbaar en stil.

European Film Facilities Amsterdam

Reken op een lage kleurtemperatuur, maar da's misschien wel goed in dit concept. Anders kun je met filters aan de slag.

Graag foto's!

Succes.

Comment

• gnmixing
          • Feb 2004
          • 214

De link naar EFF werkt blijkbaar (tijdelijk) niet.
          We zijn ook van België...iemand een idee waar we hier aan zulke spots kunnen geraken?

Groeten,
          Gnmixing
          En ja we hebben LJ + fingers... olé

Comment

• axs
            Moderator
            • Jun 2002
            • 2687

procon Belgie heeft ze ook

www.etf.be
            If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• Elmo
              • Jun 2006
              • 208

misschien dat je met die kaarsen op batterijen wat kan doen, want vuur in de koets lijkt me niet het beste idee.

en de hele route waar de koets rijd (als het geen 20km is..) om de 3m een olielamp neerzetten, geeft een heel warm romantisch effect
              Last edited by moderator; 29-09-07, 11:24. Reason: edit ivm moderatie berichten

Comment

• Stoney3K
                • Sep 2007
                • 1399

Gewoon 12V auto-accu en een inverter naar 230? Lijkt mij de meest voor de hand liggende oplossing, en afhankelijk van hoe zeer je de koets in het licht moet zetten kun je dan je verlichting bekijken. 4 PAR36's moet in principe kunnen van een goeie inverter, maar je accu zal het niet uren uithouden.

LED's zijn een goed alternatief, en die kun je net zo goed voorzien van een filter of RGB aansturen voor een andere kleurtemperatuur. En anders kijk je voor 12V lampen, o.a. de auto-industrie gebruikt ze nogal eens (think verstralers).
                First make it work, then make it look pretty!

Comment

• hugovanmeijeren
                  • Oct 2004
                  • 1436

Originally posted by Stoney3K
                  Gewoon 12V auto-accu en een inverter naar 230? Lijkt mij de meest voor de hand liggende oplossing, en afhankelijk van hoe zeer je de koets in het licht moet zetten kun je dan je verlichting bekijken. 4 PAR36's moet in principe kunnen van een goeie inverter, maar je accu zal het niet uren uithouden.

LED's zijn een goed alternatief, en die kun je net zo goed voorzien van een filter of RGB aansturen voor een andere kleurtemperatuur. En anders kijk je voor 12V lampen, o.a. de auto-industrie gebruikt ze nogal eens (think verstralers).
                  Omvormer op een accu gaat niet werken, en al helemaal niet naar 230 Volt.

Maar par 36's zouden waarschijnlijk moeten kunnen, die hebben 6 volt lampen, dus gewoon 2 in serie op een accu zetten.

Maar als gnmixing nog even kan vertellen hoe ver die kar moet rijden en hoelang, dan kunnen we een beter antwoord geven...

Groeten Hugo
                  Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• DJ nn
                    • Jun 2006
                    • 489

Er heeft hier pas in de webshop een actie geweest (misschien nog) van amreican dj dacht ik.
                    Het waren LEDspotjes die in een gewone fitting kan stoppen.
                    Ze waren er in 230 en 12 voltversie.

Ik weet niet of die wat mooi zijn ofzo, maar ze zijn ook RGB.

grtzz DJ nn
                    ... the sound of silence...

Comment

• hugovanmeijeren
                      • Oct 2004
                      • 1436

Originally posted by DJ nn
                      Het waren LEDspotjes die in een gewone fitting kan stoppen.
                      En dan? Gaan ze rood-groen-blauw staan te knipperen?

Als je ze niet verder kunt aansturen denk ik niet dat dat mooi gaat worden...
                      Máár we wachten nog steeds op reactie van gnmixing...

Groeten Hugo
                      Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• lightzone
                        • Oct 2006
                        • 261

Originally posted by hugovanmeijeren
                        En dan? Gaan ze rood-groen-blauw staan te knipperen?

Als je ze niet verder kunt aansturen denk ik niet dat dat mooi gaat worden...
                        Máár we wachten nog steeds op reactie van gnmixing...

Groeten Hugo
                        ik heb ze ook zien staan in een krantje, je kunt ze via een wireless remote aansturen en op die remote zelf stonden al heel wat knopjes met bijpassende kleur dus zo gek lijkt het me niet.

ik ben nu ff te lui om een linkje te zoeken
                        jumping is not a crime

Comment

• DJ nn
                          • Jun 2006
                          • 489

Had even niets te doen op school...

Zoals hierboven vermeld: ze zijn aanstuurbaar metr afstandsbediening waar kleurtjes inzitten.
                          Dus geen geknipper.

grtzz DJ nn
                          ... the sound of silence...

Comment

Working...