Namaak Pearl...???,

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Elmo
    • Jun 2006
    • 208

Originally posted by Pieter Huijgen
    Zo werkt het niet helemaal... Vergis je niet in de manier waarop produktie- en innovatieprocessen in China geregeld worden. Dat is o.m. de rede geweest waarom Japan destijds een giga slag heeft gemaakt op het gebied van elektronische produkten en auto's.

Vergeet ook niet dat je als fabrikant verplicht bent bij patentering en certificering van produkten al je technische specificaties e.d. openbaar moet maken. Deze gegevens zijn als je de juiste wegen bewandelt zo te bekijken en zo kan je dus een produkt namaken.

Tuurlijk moet je dingen vrijgeven, i know, maar dat is niet wat ik probeer te zeggen. Met jou (Pieter Huijgen) ben ik het helemaal eens.

Maar wat DJGoos zegt is dat het ontwerp gejat wordt als prototype. En dat er dan geen antwoord gegeven wordt op de mondelinge overeenkomst.

Comment

• Controller
      • Apr 2002
      • 745

Originally posted by JeroenVDV
      Dwain heeft dus ook een prijsaanvraag gedaan? Kreeg 'm net binnen...

2 gedachte..............

Comment

• Ws Soundexpresse
        • Jun 2001
        • 1007

Hallo,

Ik ben ook al n tijdje bezig met een stel chinesen, om te kijken of we evt. wat kunnen gaan importeren.

Zoals het er nu uitziet gaat dat ook allemaal helemaal goedkomen. Ook hun hebben oa. deze tafel in de handel zitten. Als alles meezit komt er binnen korte tijd een vrachtje van dat spul hierheen om alles eens te gaan testen. Daarna zullen we wel verder zien, en kijken of we het doorzetten.

De chinees is in ieder geval wel meedenkend met mijn plannen, dus ik ben benieuwt.
        Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

Comment

• JeroenVDV
          • Mar 2004
          • 963

Originally posted by Ws Soundexpresse
          Zoals het er nu uitziet gaat dat ook allemaal helemaal goedkomen. Ook hun hebben oa. deze tafel in de handel zitten. Als alles meezit komt er binnen korte tijd een vrachtje van dat spul hierheen om alles eens te gaan testen. Daarna zullen we wel verder zien, en kijken of we het doorzetten.
          Jammer dat je met dit soort initiatieven de markt wel (flink) verziekt. Zowel de groep van gebruikers als de groep van fabrikanten. Je zet namelijk op die manier de bedenkers van NIEUWE spullen aan de kant.
          Creating shows beyond Imagination

Comment

• laserguy
            • Jun 2003
            • 2755

De chinees is in ieder geval wel meedenkend met mijn plannen, dus ik ben benieuwt.
            Met Chinezen komt het altijd goed... die mensen durven vanuit hun cultuur nooit "nee" zeggen. Maar dat wil HELEMAAL niet zeggen dat ze akkoord gaan met wat je zegt... ze zijn HEEL creatief om dingen te omzeilen en toch zichzelf veilig te stellen... juich dus maar niet te vroeg.
            Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Carpjes
              • Mar 2007
              • 35

Het is eigelijk gewoon schandalig!
              Ze hebben gewoon de look en het borisboard gekopieerd, draaien dezelfde software, en gebruiken de Pearl manual. Geen eigen creativiteit. Hoop ook dat Avo alles goed gepatenteerd heeft zodat dit niet zomaar op de Europese markt mag komen. Zo niet, zal dit zeker ten kosten gaan van nieuwe ontwikkelingen.

Vind het persoonlijk best spijtig dat zoveel mensen positief zijn t.a.v. dit soort kopieën. Het product zal worden verkocht/verhuurd worden als vervanging van... En daar zit nu net het probleem.

Comment

• Ws Soundexpresse
                • Jun 2001
                • 1007

rede waarom ik er mee in zee ga, of zou gaan als hij zich aan mijn voorwaarde gaat houden, anders stopt het hele verhaal, is puur dat producten kunnen ondwikkelen, die we hier zelf bedacht hebben en al proto-types voor hebben, dat er nu een namaak pearl is, staat daar verder helemaal buiten, en is ook pas gekomen na dat ik al contact had met deze mensen.

Comment

• R. den Ridder
                  • Sep 2000
                  • 1500

AH! een prototype! echt vernieuwend materiaal dus..of zie je een proto als een optelsom van de beste dingen uit andere producten? dus de gobomodule van een mac, de kleuren uit een V*L en de betrouwbaarheid van een Cyberlight? als het dat laatste betreft is het in mijn ogen geen proto hoor.. maargoed..misschien ben ik te cynisch over china..

Comment

• ST
                    • May 2005
                    • 32

Ik ben ook al n tijdje bezig met een stel chinesen, om te kijken of we evt. wat kunnen gaan importeren.
                    Dan hoop ik dat je al goed voorbereid bent op de nodige "garantie-probleempjes"
                    Moet dat nou ?

Comment

• Gast1401081
                      • Mar 2001
                      • 7999

Hallo,

.
                      Die fout hebben al meer mensen gemaakt....

Regel in ieder geval voldoende spare-parts....

Comment

• showband
                        • May 2001
                        • 4524

voor niet-electronica kan het prima.
                        de dulfers en dergelijke spelen met veel plezier op saxen die door onze trompettist zijn geimporteerd.

Het design daarvan is inmiddels wel over de patent-datum heen.
                        lekker belangrijk!

Comment

• Ws Soundexpresse
                          • Jun 2001
                          • 1007

neej, prototypes zijn geen mh of lichteffecten, maar hele anderen dingen. Die we zelf al gebruiken, en waar ik van denk dat er een markt voor is.

Comment

• dr. dre
                            • Nov 2005
                            • 49

en nu de grap. Ik ga niet zeggen wat de prijs was, maar hij lag onder de 750 euro!!!!!!

Let op : Dit is dus wel een apart gevalletje.
                            Je loopt op het einde van de beurs naar een stand en vraagt gewoon of ze er van af willen. Negen van de tien keer is dit een standje van twee bij twee en zijn die mensen al lang blij dat ze de apparatuur niet meer mee hoeven te slepen en nog een keer de vrachtkosten naar China hoeven te betalen.

Dit wil dus niet zeggen dat de algemene verkoop prijs onder de E 750 ligt.

Comment

• cornedure
                              • Jul 2002
                              • 230

Originally posted by tomv
                              Voor de fun eens even de handleiding bekijken. En let dan vooral op de foto's. Je ziet zo welke origineel (=AVO) en welke ze zelf hebben gemaakt. Best grappig.

Wanneer zouden ze met de expert klaar zijn?
                              Altijd handig als tweede tafel
                              De "replace" functie van Word heeft wonderen gedaan op de handleiding van Avolites, maar toch hebben ze niet alle sporen kunnen wissen naar Avolites. Zoom maar eens in bij de figuur van de "Graphics Tablet" op p 41 en lees de onderstaande lettertjes.

Nu, Avolites wordt eigenlijk gestraft door hun eigen openheid, en dat is heel spijtig. Het wordt afwachten hoe lang het duurt vooraleer er een volledig werkende copy beschikbaar is van de GrandMA.

Comment

• NiTRO
                                • Sep 2002
                                • 677

Originally posted by MEEO Licht en Geluid
                                Briljant

Maar: dit is wel een factor waar we ons zorgen over moeten gaan maken! Over een paar jaar, zie je dat veel van de 'orginele' fabricanten failliet gaan, door deze kopieen!

Wat betreft de 'Showtec' tafeltjes. Deze ontwerpen zijn zelfs vrij! te verkrijgen. Alle botex, showtec, glp en elation (?) komen uit dezelfde fabriek. Als je maar in grote hoeveelheid besteld (lees: 1000den stuks) dan drukken ze er zelfs jouwn logo op, free!
                                Komen niet uit dezelfde fabriek en nee niet iedereen kan zomaar van de bovenstaande merken een import doen, een deel van de bovenstaande merken zijn exclusief voor bepaalde importeurs. Zo gemakkelijk gaat het dus helaas niet. Ow en een mooie bijkomstigheid is dat de levering 9 van de 19 keer op vooraf betaling gaat. Best een groot risico dat je een verkeerde leverancier kiest en hij je een container bakstenen stuurt. Is toch vooraf betaald!!

Comment

Working...