Avolites Pearl TIGER

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PeterZwart
    • Jan 2008
    • 402

en als je dan toch een een dubbele roller wil..

just the expert..

baas mooie tafel..
    Groeten fan 'n gek ut Fryslan

Comment

• JustME125
      • Jun 2006
      • 297

Originally posted by PeterZwart
      en als je dan toch een een dubbele roller wil..

just the expert..

baas mooie tafel..
      Als je dan persé een dubbele roller wil dan zul je de expert moeten nemen ja.

Mzzls
      Correct me if I'm wrong

Comment

• Controller
        • Apr 2002
        • 745

Bijkomend voordeel van de Tiger alsmede de 2008 is dat de library volledig op de tafel zit ingebakken dus niet meer dat gezeur met floppy's.

USB is denk ik niet meer dan normaal, en zeer handig.

De wing is een toch een vreemde eend in de bijt, ik bedoel je hebt op de roller maar 10 plaatsen waar je kan schrijven, dus je zal ook een soort 5 faders roller moeten maken voor bij je Wing.

Des al niet te min is het een mooie tafel, waarnaar ik zelf ook aan het kijken ben gezien zijn prijsklasse. Echter is een 2e handse Pearl 2004 ook voor die prijs met 15 faders maar daar mis je weer je library alsmede USB.

Welke softwareversie zit er inmiddels eigenlijk op de Tiger?
        Last edited by Controller; 15-06-08, 20:03.

Comment

• JustME125
          • Jun 2006
          • 297

Met een beetje geluk ga ik er volgende maand een showtje op draaien, dan laat ik het wel weten hoe het uitpakt met de 10 faders ipv 15. De wing is inderdaad wel raar omdat de roller hier niet doorloopt!

Mzzls
          Correct me if I'm wrong

Comment

• Christiaan Visser
            • Apr 2004
            • 235

Ik heb op dit moment de Pearl Tiger (+ extra wing & USB Keyboard / Standaard TFT) thuis te liggen en neem hem binnenkort mee op tour, de ervaringen komen tegen die tijd wel van mijn kant.

Voor nu: Hij is schattig om in de gordels op de achterbank te hebben.
            Beter één spotje op je lichttafel, dan 10 op de band! Stukje prioriteiten stellen..

Comment

• Controller
              • Apr 2002
              • 745

Originally posted by Christiaan Visser
              Ik heb op dit moment de Pearl Tiger (+ extra wing & USB Keyboard / Standaard TFT) thuis te liggen en neem hem binnenkort mee op tour, de ervaringen komen tegen die tijd wel van mijn kant.

Voor nu: Hij is schattig om in de gordels op de achterbank te hebben.

Hehe cute

Wat ik me afvroeg heeft de Tiger wel een Desk Lamp? De manual zegt dat zowel 2008 als Tiger hem zouden moeten hebben. Maar als ik de foto van de Tiger bekijk kan ik de connector niet terug vinden. Fairlight praat ook over een desklamp maar waar...

Comment

• totally control
                • May 2008
                • 7

Als je de handleiding leest staat er sluit de desk lamp aan op de xlr links boven op de tafel.
                In de handleiding staat ie ook netjes op de tekening van de tafel.
                Maar als je op fotos kijkt van leveranciers dan zie je de xlr niet terug!
                Last edited by totally control; 18-06-08, 21:49.
                catalyst servers, 10.000 lumen beamers, widescreen spandoeken, datavideo mixer en de jvc hd cameras zijn binnen. Leuk speelgoed

Comment

• Controller
                  • Apr 2002
                  • 745

Originally posted by totally control
                  Als je de handleiding leest staat er sluit de desk lamp aan op de xlr links boven op de tafel.
                  In de handleiding staat ie ook netjes op de tekening van de tafel.
                  Maar als je op fotos kijkt van leveranciers dan zie je de xlr niet terug!

Dat heb ik ook gelezen. Kijk in de manual op Pag 10 dan zie je de 2008 met linksboven de Desk lamp. Kijk je naar de Tiger op Pag 12 zie je geen desk lamp.

Hij zal er wel op zitten, maar er zijn nog weinig real live foto's van de tiger enkel de CAD/3DMAX tekeningen...

Comment

• totally control
                    • May 2008
                    • 7

Op blz 115 van de handleiding staat een tekening van de tiger en daar zie ik echt geen aansluiting voor de desk lamp.

En verder in de handleiding staat echt dat de aansluiting op de voorkant moet zitten.

Misschien kan iemand die er 1 heeft staan eens kijken voor ons.
                    catalyst servers, 10.000 lumen beamers, widescreen spandoeken, datavideo mixer en de jvc hd cameras zijn binnen. Leuk speelgoed

Comment

• Carpjes
                      • Mar 2007
                      • 35

[FONT=Verdana]Deze zit aan de achterkant net als bij de Expert. Je zult dus een Expert desk light moeten bestellen die een XLR heeft onder een hoek van 90 graden.[/FONT]

[FONT=Times New Roman]@LJ Dwain, De tiger draait op dezelfde software als de 2008. Het is ook mogelijk om hetzelfde aantal fixtures te patchen ondanks dat je een complete faderbank mist. En bij het aansluiten van de extra wing, zal de rollor selectie van belang zijn welke memory/chase er onder je extra playback fader zit. [/FONT]
                      Last edited by Carpjes; 20-06-08, 14:21.

Comment

• PeterZwart
                        • Jan 2008
                        • 402

als je de nieuwe pearl 2004 hebt met het B3 mb, dan kun je er ook gewoon usb op gebruiken + dat je dan die 15 pb faders hebt en net even wat meer conventioneele kanaaltjes.

op wat voor prijs ligt een Tiger + Wing momenteel eigenlijks?
                        Groeten fan 'n gek ut Fryslan

Comment

• JustME125
                          • Jun 2006
                          • 297

Tiger zit op €6000,- en de wing zit rond de €800,- meen ik. Pin me dr niet op vast maar die prijzen heb ik voorbij zien komen.

Mzzls
                          Correct me if I'm wrong

Comment

• RePo
                            • Feb 2004
                            • 34

Iemand al een keer gestoeid met deze tafel??

Comment

• JustME125
                              • Jun 2006
                              • 297

Over twee weken waarschijnlijk. Er was iemand hier die m al gebruikt had meen ik.

Mzzls
                              Correct me if I'm wrong

Comment

• Christiaan Visser
                                • Apr 2004
                                • 235

Inmiddels al een tourklus gedraaid op de Tiger en opzich is het een prima tafel zoals we van de pearl gewend zijn. Niet grote verschillen kunnen merken, eerlijk gezegd heb ik het idee of is de tiger nét wat sneller dan een 2000/2004, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. In plaats van 60 schuifjes heb je 30, in plaats van 15 playbackfaders heb je er 10. (Ik heb er een sidewing bij voor 5 extra playbacks). Het extra TFT'tje erbij kan handig zijn voor je legends en etc. Er wordt een standaard/beugel bijgeleverd, echter is er geen plaats op de tafel zelf om deze eraan te bevestigen. Zo lang zijn de voeding/VGA kabels ook niet die standaard aan het scherm zitten, dus je bent erg beperkt in waar je je scherm plaatst.

Voor de rest, prima tafel om een rock&roll show op te doen. Vrijdag heb ik hem weer mee, misschien dat ik dan tijd vind om wat foto's ervan te maken. Dan typ ik mijn verdere bevindingen van de tafel wel, gezien ik er dan ook wat uitgebreider op werken kan.
                                Beter één spotje op je lichttafel, dan 10 op de band! Stukje prioriteiten stellen..

Comment

Working...