mac 250 entour vs robe 250AT

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dj torny
    • Aug 2001
    • 67

mac 250 entour vs robe 250AT

Heeft iemand de mac 250 entour al een keer naast de robe 250 at gehad en zo ja wat zijn de verschillen???

(zoek functie leverde niet het gewenste resultaat op)

Alvast bedankt.
  • deurklink

In ieder geval is licht opbrengst van de martin meer dan die van robe! En ook de beweegsnelheid ligt hoger van de martin.

Comment

• Olaf Duffhuës
      • Oct 2000
      • 2477

Ik ben momenteel bezig met een andere vergelijking...Al hoe wel ik geen lampenboer ben....

EnTour vs SGM Idea....

Idea > Meer licht dan een EnTour
      Idea > Minder herrie dan Entour

EnTour > Sneller dan Idea
      EnTour > Iets meer funkties

Volgende week komt de SGM Idea Wash hier binnen...Ben benieuwd..
      Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• TLAproductions
        • Jan 2006
        • 98

zijn de optiek van de entour en de kryton gelijk ?

Comment

• dj torny
          • Aug 2001
          • 67

optisch Verschil tussen entour en krypton is:
          krypton heeft 19,2 graden lens en geeft 965 lux op 12meter
          entour heeft 17,2 graden lens en geeft 1132 lux op 12meter
          bij de entour krijg je ook een narrow lens en die is 13,6 graden en geeft 1424 lumen op 12meter.

is het vershil in licht tussen een robe 250at en een mac250 entour heel groot??
          de robe heeft namelijk een 15 graden lens. en daar zou theoretisch meer licht uit moeten kunnen komen.

Comment

• dj torny
            • Aug 2001
            • 67

Originally posted by Olaf Duffhuës
            Ik ben momenteel bezig met een andere vergelijking...Al hoe wel ik geen lampenboer ben....

EnTour vs SGM Idea....

Idea > Meer licht dan een EnTour
            Idea > Minder herrie dan Entour

EnTour > Sneller dan Idea
            EnTour > Iets meer funkties

Volgende week komt de SGM Idea Wash hier binnen...Ben benieuwd..
            Hoi Olaf,
            washes al binnen gehad?? wat was het resultaat?

Comment

• moderator
              Moderator
              • Apr 2001
              • 5946

Olaf is ff op vakantie....zodra hij terug is kan je erop rekenen dat dit onderwerp weer zijn volle aandacht heeft.
              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• AJB
                • Jul 2003
                • 2289

Originally posted by deurklink
                In ieder geval is licht opbrengst van de martin meer dan die van robe! En ook de beweegsnelheid ligt hoger van de martin.

UHU!!! Van de Robe XT serie misschien (al betwijfel ik dat ook), maar van de AT zeker niet... Geen poep gaan praten als je het blijkbaar niet in het echt gezien hebt... Uit de Robe komt zowel meer licht als een hogere snelheid. Ook de colorsteps en gobo-switches zijn vele malen sneller en nauwkeuriger......
                If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                ------------------------------------------------
                Arvid Buit
                Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• PowerSound
                  • Nov 2001
                  • 1892

AJB, heb persoonlijk ook een mooi aantal AT's in gebruik, en heb meerdere keren de vergelijking gemaakt tussen AT en Krypton (spot's), zonder te meten blijkt toch de krypton meer output te hebben, maar dat zal zeker door de grotere opening zijn ?

Anders, inderdaad, Robe gewoon veel sneller dan de krypton.

Enig nadeel van de Robe is dat de lens zich niet in het midden van de spot bevindt.
                  PSL Bvba powered by
                  L-Acoustics dV-Dosc / Arc / dV-Sub / SB28 / 112P / LA8
                  Yahama LS9-32 / MC7L-48
                  Grand MA Full Size / Light / Avolite 2008 / Tiger
                  Martin MAC250 Krypton / Wash / 700 Profile / Atomic

Comment

• BlueConfig
                    • Aug 2005
                    • 138

Waarom is dat een nadeel ?
                    Greets,
                    BLue CoNFiG

Comment

• Tjeerd
                      • Nov 2002
                      • 51

Waarom maken de fabrikanten het de gebruiker niet iets makkelijker?

Geef de draaisnelheid in seconden bij max speed van een volledige pan en tilt beweging

geef volgens een standard (bv 1, 3, 5, 10 meter) aan wat de licht opbrengst is bij open wit en open gobo

Als iedereen volgens deze standaard zou meten kan je de specs naast elkaar leggen en vergelijken!
                      zo hoef je niet te speculeren over de licht output, veel mensen zien bij een hogere kleur temp ook meer licht?? m.a.w lamp van 7800kelvin word als feller gezien dan een lamp van 6400 kelvin. maar het aantal lux kan hetzelfde zijn!

wie heeft beiden spotjes staan en wil ze eens eerljik meten en de gegvens met het forum delen?

Groeten,
                      Tjeerd

Comment

• LJmalcolm

hier ben ik ook benieuwd naar, want de AT's lijken toch meer licht te geven als de kryptons die ik tegenkom..

Comment

• axs
                          Moderator
                          • Jun 2002
                          • 2687

Originally posted by Tjeerd
                          Waarom maken de fabrikanten het de gebruiker niet iets makkelijker?

Geef de draaisnelheid in seconden bij max speed van een volledige pan en tilt beweging

geef volgens een standard (bv 1, 3, 5, 10 meter) aan wat de licht opbrengst is bij open wit en open gobo

Als iedereen volgens deze standaard zou meten kan je de specs naast elkaar leggen en vergelijken!

Misschien je browser eens nakijken, geeft precies niet alles juist weer
                          Die van mij heeft precies geen problemen met het weergeven van photometrische data via de geldende normen.En zelfs rotatiesnelheden kan die perfect weergeven.
                          Last edited by axs; 19-08-07, 02:55.
                          If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• Tjeerd
                            • Nov 2002
                            • 51

Hallo moderator.

Browser nagekeken en gezocht naar vergelijkbare data.
                            Moet toch tot de conclusie komen dat robe t.o.v Martin een andere meet standaard aanhoud.

Om het eens naast elkaar te zetten

Martin entour vs Robe 250 at( allebei met standaard meegeleverde lens)

Martin 6 meter 4528 lux
                            Robe 5 meter 3550 lux

Martin 9 meter 2012 lux
                            Robe 10 meter 890 lux

Martin 15 meter 724 lux
                            Robe 15 meter 390 lux

Als deze meetgegevens juist en eerlijk zijn ( ze komen van de Martin en Robe sites) zit er in de output in lux best een enorm verschil!
                            volgens deze uitkomst kan je dan ook zeggen dat er uit de Martin meer licht komt.
                            nu weet ik niet precies hoeveel hier in de praktijk van terug komt,
                            bij wat voor verschil in lux ervaar je het als dubbel zoveel licht??

ik bedoel een Martin op 9 meter t.o.v. van Robe op 10 scheelt in lux meer als de helft?

dan moet je toch verschil zien lijkt me en dan kan er een duidelijke winaar in de strijd tussen Martin en Robe worden aangewezen.

Als ik iets verkeerd heb alvast mijn excuus maar als ik het in jip en janneke taal wil begrijpen kom ik hier zo'nbeetje op uit

Ik ben benieuwd naar de reacties!

groeten Tjeerd

Comment

• Tjeerd
                              • Nov 2002
                              • 51

Hallo,

Van de Martin kan ik geen pan/tilt speed vinden!

De Robe geeft dit als volgt aan :
                              Pan max 540graden>184.67 gr/sec=2.869 sec voor een max pan beweging
                              Tilt max 280graden>127.85gr/sec=2.190 sec voor een max tilt beweging

Als de mod de snelheden van de Martin toe wil voegen dan kunnen we dit weer naast elkaar leggen en weer een fabel de wereld uit helpen.

Dit zouden we ook voor kleurenwissel en gobo wissel moeten doen.
                              Alles simpel in Jip en Janneke taal, met dezelfde meetmethoden en eenheden, zodat iedereen dit naast elkaar kan zienen vergelijken.

Er zijn honderd kleuren blauw groen en rood, maar deze prestaties van de spotjes moeten toch simpeler en meer toegankelijk moeten zijn voor de klanten van deze merken. ze moeten het zelf verkopen.

Groeten Tjeerd

Comment

Working...