wysiwyg op een laptop

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • laserguy
    • Jun 2003
    • 2755

    #16
    nadeel is dat zo goed als alle laptops (uitgezonderd dan de macbooks) tegenwoordig standaard vista geinstalleerd hebben...
    Gelukkig is het tij aan het keren en zijn er terug fabrikanten die XP meeleveren wegens de grote vraag van de industrie/bedrijven.
    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

    Comment

    • alegrandro
      • Mar 2006
      • 4

      #17
      Originally posted by mandarijntje86
      Dus vista geeft problemen met WYG??
      Is dit een windows probleem of heeft het temaken met de vormgeving??
      Vista werkt gewoon goed hoor je kan alleen gezeik krijgen met drivers voor bepaalde video kaarten voor de rest werkt die gewoon goed.
      Veel plezier ermee

      Comment

      • Fallingsky
        • May 2007
        • 7

        #18
        Voordat het evenement begint doe ik het altijd thuis. achter twee keer 22 inch werkt lekker met wyg.

        En dan bestandje kopieren naar de laptop en daar alleen kijken dus ik hoef niet te renderen of het progje echt te gebruiken en dingen inhangen in wyg,

        hij draait wel maar goed alleen om het licht op locatie goed in te hangen gebruik ik het.

        Comment

        • RRRRik
          • Aug 2006
          • 27

          #19
          Originally posted by Highfield
          ik weet er het fijne niet van, maar aangezien wyg directX gebruikt om een en ander te visualizeren kan ik me voorstellen dat dit met DX10 niet werkt wegens de andere manier van implementatie in windows..
          Wyg werkt niet met directX (dat is ESP Vision) Wyg werkt met OpenGL waardoor je een duurdere video-kaart nodig hebt.


          Rik Schoutsen
          AWT Wysiwyg.

          Comment

          • Highfield
            • Jun 2006
            • 144

            #20
            toch kun je bij application options het tabblad directX vinden (naast openGL). dit suggereert toch invloeden van directX?
            Harm Hoogveld

            Het begint met ambitie..

            Comment

            • Elmo
              • Jun 2006
              • 208

              #21
              Maar wat is dan een echt goede videokaart waar je redelijk snel mee kan renderen?

              is dit een "gewone" nvidia 7/8000 serie met 512Mb
              of moet je als je een beetje snelheid wil een quadro kaart hebben?

              Comment

              • laserguy
                • Jun 2003
                • 2755

                #22
                Neen absoluut niet! Die Quadro's zijn supergoed van beeldkwaliteit maar geen toppers qua prestaties
                Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

                Comment

                • Elmo
                  • Jun 2006
                  • 208

                  #23
                  Originally posted by laserguy
                  Neen absoluut niet! Die Quadro's zijn supergoed van beeldkwaliteit maar geen toppers qua prestaties

                  wat is dan een goede kaart? Kan je een paar types opnoemen?

                  Comment

                  • laserguy
                    • Jun 2003
                    • 2755

                    #24
                    Zoals je zelf zegt: een standaard klasse videokaart nVidia/ATi. Tegenwoordig heb je laptops waar er een 7600 of hoger in zit. Als het voor OpenGL is dan is ATi geen slechte keuze omdat zij daar toch altijd iets beter in waren dan nVidia.
                    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

                    Comment

                    • V7 Productions

                      #25
                      [WYSIWYG] Mac, Windows, GrandMA on PC...

                      Hallootjes allemaal,

                      Ik heb hier een Windows systeempje staan die ik eigenlijk alleen nog maar gebruik om in WYSIWYG te werken (v22), want verder werk ik alleen nog maar in Mac.

                      De laatste weken lees ik op internet veel over het kopellen van WYSIWYG aan lichtsystemen en dit wil ik uiteraard ook wel eens gaan proberen.

                      De console software die ik wil gebruiken (Chamsys) draait op m'n macbook en nu is mijn
                      vraag of het mogelijk is om met de console software op m'n MacBook, WYSIWYG op m'n PC aan te sturen.
                      (d.m.v. ethernet ofso)

                      Hoop dat er iemand is die hier een antwoord op kan geven...

                      Karim
                      Last edited by Guest; 01-05-09, 13:49.

                      Comment

                      • moderator
                        Moderator
                        • Apr 2001
                        • 5950

                        #26
                        Heeft weinig met WYG te maken je vraag, maar wel heeel veel met je besturingssysteem.
                        Kort door de bocht antwoord: ja, dat kan wanneer je VMware draait op je mac.
                        Onderwerp even samengevoegd met het reeds lopende onderwerp over WYG.
                        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

                        Comment

                        • V7 Productions

                          #27
                          Oke, bedankt!

                          Dan ga ik eens even Googlen op deze mogelijkheid met VM ware.
                          Hoop dat VM Ware ook draait op een PPC mac.

                          Comment

                          • moderator
                            Moderator
                            • Apr 2001
                            • 5950

                            #28
                            Dat hoop ik wel, is namelijk bedoeld als applicatie om op je mac een virtuele omgeving te draaien van een ander ( of meerdere) besturingssysteem.
                            Last edited by moderator; 01-05-09, 13:59.
                            Moderator J&H Licht en Geluid Forums

                            Comment

                            • V7 Productions

                              #29
                              Ik heb ff geGoogled op VM Ware, maar ik zie niet echt hoe ik VM Ware hiervoor kan toepassen...
                              Ook is er over mijn idee weinig te vinden op het inet...
                              Last edited by Guest; 04-05-09, 18:24.

                              Comment

                              • PeterZwart
                                • Jan 2008
                                • 402

                                #30
                                Ik gebruik hier een Dualcore 2.4 Ghz met 3 GB werkgeheugen.. hangt een 9600GT videokaart in (heeft eigen processor)

                                bij mij werkte het niet eens op de laptop..

                                hierop draai ik tegenwoordig GrandMA onPC en dan via netwerk naar wyg
                                Groeten fan 'n gek ut Fryslan

                                Comment

                                Working...