Edmx

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ljmartijnw
    • Apr 2004
    • 133

Edmx

Heren,

Ik ben aan het ontwerpen voor een plein feest en nou willen ze daar verspreidt een aantal danseilanden maken. De stroomvoorziening zit precies op de punten van zo'n podium, maar er moet natuurlijk ook nog dmx naar toe.

Nou ben ik aan het nadenken over draadloos dmx. Heeft iemand ervaring en hoe eenvoudig/moeilijk is het om te maken.

Het gaat om drie danspodiums met 1 12ch dimmertje per podium.

alvast bedankt.
    Down Under.
  • Funmaker
    • Jun 2006
    • 922

luminex heeft een product dat dmx omzet naar ethernet en dan dat draadloos door seint...

meer info op Luminex Lighting Control Equipment

ik heb het dus over deze : Luminex > products
    Hold on a second, relax and listen...

Comment

• Poelmans
      • Feb 2004
      • 804

Mja op zich hoeft dit helemaal niet zo moeilijk te zijn. U heeft nodig:
      * De nodige rits EDmX naar DMX converters
      * Wireless access point
      * Wireless clients (dikwijls kan je access points instellen om als client te werken van een andere AP)

Maar nu kan je je de vraag stellen of het die investering waard is. Dit kost je toch algauw 1000 euro of meer aan hardware... Ik herinner mij zelf producties waar we de DMX gewoon over de klinkers van het plein gelegd hebben, en das toch ook goedgekomen... Leg em dicht tegen de stroom aan, en daar struikelt niemand over. Over die stroom kan je dan ook weer argumenteren ivm storing, maar een goede DMX splitter boost je signaal wel genoeg, én is goedkoper

PS: maar ik kan niet ontkennen dat dat doosje van Funmaker er aantrekkelijk uitziet Vergeet niet te checken of je hem ook als wireless clients kan configgen, zodat zo meerdere bakjes kan leggen... En te overleggen met de geluidsfluit of zijn wireless mics niet moeilijk gaan doen...
      Last edited by Poelmans; 15-06-07, 23:33.

Comment

• tomv
        • Jun 2003
        • 331

Die "bakskes" van Luminex zijn zeker de moeite, maar hoe groot gaat dat plein zijn? Als er budget is zou ik gewoon voor die Luminex-converters gaan.

En anders wat meters DMX inhuren en gewoon los over de grond leggen. Zoals Poelmans al zei langs de vermogenkabel is een ideale oplossing. Zelf heb ik hier nog nooit last gehad van storing. En dan hadden we toch over 3x80A die erdoorliep. Hier is het een 12ch dimrackje. Met 2 vingers in de neus lukt dat dus

Maar volgens mij zitten de spanningspunten al op de plekken van de podia. Dus gaan vermogenkabel leggen. De dmx langs de vermogenkabel leggen zal dan vrij moeilijk worden.

Worden er geen geluidsmulti's gelegd naar de podia, dan kan je daar misschien een lijntje van opeisen.

Succes ermee en zeker succes met het weer.
        Dat kan soms nog het grootste probleem worden. En helaas spreek ik uit ervaring...
        Tom

Comment

• ljmartijnw
          • Apr 2004
          • 133

Het plein gaat 120m lang worden maar de losse podia komen denk ik op een meter of dertig van de dimmers weg, dus het bereik gaat niet echt een probleem worden.

Er gaan verder geen kabels naar de podia toe, vandaar dat het lekker zou zijn als er niet nog zo'n lullig dmx kabeltje naar toe moet.
          Down Under.

Comment

• DJ nn
            • Jun 2006
            • 489

de dimmers staan/hangen/liggen niet op/naast/onder de podia's...

Dan zou ik zeggen ga van je dimmers naar de spots met multi's.
            Eventueel dimmerrack op 3/4 van het plein en dimmerrack op 1/4 van het plein.

Dan kan je mooi overal komen en je DMX-lijntje zou je eventueel opknopen aan bomen/lantaarnpalen/huizen rond het plein. of de draadloze kastjes op de rack, dan het je maar 1zender en 2 ontvangers nodig

grtzzz DJ nn
            ... the sound of silence...

Comment

• Martijn de Groot
              • Mar 2005
              • 189

Er bestaat ook zoiets als W-DMX (Wireless DMX), gewoon te koop of te huur, heeft zich over de hele wereld al bewezen, werkt echt goed, eenvoudig te installeren en te bedienen.
              Bel even met 030-2667077 en je bent een stuk wijzer.
              Martijn de Groot
              wat beweegt mensen die licht bewegen?

Comment

• kokkie
                • Nov 2003
                • 1166

Originally posted by Martijn de Groot
                Er bestaat ook zoiets als W-DMX (Wireless DMX), gewoon te koop of te huur, heeft zich over de hele wereld al bewezen, werkt echt goed, eenvoudig te installeren en te bedienen.
                Bel even met 030-2667077 en je bent een stuk wijzer.
                Martijn de Groot
                Denkt niet dat het in het budget past, niet eens om een setje te huren denk, als het al te huren is in Nederland. Er is tenslotte een verschil tussen hebben en ook verhuren.
                Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• ljmartijnw
                  • Apr 2004
                  • 133

Maar wat ik eigenlijk wil weten is: werkt het makkelijk. Kan ik er een dmx kabel inproppen en aan de andere kant weer dmx ontvangen... of wordt het heel moeilijk om alles in te stellen en ben ik er een paar uur zoet mee. Kijk voor systemen bellen we gewoon een bedrijf op zoals rentall of flashlight, maar ik wil gewoon weten of ermee te werken is.
                  Down Under.

Comment

• Funmaker
                    • Jun 2006
                    • 922

Normaal mag dat geen uren duren om zo iets op te zetten... volgens mij kan je het een beetje vergelijken met een draadloze mic
                    En dan natuurlijk oppassen dat je niet in de freq zone van de microgolf van tante mie hangt anders kan het wel eens vervelend worden...

Comment

• ljmartijnw
                      • Apr 2004
                      • 133

Originally posted by Funmaker
                      Normaal mag dat geen uren duren om zo iets op te zetten... volgens mij kan je het een beetje vergelijken met een draadloze mic
                      En dan natuurlijk oppassen dat je niet in de freq zone van de microgolf van tante mie hangt anders kan het wel eens vervelend worden...
                      Kijk dat zijn berichten daar kan ik wat mee, thanx funmaker...
                      Down Under.

Comment

• Funmaker
                        • Jun 2006
                        • 922

graag gedaan...
                        Wanneer is dit feestje? Hoe ga je het nu doen? en komen er fotos van?
                        thanks bij voorbaat

Comment

• ljmartijnw
                          • Apr 2004
                          • 133

Het woord geldgebrek is al ter sprake gekomen,dus het zal wel weer gewoon met een touwtje gaan, zucht...
                          Maarja het idee was leuk.
                          thankx anyway!!
                          Down Under.

Comment

• axs
                            Moderator
                            • Jun 2002
                            • 2687

Originally posted by ljmartijnw
                            Het woord geldgebrek is al ter sprake gekomen,dus het zal wel weer gewoon met een touwtje gaan, zucht...
                            Maarja het idee was leuk.
                            thankx anyway!!
                            Waarom had ik dat al gedacht vanaf de openingspost?
                            Toepassing en soort event deden me dat al meteen vermoeden...
                            If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

Working...