zero88 rackmaster 660

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • totaltommy
    • Mar 2007
    • 17

zero88 rackmaster 660

hallo,

ik ben al een tijdje in het bezit van een zero88 dimmer.

echter deze week een pakketje van the willows binnengekregen om deze dimmerpack naar het dmx standaard om te zetten.

echter werkte dit goed vandaag en gisteren maar tot een uur geleden stopt de dimmer ermee met een flinke rookpluim. (de preheat werkt wel op alle kanalen.)

ook branden alle lampjes van de zekeringen (terwijl ze niet stuk zijn)

het licht dus waarschijnlijk aan de aansturing!

Ik zou graag willen weten wat het probleem kan zijn en hoe dit evenuteel op te lossen is.

hopelijk valt er nog wat te redden!?
    foto's
    1
    1
    MVG,
    Tom van Duuren
  • laserguy
    • Jun 2003
    • 2755

die tweede foto is te donker maar die X-condensator op de eerste foto die gescheurd zit moet zeker al worden vervangen!
    Aangezien dit een netspanningstype is lijkt mij de fout niet bij de aansturing te liggen maar bij een spanningspiek of iets dergelijks
    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• totaltommy
      • Mar 2007
      • 17

Een spanningspiek lijkt me een optie,

Zou heb kunnen zijn dat de 20v (die wordt gebruikt om de aanstuirng van stroom te voorzien) contact heeft gemaakt met de laatste dimmer.

Ik weet niet hoe deze dimmer reageert op teveel stroom op de 0/10v ingangen?!

MVG,
      Tom van Duuren

Comment

• laserguy
        • Jun 2003
        • 2755

Ik weet niet hoe deze dimmer reageert op teveel stroom op de 0/10v ingangen?!
        Alleszins niet door een condensator op te blazen aan de netkant.
        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• totaltommy
          • Mar 2007
          • 17

Originally posted by laserguy
          Alleszins niet door een condensator op te blazen aan de netkant.
          als ik de condensator vervang, zal die dan weer werken of zijn de waarschijnlijk meer dingen kapot?

zoals ik al zei werk de preheat nog wel!

Comment

• laserguy
            • Jun 2003
            • 2755

Redelijke kans toch dat het dan terug werkt hoor. Natuurlijk heb ik het schema niet en weet ik niet hoe e.e.a. is aangesloten maar die dingen knallen af en toe wel eens defect en meestal blijft het daar bij (tenzij nog een NTC of een VDR meeknalt als gevolg van dezelfde oorzaak)

Comment

• totaltommy
              • Mar 2007
              • 17

Originally posted by laserguy
              Redelijke kans toch dat het dan terug werkt hoor. Natuurlijk heb ik het schema niet en weet ik niet hoe e.e.a. is aangesloten maar die dingen knallen af en toe wel eens defect en meestal blijft het daar bij (tenzij nog een NTC of een VDR meeknalt als gevolg van dezelfde oorzaak)
              dit heeft verder dus niks te maken met een ingangssignaal?

die condensatoren kunnen dus zomaar kapot gaan?

Comment

• Max8bier
                • Jun 2007
                • 27

Kan wel met een ingangssignaal te meken hebben maar dan zou je een spanning op de DMX bekabeling gezet hebben door een of andere oorzaak.
                Heb je na het ombouwen van het dimmerrack ook nog bekabeling aangepast??

Comment

• totaltommy
                  • Mar 2007
                  • 17

Originally posted by Max8bier
                  Kan wel met een ingangssignaal te meken hebben maar dan zou je een spanning op de DMX bekabeling gezet hebben door een of andere oorzaak.
                  Heb je na het ombouwen van het dimmerrack ook nog bekabeling aangepast??

van binnenuit niks aangepast. alleen losgemaakt door de rookontwikkeling. dimmers werken ook verder naar behoren. alleen weet ik niet of de ingang nu werkt, dat ga ik ff bekijken

Comment

• totaltommy
                    • Mar 2007
                    • 17

de dimmer heb ik gestest en alles werk zoals het hoort. Ik zal morgen even een nieuwe condensator ophalen uit zwolle.

waarschijnlijk is de condensator gewoon op!

Comment

Working...