Kerk op z'n kop

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • stekelvarke
    • Dec 2004
    • 1062

Originally posted by bsmit
    Wat is een look hazer? Kan hem niet vinden op de site...wat voor prijs moet ik denken?.
    UNIQUE - Miniature fog generator - LOOK: haze machines, smoke machines, smoke fluid, DMX 512 and more ...
    exit night into LIGHT

Comment

• bsmit
      • Jan 2005
      • 14

Originally posted by AJB
      Als je budget 1200 euri is voor alles heb ik maar 1 tip: bewaar je geld, en spaar nog 14 jaar door.. Maar koop vooral geen moving heads van 300 euro, want daar ga je vies van terugkomen, zeker als je die foto als uitgangspunt hebt...
      Ok....dat is me duidelijk...
      Ik heb dus van een bedrijf Aztech movinghead geoffeeerd gekregen van 495 en scan van 175.....als ik je begrijp...moet ik dat dus niet doen...

Wat ik wil is aan de ene kant iets met bewegend licht en aan de andere kant iets met die "straal lichten"...sorry dat ik de termen niet ken...

Waar moet ik dan aan denken bij een tafel? Is dit niks?:
      Behringer Eurolight LC2412

En al we het over moving hebben is dit dus niet ok?
      Showtec MiniMax 250 ELC 24v/250w
      Of dit als scan?
      Showtec LED Club Scanner

Beetje leven in de kerk brengen...snap ie?

Iemand nog een tip?
      Last edited by bsmit; 30-05-07, 20:28.

Comment

• MEEO Licht en Geluid
        • Nov 2005
        • 950

Ok....dat is me duidelijk...
        Ik heb dus van een bedrijf Aztech movinghead geoffeeerd gekregen van 495 en scan van 175.....als ik je begrijp...moet ik dat dus niet doen...

Wat ik wil is aan de ene kant iets met bewegend licht en aan de andere kant iets met die "straal lichten"...sorry dat ik de termen niet ken...

Waar moet ik dan aan denken bij een tafel? Is dit niks?:
        Behringer Eurolight LC2412

Beetje leven in de kerk brengen...snap ie?

Iemand nog een tip?
        Een behringer LC2412 is zeker niet geschikt voor zoon (grote) toepassing. Meer geschikt is bijvoorbeeld Chamsys PC editie. Met een (goede) usb dongle kom je dan al een heel eind. Voorals met een Wing (externe 'tafel' die op de pc aan te sluiten is). Zoek op het forums maar eens naar:
        DMX USB, Chamsys, USB Interface, DMX Interface.
        MEEO Audio Licht Rigging,
        Mark van der Werff
        Groningen

Comment

• marciano
          • Feb 2006
          • 164

Dat wordt lastig wat je moet nemen ik zou een paar zoom schijnwerpers kopen altijd handig en met een gobo heb je die stralen. En dan als er budget is een andere tafel kopen en een rookmachine. en ik raad die AZTECH Jingjangjong movingheads echt af goedkoop is duurkoop. robe is een degelijk merk. en voor die blinders kan je bouwlampen gebruiken. is niet mooi maar geeft wel een aardig resultaat.

Comment

• bsmit
            • Jan 2005
            • 14

Originally posted by marciano
            Dat wordt lastig wat je moet nemen ik zou een paar zoom schijnwerpers kopen altijd handig en met een gobo heb je die stralen. En dan als er budget is een andere tafel kopen en een rookmachine. en ik raad die AZTECH Jingjangjong movingheads echt af goedkoop is duurkoop. robe is een degelijk merk. en voor die blinders kan je bouwlampen gebruiken. is niet mooi maar geeft wel een aardig resultaat.
            Sorry hoor, ik wil niet moeilijk zijn maar kan je mee url geven van wat je bedoelt met schijnwerpers met een gobo....ik ben nog een beetje een newbie...zoals je ziet....

Comment

• Ahmed Al Dayri
              • Oct 2005
              • 354

vergeet je de dimmers niet?

ik zie dat je al een paar parren hebt, maar ik weet niet of je nog kanalen over hebt voor de profielspots of blinders/bouwlampen?

Comment

• bsmit
                • Jan 2005
                • 14

Originally posted by Ahmed Al Dayri
                vergeet je de dimmers niet?

ik zie dat je al een paar parren hebt, maar ik weet niet of je nog kanalen over hebt voor de profielspots of blinders/bouwlampen?
                bedoel je op de tafel of dimmer? Die ik nu heb hebben dimmers op de par.

Ik denk aan 2 of 4 profielspots met zo'n gobo....

Comment

• Elmo
                  • Jun 2006
                  • 208

als ik alles bijelkaar optel kom ik op €2750,- euro (1500+750+500)

daar kan je best een leuke set conventioneel voor kopen zeker als je de verlichting die er nu hangt 4x 4-bar par 64? en al frontlicht hebt.

wat voor tafel gebruik je nu? kan je deze niet blijven gebruiken?

4 profielspots van showtech 25-50 komen op €1150,-
                  1 Antari DMX fazer X-310 komt op €625,--
                  2 DMX blinders 2 voudig incl. bulb €280,--

totaal €2060,-- (incl BTW)

dan komt daar nog een dimmer, kabel, gobohouders, gobo's, kleurfilters en pluggen bij en dan zit je op €2750,--

eventueel als je nog budget hebt koop je 8 stuks pinspot erbij €135,- (8 stuks), en dan heb je een look-a-like ACL set

en dan kan je het best redelijk laten swingen in de kerk hoor...

maar moet je voor dat geld een complete set aanschaffen, parren, frontlicht, console en trussing dan kom je echt flink budget tekort.

Comment

• bsmit
                    • Jan 2005
                    • 14

Originally posted by Elmo
                    als ik alles bijelkaar optel kom ik op €2750,- euro (1500+750+500)

daar kan je best een leuke set conventioneel voor kopen zeker als je de verlichting die er nu hangt 4x 4-bar par 64? en al frontlicht hebt.

wat voor tafel gebruik je nu? kan je deze niet blijven gebruiken?

4 profielspots van showtech 25-50 komen op €1150,-
                    1 Antari DMX fazer X-310 komt op €625,--
                    2 DMX blinders 2 voudig incl. bulb €280,--

totaal €2060,-- (incl BTW)

dan komt daar nog een dimmer, kabel, gobohouders, gobo's, kleurfilters en pluggen bij en dan zit je op €2750,--

eventueel als je nog budget hebt koop je 8 stuks pinspot erbij €135,- (8 stuks), en dan heb je een look-a-like ACL set

en dan kan je het best redelijk laten swingen in de kerk hoor...

maar moet je voor dat geld een complete set aanschaffen, parren, frontlicht, console en trussing dan kom je echt flink budget tekort.
                    hihihih...
                    Ja ik heb al truss en front en back light.
                    Zie eerste post.
                    Ik hoop dat ik niet dom over kom maar wat is nu een profielspot?
                    Ok...begin beetje duidelijk inzicht te krijgen....
                    Last edited by bsmit; 30-05-07, 22:48.

Comment

• Elmo
                      • Jun 2006
                      • 208

hihihih...
                      Ja ik heb al truss en front en back light.
                      Zie eerste post.
                      Ik hoop dat ik niet dom over kom maar wat is nu een profielspot?
                      Ok...begin beetje duidelijk inzicht te krijgen....
                      als je de webshop van J&H ingedoken was, had je het kunnen weten.....
                      we willen je allemaal best helpen, maar een beetje eigen initatief wordt wel verwacht.

dit is dus een profielspot
                      Showtec Multi Profile Spot Zoom 25-50 degrees

Comment

• AJB
                        • Jul 2003
                        • 2289

Dat is idd EEN profielspot, maar WAT is een profielspot

Wel, een profielspot is een schijnwerper met een lenzensysteem dat scherpstelling mogelijk maakt. Hierdoor kun je messen gebruiken (mechanische kaders waarmee je bijvoorbeeld een vierkant kunt uitsnijden), of gobo's (plaatjes) kunt projecteren. Tevens heb je de mogelijkheid om een Iris te implementeren.

Let bij de aanschaf van profielspots goed op de koeling, en de bundeling. Voor break-up gobo's zijn brede profielspots (bijv. 45gr. afstraling) erg mooi!
                        If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                        ------------------------------------------------
                        Arvid Buit
                        Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• bsmit
                          • Jan 2005
                          • 14

Originally posted by AJB

Wel, een profielspot is een schijnwerper met een lenzensysteem dat scherpstelling mogelijk maakt. Hierdoor kun je messen gebruiken (mechanische kaders waarmee je bijvoorbeeld een vierkant kunt uitsnijden), of gobo's (plaatjes) kunt projecteren. Tevens heb je de mogelijkheid om een Iris te implementeren.

Let bij de aanschaf van profielspots goed op de koeling, en de bundeling. Voor break-up gobo's zijn brede profielspots (bijv. 45gr. afstraling) erg mooi!
                          BEDANKT VOOR DE UITLEG....nu begrijp ik ook wat ik moet kopen...
                          THX

Comment

• Elmo
                            • Jun 2006
                            • 208

Originally posted by AJB

Beste AJB,

no offence maar ik hoef jou denk ik niet uit te leggen wat een goede profielspot kost toch?
                            Je ziet de man zijn budget, voor dat geld koopt hij geen 4 ETC 25-50 zoom profieltjes incl. acc. Deze spot heeft niet de optiek van een ETC of ADB, maar ik betwijfel of dat in deze situatie nodig is.

Comment

• AJB
                              • Jul 2003
                              • 2289

Heeyn Elmo,

Ik zeg toch ook niet wat ie moet kopen? Geef alleen uitleg over het principe van een profielspot. ETC profielen kosten snel 1200,- p.stuk en daarvoor kan hij net zo goed 4 showpech dingen kopen. Of dat verstandig is laat ik in het midden,......
                              If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                              ------------------------------------------------
                              Arvid Buit
                              Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• Erik steeman
                                • Aug 2005
                                • 45

Hoi Arvid,
                                Heel Subtiel
                                Prima uitleg!

Comment

Working...