DMX-Fan

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Wouter Verlinden
    • Dec 2000
    • 263

DMX-Fan

Ik ben opzoek naar een betaalbare DMX-Fan oplossing. Momenteel zit ik te denken aan de "standaard" fan in roadproof uitvoering (kan ik hier in de buurt voor 55 euro kopen), met daaraan vastgeschroefd een éénkanaals DMX-dimmer van showtec (85 euro)....

Alle andere DMX-Fan oplossingen die ik vind (ook in de webshop van J&H) kosten minimaal 500euro...

Wat gebruiken jullie?

Greetz,

Wouter
    Wouter Verlinden
    Creative Sound & Light Development
  • laserguy
    • Jun 2003
    • 2755

Dimmers op motoren... 'k zie het niet graag. Je regelt niet je toerental maar je kracht en eigenlijk daalt je toerental omdat door lagere kracht te geven de tegenverliezen minder goed overwonnen worden... ik zou gaan voor een frequentieregelaar... zijn best betaalbaar geworden de laatste tijd. Het is trouwens de enige juiste manier om het motortoerental van een AC motor te regelen
    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Wouter Verlinden
      • Dec 2000
      • 263

iemand een adresje voor een DMX-gestuurde frequentieregelaar?

of een schema van een frequentieregelaar? (dan doe ik het DMX-gedeelte er zelf wel bij...)

PS: Momenteel stuur ik mijn huidige fan steeds met een gewoon dimmerkanaaltje hoor...

Greetz,

Wouter
      Wouter Verlinden

Comment

• DJ GooS
        • Dec 2006
        • 38

snap niet waarom je geen dimmer zou mogen gebruiken hoor :s. heeft het misschien te maken met te hoge stromen?
        I'm DJ GooS not DJ goosE

Comment

• Ralph Hees
          • Nov 2005
          • 183

Originally posted by DJ GooS
          snap niet waarom je geen dimmer zou mogen gebruiken hoor :s. heeft het misschien te maken met te hoge stromen?
          Dat klopt ja, je ligt de draad van de spoel door te branden, door de te hoge ampérage die op de spoel komt. Als je de spanning omlaag haalt, gaat de vantilator meer ampere vragen om toch rond te kunnen draaien.

Ik dacht dat het zo zit, maar ik kan ernaast zitten.

Comment

• AllroundRoLo
            • Jan 2006
            • 52

Als die meer stroom gaat vragen naarmate de spanning zakt zal die even hard blijven door draaien, aangezien een ventilator dat niet doet als je de spanning laat zakken gaat die dus ook niet meer stroom vragen want hij draait dan op een lager vermogen.

Comment

• Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

Originally posted by Wouter Verlinden
              iemand een adresje voor een DMX-gestuurde frequentieregelaar?

of een schema van een frequentieregelaar? (dan doe ik het DMX-gedeelte er zelf wel bij...)

denk s heel goed na, kun je lachen...

Comment

• ljmartijnw
                • Apr 2004
                • 133

Ik heb een Fan bij de kijkshop gekocht en een dmx switch van showpech gekocht. Werkt prima! Voor 100 euri's ben je helemaal klaar.
                Down Under.

Comment

• MEEO Licht en Geluid
                  • Nov 2005
                  • 950

Originally posted by ljmartijnw
                  Ik heb een Fan bij de kijkshop gekocht en een dmx switch van showpech gekocht. Werkt prima! Voor 100 euri's ben je helemaal klaar.
                  Klopt, maar dan heb je een SWITCH! dus aan uit
                  Wouter wil het toerental kunnen regelen van de Fan.
                  MEEO Audio Licht Rigging,
                  Mark van der Werff
                  Groningen

Comment

• Ralph Hees
                    • Nov 2005
                    • 183

Ik heb ook met een switch. Ik doe meestal een chase maken voor de dosering te regelen. En dat werkt tot nu toe erg goed. Maar dan heb je wel al 1 chase in gebruik, maar dat maakt bij mij niet veel uit, ik bestuur mijn licht via Chamsys met een Enttec Pro interface.

Comment

• Wouter Verlinden
                      • Dec 2000
                      • 263

Ik wil inderdaad het toerental regelen...

Een fan netjes zacht laten draaien geeft een totaal ander effect dan vol vermogen aan-uit....

Greetz,

Wouter
                      Wouter Verlinden

Comment

• MEEO Licht en Geluid
                        • Nov 2005
                        • 950

Weet niet of dit een bedrijfs- of priveaankoop is, ik zou zeggen:
                        probeer het uit Blaas je de dimmer naar de dimmerhemel, weet je zeker dat dit dus NIET werkt. Als je er verder geen last van hebt: probleem opgelost

(Denk natuurlijk wel aan de veiligheid )
                        MEEO Audio Licht Rigging,
                        Mark van der Werff
                        Groningen

Comment

• Jason_
                          • Jun 2006
                          • 98

heb ook altijd een ven( zo'n industruele ) op een dimmerpack staan.. na een half jaar doet die het nog steeds...
                          Zoals de TS al zegt.. het is mooier een ven zachtjes aan te hebben dan in één keer vol aan..
                          En je heb een '' op grote schaal Fazer''
                          Einde bericht.

Comment

Working...