Led verlichting

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Strat
    • Feb 2005
    • 125

Led verlichting

Misschien is dit forum niet helemaal de juiste plaats voor mijn vraag, maar er lopen nu eenmaal heel veel kenners rond hier.

Voor een klant zoek ik buiten armaturen met LED verlichting ter vervangen van bestaande halogeen downlights. Deze bestaande armaturen leveren op 5 meter hoogte 360 lx. Ze hangen op +/- 6 meter hoogte.

Is dit (al) mogelijk, of is dit op geen enkele manier haalbaar?
  • KoenB
    • Mar 2003
    • 453

Als het de bedoeling is een reeds bestaande installatie met MR16's te vergangen door RGB versies (zo begrijp ik het toch) dan is dit perfect mogelijk met de producten van colorkinetics, ik heb dat een vijftal jaar geleden er eens mee gedaan, kan je eendert welk bestaand 12V MR16 systeem vervangen en DMX aansturen. Of ze deze producten nog hebben heb ik niet nagekeken, maar dit vind je wel snel genoeg op hun site veronderstel ik.
    Life is a freakshow, I just do the lighting

Comment

• Orbis
      • Feb 2004
      • 217

Originally posted by KoenB
      Als het de bedoeling is een reeds bestaande installatie met MR16's te vergangen door RGB versies (zo begrijp ik het toch) dan is dit perfect mogelijk met de producten van colorkinetics, ik heb dat een vijftal jaar geleden er eens mee gedaan, kan je eendert welk bestaand 12V MR16 systeem vervangen en DMX aansturen. Of ze deze producten nog hebben heb ik niet nagekeken, maar dit vind je wel snel genoeg op hun site veronderstel ik.
      inderdaad, deze lampjes noemen i-color van het merk color kinetics, zééér leuke producten!
      sex, drums & rock \'n\' roll

Comment

• RCF
        • Jun 2003
        • 91

Strat,

Kun je iets beter de situatie schetsen?

Je hebt halogeen downlights die op 6 meter hangen en op 5 meter 360 Lux geven??? Op wat voor vlak is die verlichtingssterkte die je noemt? Bedoel je algemene verlichting (horizontaal berekeningsvlak) of aanlichting van een gebouw (verticaal berekeningsvlak)? Is het de bedoeling dat er kleuren (RGB) aansturing mogelijk is?

Inmiddels zijn er vele led toepassing mogelijk waarbij ook wel op dergelijke hoogten verlichting mogelijk is. Maar een exactere invulling van jouw verlichtingsplan kan hier pas gegeven worden als je de situatie en wensen beter kunt schetsen.

Ga voor een offerte of meer informatie naar een installateur of licht technisch bedrijf. Maar ook hier zullen ze om een gedetailleerdere info vragen. Aangezien ik bij een installateur werk, kan ik het weten...

Groeten,

Edgar
        Wij hadden TREP! Nu 4 stuks SB150r.... Ook leuk....

Comment

Working...