Problemen met kleuren coverbandje

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Den Berte
    • Apr 2003
    • 147

Problemen met kleuren coverbandje

beste mensen,

nu het forum te hebben afgeschuimd naar raad zit ik vast met het volgende:
    ik wordt vast LE van een coverbandje. dit is nieuw voor me. af en toe een festivaltje gaan en merendeel fuiven.
    De lichtset die ik mee krijg bestaat uit.
    6 4-barren Par64 0.5kw
    4 floors Par64 0.5kw
    2 suntrips II
    een SGM SC12
    Het wordt opgehangen aan een truss V30 van 9m of op statief (als het echt niet anders kan).
    Nu zit ik met het volgende: Qua kleuren ben ik een leek.
    de groep speelt de 80/90 jaren met nummers van tante tina, pionters sisters en soms een uitschuiver naar dingen zoals anouk.
    De kleuren die ik in gedachten had waren voor de front : 251/104/104/202
    en in de back : 128/181/104/139.
    deze comdo leken me leuk.
    zijn deze combo's goed of sukken ze big time

graag reacties

mercikes
  • Bihca
    • Jan 2007
    • 77

Persoonlijk gebruik ik niet graag verschillende kleuren in het front.
    Enige kleuren die ik wel gebruik in het front zijn 152 en 156, maar denk ook dat het afhankelijk is hoeveel rekken er in het front komen.

Verder kwa kleuren moet ik ff mn Lee-boekje erbij zoeken , kom er nog wel op terug...

Kleur 181 is overigens een erg donkere kleur, om die een beetje te kunnen zien, heb je nogal wat lampen nodig, ik denk dat dat geen goeie optie is...
    181 neigt ook naar blacklight, als je een blauw filter er voor in de plek zoekt, zijn misschien 120, 132 of 195 een optie, waarvan 132 de lichtste is van het rijtje...
    Last edited by Bihca; 14-02-07, 21:06.

Comment

• tomv
      • Jun 2003
      • 331

Ikzelf gebruik vrij veel 105/180 voor front. Eventueel de 105 vervangen door 135 indien er vrij veel koperwerk bij zit.
      Die 251 klopt dat of bedoel je 151, want 151 werkt ook wel.

En het tegenlicht; ik mis blauw/rood. Maar zoals met zoveel he, smaken verschillen en iedere lichttechnicus gaat met dit materiaal iets anders doen.

Floorspots tegenlicht voor git/bas/drum/lead neem ik aan? OW?

Edit:
      135/132 combo is ook knap
      Tom

Comment

• Bihca
        • Jan 2007
        • 77

ik bedoel echt 152 voor het front
        en de floorspots OW of 201 ook erg mooi..

ik heb ook nog niet in het boekje gekeken

Comment

• DJ_Compact
          • Jan 2004
          • 234

181 is blauw. Wel verdomd donker, maar ik gebruik hem graag.

Kleuren in front. Beginnen met 152 en dan kun je er nog 1 of 2 kleuren bij doen om het een beetje aan te kleuren. Denk dan aan blauw/rood ofzo.

Op 104 na zou ik zo niet weten welke kleuren het zijn, zou ik mijn lee boekje moeten zoeken. Persoonlijk ben ik niet gecharmeerd van geelachtig basislicht, maar dat is een kwestie van smaak. Ikzelf gebruik bij coverbands iig 124/126/120(181 bij 1kw parren)/135. Hiermee krijg je altijd mooie kleurencombo`s.
          Mjaaaa....

Comment

• Ralph Hees
            • Nov 2005
            • 183

De front zou ik niet zoveel keuren gebruiken. Ik zou op ze allemaal een 152 zetten en daarna zou ik vooral letten op de sfeer en het thema van de nummers die ze spelen.

De back lijkt me wel goed, je moet alleen wel rekening houden met de lichtsterktes, de 104 laat ongeveer 4x zovaal licht door dan de andere back parren.

Ik zou niet bij elk optreden dezelfde filters gebruiken als ze op elk optreden andere nummers hebben. Ik let vooral op welke nummers ze spelen, waar denk je aan als je de nummers hoort en welke kleuren horen daarbij.

Comment

• Upgrading your system
              • May 2003
              • 1684

Ik zou vooral op front proberen je te beperken to 2 kleuren, wanneer je er veel meer gaat pakken krijg je een echt disco effect, en ik neem aan dat dat niet is wat je wil bereiken.

de kleurstelling hangt natuurlijk wel een beetje af van de soort muziek die er gespeeld wordt.

op front een wat neutrale kleur om het geheel overzichtelijk te maken en accenten te leggen, en back en sides om het geheel "in te kleuren"
              Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• kokkie
                • Nov 2003
                • 1166

Originally posted by Den Berte
                De kleuren die ik in gedachten had waren voor de front : 251/104/104/202
                en in de back : 128/181/104/139.
                deze comdo leken me leuk.
                zijn deze combo's goed of sukken ze big time
                Zoals al aangegeven, smaken verschillen en ga het gewoon lekker proberen, vind je het niet mooi, kies je het volgende optreden toch een ander kleurtje erbij!

Maar ik zou voor je tegenlicht combi iets meer balans kiezen en voor wat extra lichtopbrengst gaan vanwege de 500Watt parren: 128/180/104/124, dezelfde kleuren, maar wel iets meer lichtopbrengst.

Voor front zoals al meer aangehaald wat meer een basisfilter kiezen, kan van alles zijn bijvoorbeeld 147, 151, 152 of 205. Volgens mij is één goed uitgelicht totaal beter dan 2 halve totaaltjes in 2 kleuren.

Suc6.
                Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• AJB
                  • Jul 2003
                  • 2289

Ik kan je voor je frontlicht een tip geven, het tegenlicht is veel te veel muziek en podiumlook afhankelijk (en ik vind dat als je je verhuurd als professional, dat ook zelf moet kunnen).

Front: Belangrijk is zichtbaarheid, en een basissfeer (koud of warm). Pak dus 2 kleuren (ik gebruik vaak L147 en L201) en je kunt van lekker warm, naar ijskoud, en alles wat daar tussen zit.

Veel succes, en voor meer informatie over kleuren: Hugo van Uum (tussen licht en donker). Zeer zinvolle vakliteratuur.
                  If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                  ------------------------------------------------
                  Arvid Buit
                  Creative-Director / Artist-Manager

Comment

Working...