Andere lichttafel?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • stekelvarke
    • Dec 2004
    • 1062

Bij Martin LJ, als je gebruik kunt maken van een touch screen met LJ Manager en liefst nog een DMX tafel op de DMX-in samen met sneltoetsen op je toetsenbord en misschien nog een 2518 is het dan wel zeer goed te doen. Heb je die "luxe" niet dan zal snel ingrijpen erg moeilijk worden. Maar wellicht zijn er dan betere alternatieven voor dat budget.
    exit night into LIGHT

Comment

• Frenklin
      • Feb 2007
      • 11

Eigenlijk wil ik ook gaan voor een pearl maar als de 1000 serie dus niet goed is eigenlijk.

Wat moet ik bedenken voor een 2de hands 2000?

Aangezien het namelijk ook een stichting is dus tja niet al te hoog budget.

Maar voor kwalitijd moet wel geld worden vrijgemaakt.

Maar ja als we weten dat er wel een MH3 geluidtafel komt (wat nergens over gaat in zo`n kleine zaal)

Comment

• Halo
        • Nov 2005
        • 178

mh tafel?

wat je moet bedenken voor een pearl 2000? bedoel je qua budget? ga dan maar uit van rond de 5000 voor een in goede staat zijnde pearl 2000 maar je moet er maar net tegenaan lopen.

het is misschien veel geld maar als je er netjes mee omgaat kun je er in een poppodium jaren (en uitbreidingen) mee vooruit
        steel verstandig...........................jat een appel!
        fietsen is gezond.....................eet meer fietsen!

MARkeTINg light.............nee dank u liever ROBE!

Comment

• R. den Ridder
          • Sep 2000
          • 1500

Hmm...die discussie over of een frog financieël intressant is ga ik graag aan. Een nieuwe zero Leapfrog kost nog geen derde van een nieuwe pearl. aangezien het om een vaste installatie gaat, gaat het om de kostprijs in een totaalpakket voor uithuur van de locatie. Als ik kijk naar de omvang van de installatie zullen er geen internationaal tourende bands komen die een pearl op de rider eisen. Een zero en een pearl dalen gelijkwaardig in waarde, alleen is die pearl dus dan nog 4000 waard en de frog 1000. dan heb je alleen al wel 8000 op de pearl afgeschreven en 2500 op de frog..wat is dan financieel intressant? Daarnaast heeft de leapfrog lekker 24 a/b presets waardoor iedere henk hem kan bedienen met kleine klussen en daarop een technicus uitgespaard wordt.

Waarom raad altijd iedereen een pearl aan? kijk..die tafel is geniaal..maar is het niet een beetje overdreven een lichttafel aan te raden die net zoveel waard is als al het bewegende licht wat op de locatie hangt?

Comment

• Halo
            • Nov 2005
            • 178

ik weet zo uit mijn hoofd niet wat een leap frog kost maar je rekensom bij de pearl klopt al niet want een pearl met een restwaarde van 4000 en 8000 afschrijving kost volgens mij dus 12000 nieuw.

ik weet niet waar jij je spullen koopt maar zo wordt je dus genaaid

een nieuwe pearl 2004 heb je onder de 8000 euri en een 2008 voor een kleine 1000 meer, een 2dehands pearl lijkt me een goede optie.

paar redenen om een pearl te nemen in een poppodium:
            - iedere houtje touwtje tech kan m in een half uurtje leren
            - is betrouwbaar
            - heeft zich al bewezen
            - heeft een mooie restwaarde
            - en je doet je mensen er een plezier mee: een podium draait bijna altijd vooral op vrijwilligers, mensen die graag willen leren en erg gemotiveerd zijn.
            het is voor die mensen erg leuk om op een avo te kunnen werken omdat ze als ze af en toe een betaald klusje gaan doen of voor een bandje gaan werken ook vaak een pearl tegen gaan komen.
            steel verstandig...........................jat een appel!
            fietsen is gezond.....................eet meer fietsen!

MARkeTINg light.............nee dank u liever ROBE!

Comment

• Frenklin
              • Feb 2007
              • 11

Dank jullie weer voor de reacties

ik heb net via deze site een pearl 2000 gevonden kijken of het wat kan gaan worden.

Comment

• R. den Ridder
                • Sep 2000
                • 1500

Ah.. okay..heb ik me inderdaad vergist in de prijs van een Pearl. Een leap kost dan (webshop-prijs) minder dan de helft. Mijn verhaal gaat in mijn ogen nog steeds op, laleen is de terugverdientijd wat korter. Dat voor dat half uur leren lijkt me een uitdaging. voor een technicus geld het misschien wel, maar een goede show opzetten zonder enige kennis gaat voor een gemiddelde vrijwilliger met de frog sneller..lijkt me een intressante test. men neme een leapfrog en een pearl, allebei voorzien van handleiding en eventueel internetverbinding (het frogforum is geniaal, van avo ken ik dit niet) en 5 uur de tijd om een show op te zetten. wedden dat de frog een sneller en creatiever resultaat oplevert; die shapes uit een pearl beginnen nog net niet op te vallen ;-)

Comment

• MEEO Licht en Geluid
                  • Nov 2005
                  • 950

Originally posted by R. den Ridder
                  Ah.. okay..heb ik me inderdaad vergist in de prijs van een Pearl. Een leap kost dan (webshop-prijs) minder dan de helft. Mijn verhaal gaat in mijn ogen nog steeds op, laleen is de terugverdientijd wat korter. Dat voor dat half uur leren lijkt me een uitdaging. voor een technicus geld het misschien wel, maar een goede show opzetten zonder enige kennis gaat voor een gemiddelde vrijwilliger met de frog sneller..lijkt me een intressante test. men neme een leapfrog en een pearl, allebei voorzien van handleiding en eventueel internetverbinding (het frogforum is geniaal, van avo ken ik dit niet) en 5 uur de tijd om een show op te zetten. wedden dat de frog een sneller en creatiever resultaat oplevert; die shapes uit een pearl beginnen nog net niet op te vallen ;-)
                  Moet ik toch ook mijn naam onder zetten...

Heb gewerkt met bijde tafels (Pearl 2004 en Leapfrog) en bijde voor de eerste keer kon na een tijdje met de frog toch meer dan met de pearl. (Ik kwam vooral niet uit het patchen met de pearl, als je het kent gaat het als een trein ) Wat ik geniaal vind aan de frog zijn de wheels. Liggen perfect in de hand.

Laat ons weten of het wat geworden is met de pearl 2000!
                  MEEO Audio Licht Rigging,
                  Mark van der Werff
                  Groningen

Comment

Working...