Andere lichttafel?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Frenklin
    • Feb 2007
    • 11

Andere lichttafel?

Goededag,

Ik werk in een pop podium als LJ.

Onze zaal kan 350 man hebben en is meer en deels gericht op bandjes, we hebben ook dance avonden dat 2/3x in de maand.

Nu hebben we een MA 24/2 Lichttafel is totaal geen slechte alleen moet gereviseerd worden een x aantal faders.

Nu hebben we 10 scans ipv 4 die we vorig jaar hadden en die waren al lastig voor de MA tafel aangezien het geen bewegend licht tafel is.

We staat nu voor de keuze:

1 De MA tafel maken en Martin LJ2 te kopen met touch screen en toebehoren zodat hij als nog op de tafel werkend te krijgen is. (dit is niet mijn idee maar het idee van de bedrijfleider)

2 Een 2de hands PEARL 1000 opkopen.

Dit is wat we hebben zodat jullie een mening kunnen geven aangezien ik nu moet overtuigen waarom we voor een pearl zouden moeten gaan.

34x PAR 64
    4X PC
    2x Profiel spot
    4x Martin MAD Scan
    6x Showtech Scorpion 280
    20x Pin sportjes

Rookmachine
    1x JEM Pro 2000 DMX

Ook zijn we nog aan het uitbreiden voor meer bewegend licht in de toekomst.
    Zelf ben ik bezig voor een aantal movingheads.

Graag hoor ik dus jullie mening zodat er een juiste beslissing kan worden genomen.

Groet,

Frank
  • sjoerd1990
    • May 2006
    • 8

hey

ik neem aan dat je de 24/6 bedoeld. of de 12/2

je zou eventueel kunnen overwegen om de MA scancommander te kopen

gr sjoerd

Comment

• Elmo
      • Jun 2006
      • 208

Ik neem aan dat de 1000 een typfout was... (een 1000 bestaat geloof ik ook nog wel ergens in een ver verleden)
      Maar waarom niet ff door sparen voor een 2004? en de MA24/6 verkopen?
      Een 2e hands 2004 kost €8000...?

ik weet niet wat LJ2 kost, maar iets zegt mij dat dat ook niet goedkoop is. En het repareren van die 24/6 kan ook anders uitpakken dan gepland.

Heb je ook al naar eventuele andere tafels gekeken? Zero bijvoorbeeld?

Comment

• moderator
        Moderator
        • Apr 2001
        • 5950

Bedoel je nu een WholeHOG1000 of Avolites Pearl?
        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• MEEO Licht en Geluid
          • Nov 2005
          • 950

Compulite maakt ook geen gekke tafels, vast wel tweedehands ergens te krijgen. Zero 88 is ook een zeer goed alternatief! (Leapfrog, Bullfrog).
          LSC Maxim zou ook kunnen, ookal is over deze tafel meer negatiefs dan positiefs te melden (zoek maar op forum).

Tweedehands Pearl 2000 of 2004 zou ook een optie kunnen zijn (2004 is wel te krijgen tweedehands rond de 6000 / 7000 euro).

Hoop dat je er iets aan hebt!
          MEEO Audio Licht Rigging,
          Mark van der Werff
          Groningen

Comment

• R. den Ridder
            • Sep 2000
            • 1500

Als je een mengeling hebt tussen ad hoc-discowerk en wat live-gebeuren kan ik de Mambofrog van Zero88 zeker aanraden, tafel is niet te vergelijken met een pearl (die is net een klasse hoger) maar voordeel is dat zowel degene die met een 12 kanalen tafel werkt, en degene die een pearl helemaal weet vol te programmeren gelukig kan zijn met deze tafel. voordeel van de Mambo boven de andere Frogs zijn in mijn ogen de SX-buttons, waar je eender wat onder kunt gooien; voor een discoavondje kun je dan ook gewoon een setup maken waarbij de LJ van dienst met een paar knoppen toekan, en jij zelf een mooie show kan maken met alle mogelijkheden. Daarnaast is ook de questack best okay, zodat je zelfs wat theaterwerk zonder problemen kan draaien.

Als je een a/b tafel wil naast je mogelijkheden voor intelligent licht kan ik alle andere Frogs aanbevelen. Eigenlijk is voor iedere situatie wel een FROG te leveren door Zero88; tafels zijn goed gebouwd, en betaalbaar. download een demo via www.zero88.com, deze is meteen een offline editor zodat je al je shows kan voorbereiden op je pc.

Comment

• kokkie
              • Nov 2003
              • 1166

Een MA24/6 verkopen is zonde.
              Een Pearl 1000 kopen is ook zonde.

Er kan weinig mis gaan aan een 24/6, faders vervangen is niet zo moeilijk, als je kan solderen, dan kan je dat gewoon zelf. Verder hooguit de printplaten een beetje schoonmaken, maar vooral de buitenkant. Altijd ff een stofkwast bij je tafel, en iedere avond ff schoonvegen.
              Oh ja, ik heb hier ook geleerd dat je de software kan updaten door een nieuwe eprom te bestellen. Welke nieuwe functies je dan krijgt werd er niet bij verteld helaas, maar ik heb ook nog weinig nieuwe functies ontdekt, iemand die er meer van weet, welke functies er de laatste 5 jaar zijn bijgekomen???

Maar goed, ik zou hem niet verkopen en erbij houden als 2e tafel, als je eens het podium en de zaal apart wil hebben of er toch een glas bier door je Pearl heen gaat.

Maar dan geen Pearl 1000!!!
              Deze zijn niet erg stabiel, lopen regelmatig vast(vaak door gebruik van de shape generator), hebben een "fasedraai" in de diskdrive, waardoor je daar gelijk in moet gaan zitten solderen als hij een keer stuk gaat. Weinig geheugen (ook niet uitbereidbaar), slechte vdu kaart (wordt meestal verwijderd) en hebben een "Boris1 moederbord". Nu wordt het echt grijze massa werk:
              Boris 1 standaard moederbord: Software t/m 1998
              Boris 1 geupgrade naar Boris 2: Software t/m Pearl 2000
              Als ik het goed heb . De upgrade hielt o.a. uitbereiding van het intern geheugen in.
              Er waren 2 functies goed aan de Pearl 1000 die op een gegeven moment verdwenen zijn. Het gebruik van add en swop buttons met patchen voor de onderste en de bovenste rij handles is later verdwenen en nu gebruik je alleen de add buttons voor de onderste rij of de Avo+add button voor de bovenste rij handles. Dit is verdwenen om Pearl shows uit te kunnen wisselen met andere Avolites tafels. Verder was er een functie dat je van een handle een soort Memory master kon maken voor een aantal andere handles. Zo kon je bijvoorbeeld je frontlicht één van de 60 handles koppelen zonder daar een playback fader voor in te leveren en die had je dus altijd bij de hand onafhankelijk van de stand van je rol.

Maar die 2 goede punten gaan het niet winnen van de minpunten. Ik twijfel zelfs aan de uitwisselbaarheid van pearl 1000 personalities en pearl 2000 personalities, maar dat weet ik gewoon niet, dus dat zou je even uit moeten zoeken voor dat je de aanschaf van een 1000 overweegt. Maar ik zou op zoek gaan naar een 2e hands Pearl2000 MET Boris2 moederboard, daar kan je gewoon Pearl2004 software op draaien namelijk.

Zo, dit is wat ik te zeggen heb over Pearltjes en MA24/6, van LJ weet ik niets, dat laat ik aan de rest over
              Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• Frenklin
                • Feb 2007
                • 11

@ Sjoerd

Ja is een 12/2 sorry
                hoe ik op 24/2 kom ???

@ Elmo

Martin LJ
                Software : 950 excl BTW
                Touchscreen: 750 excl BTW
                computer:??
                Toebehoren om werkend te krijgen op tafel: ???

Dus zal ongeveer 3000 euro excl gaan worden en dan nog reparatie tafel

Maar ik neem er aan uit dat dus een pearl 1000 beetje zonde van het geld is?

zelf vind ik dat een tafel met bandjes makkelijker is als je nog scans gebruikt bij de show.

En de MA Scancomander hebben we ook naar gekeken maar eigenlijk willen we dat alles op 1 tafel kan.

De zero88 series is een heel erg goed alternatief hebben we al keer te leen gehad.

Alvast bedankt voor de info we gaan gewoon verder kijken

Groet,

Frank

Comment

• Highfield
                  • Jun 2006
                  • 144

met de hoeveelheid conventioneel licht die je hebt hangen is LJ niet geschikt.
                  Aangezien je geen directe fader access hebt (maar verschillende dimmerunits (eerst een selecteren en dan pas de betreffende kring aanpassen)), en je maar èèn faderkanaal tegelijk kan aanpassen (touchscreen of niet), is "even" een standje aanpassen lastiger dan het klinkt.

Ik heb in een toepassing als deze ook goede ervaringen met een SGM studio 24sc. enige nadeel is dat je niet al je scans los kan aansturen, en je dus wat moet klooien met pan/tilt inverse. voor meer info zie topic SGM Lichttafels.
                  Harm Hoogveld

Het begint met ambitie..

Comment

• AJB
                    • Jul 2003
                    • 2289

Als je met bandjes werkt en veel on the fly moet programmeren, wil je een tafel met direct access. Zoals Kokkie zeer terecht aangeeft is een 24/6 danwel 12/2 hier al uitermate geschikt voor. Het gaat nu dus om het aansturen van 10 scans, maar wel simpele dingetjes met weinig parameters. Zonde om hiervoor een Pearl, GrandMA Ultralight o.i.d. voor aan te schaffen: daar hebben jullie het werk simpelweg niet voor. Je zou kunnen investeren in een 24/6 (deze kan wel degelijk bewegend licht aansturen, al is het creatiever dan op een speciale bewegend licht tafel). Zelf heb ik in mijn top40 bandjes periode erg veel gedaan met de 24/6 en je leert er erg veel van ! Mocht je toch investeren in MA neem dan geen ScanCo maar een Ultralight. Deze tafel biedt je vele malen meer dan wat ook. Er hangt een veel hoger prijskaartje aan, en ik moet eerlijk zeggen dat jullie er waarschijnlijk het werk niet voor hebben.

De aangehaalde Zero88 tafels (en Maxiim), zijn enkel prijstechnisch interessant. JA het kan ook lampen doen, JA het is voordelig, en NEE het is geen goeie investering. Overleg even met je financiele man, en veel wijsheid gewenst (de knipoog is voor kokkie )
                    If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                    ------------------------------------------------
                    Arvid Buit
                    Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• Frenklin
                      • Feb 2007
                      • 11

we zijn lekker bezig

Maar het is geen 12/2 maar al een 24/6.

Comment

• LJKEVIN
                        • Dec 2005
                        • 426

De Licon 1 niet wat?
                        nieuw voor €4.499,00

tafeltje wordt makkelijk geprogrammeerd en bediend, en zeker een kwaliteitstafel!!
                        Avolites - GrandMA - Martin - Robe - Clay Paky

Comment

• Halo
                          • Nov 2005
                          • 178

lightjockey moet je niet willen das wat mij betreft drive-in show zooi

over de kleine tafeltjes van MA kan ik weinig zeggen

zero88 zou denk ik een goede optie zijn, betrouwbaar, simpel, niet duur en best wel algemeen geaccepteerd

pearl 2004 heb je vanaf ongeveer 8500 nieuw dus als je goed zoekt vast wel vanaf 7000 2dehands

een pearl 2000 in goede staat kan ook nog een leuke optie zijn maar in goede staat.....naja suc6 met vinden de meeste pearls 2000 die ik tegenkom zou ik niet willen hebben (half rotte faders, shag en drank sporen enz.)
                          maargoed ik kom dan ook uit poppodiumland, de verhuurbedrijven zijn er meestal netter mee.

pearl 2000/2004 software kan overigens wel op een pearl1000 of nog ouder mits wat aanpassingen, ik weet niet precies welke maar wij hadden ooit een pearl staan: behuizing van de eerste generatie pearl met een donor pearl 1000 moederboard met de videokaart van een 2000 met de 2000/2004 software.

weet niet hoe ze het in mekaar gekregen hadden maar het werkte (naja soms dan)

ik zou voor een goede 2dehands pearl gaan (zeker als je ook bandtechnici achter de knoppen krijgt) en anders zero88 (bull, leap of mambofrog)

(edit: wat je ook doet koop geen JANDS event 408/416!!!! de prijs is leuk, de functies in het boekje ook maar is een onbetrouwbaar onhandig onding)
                          steel verstandig...........................jat een appel!
                          fietsen is gezond.....................eet meer fietsen!

MARkeTINg light.............nee dank u liever ROBE!

Comment

• marciano
                            • Feb 2006
                            • 164

Ik zou niet gaan voor 2 tafals die martin LJ en de MA dan zou ik gaan voor een 2e hands pearl 2004

Last edited by moderator; 06-02-07, 22:44.

Comment

• Halo
                              • Nov 2005
                              • 178

alleen een beetje jammer dat dit geen pearl 2004 is maar een 2000 en dan vind ik het toch best aan de prijs
                              steel verstandig...........................jat een appel!
                              fietsen is gezond.....................eet meer fietsen!

MARkeTINg light.............nee dank u liever ROBE!

Comment

Working...