Uitlichten (feest)café

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Max
    • Feb 2003
    • 680

Uitlichten (feest)café

Goede avond allen,

Het probleem is als volgt: Het café waar ik werk gaat door het leven als een bruine kroeg. Echter op Zaterdag avond word het gebruikt als Feestcafé (d.w.z. Gevarieërder publiek, (meer) Apres ski muziek en meer drank []). Het café is gevestigd tussen een aantal andere horecagelegenheden en op zaterdag avond heeft het café nog steeds de uitstraling van een bruine kroeg, immers het is binnen redelijk donker. Nu is de bedoeling dat hier verandering in gaat komen. Het café moet vanaf de buitenkant meer een uitstraling krijgen van een feest café.

Om een idee te geven van het pand:

Foto 1
    Foto 2.

Nu ben ik opzoek naar enkele budgetaire oplossingen om het toch aantrekkelijker te krijgen d.m.v. licht & geluid. Nu ben ik er op gewezen dat er niet geboord en gehakt mag worden in het pand zelf, dus grote stellages aan de buitenkant timmeren is niet mogelijk.

Wie o wie kan me adviseren in leuke, doeltreffende oplossing?

Alvast bedankt!
  • ronny
    • Dec 2002
    • 2139

gevel uitlichten door middel van:

- hqi lampen met kleur?
    - led lampen, in eender welke vorm dan ook?
    - neon, ik zie er al een achter het raam hangen... ?

binnen kan men gemakkelijk sfeer maken door het plaatsen van enkele floorspots. Dit kunnen gewone 500watters zijn, ofwel led varianten?
    Werken met uv actieve kleuren en blacklight?

sterrendoeken,....

ideeën genoeg eigenlijk.

mvg
    ronny
    niet zagen, gewoon doen!

Comment

• Funmaker
      • Jun 2006
      • 922

- neon, ik zie er al een achter het raam hangen... ?
      best dan geen rode nemen voor mensen een verkeerde indruk krijgen
      maar voor de rest ind de ganse gevel evt uitlichten met evt een colorchanger en binnenin sja hoe ziet het daar eiglijk uit?
      Hold on a second, relax and listen...

Comment

• marcel
        • Aug 2000
        • 163

Als het op zaterdag avond dienst doet als feestcafé dan neem ik aan dat er in het café zelf al wel wat hangt aan disco verlichting?

De meest simpele, en goedkoopste, optie is dan om gewoon te zorgen dat de discoverlichting door het raam van het café goed te zien is, laat de mensen buiten maar zien dat het feest is. Koop er desnoods een totaal no budget effect voor (bijvoorbeeld een mushroom van een paar tientjes), die je enkel en alleen gebruikt om op het raam te richten.

Mensen op straat zullen geen moment meer denken dat het een bruin café is als ze het licht door de ramen zien komen, en knipperend licht trekt mensen op zoek naar feest aan, als vliegen op ....

O jah, als je hett doet zoals ik het omschrijf .. doe het dan wel een beetje subtiel. Van buiten moet het er zo uitzien dat het licht 'toevallig' naar buiten komt, een mushroom oid recht voor het raam naar buiten gericht doet namelijk nogal goedkoop aan (wat het feitelijk natuurlijk ook is )

Marcel
        You don't need eyes to see, you need vision.

Comment

• Sjörske
          • Jun 2003
          • 55

Eventueel een ander soort oplossing:

Van die kleine stroboscopen die je in een normale fitting kunt draaien nemen daar een stuk of 50 van op de gevel maken. Je kunt als dat te lastig is ook eventueel een prikkabel van deze lampjes voorzien en die alleen op de avond zelf aan de gevel hangen.

Comment

• Max
            • Feb 2003
            • 680

Originally posted by Sjörske
            Eventueel een ander soort oplossing:

Van die kleine stroboscopen die je in een normale fitting kunt draaien nemen daar een stuk of 50 van op de gevel maken. Je kunt als dat te lastig is ook eventueel een prikkabel van deze lampjes voorzien en die alleen op de avond zelf aan de gevel hangen.
            Daar zat ik inderdaad ook aan te denken, maar word toch een flinke kostenpost.

Comment

Working...