Genius Motorshow 575 movinghead

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • delight
    • Nov 2005
    • 10

Genius Motorshow 575 movinghead

Beste lezer,

Als gevorderde drive inn dj ben ik van plan 2 movingheads aan te schaffen. Nou is algemeen bekend dat deze nieuw niet goekoop zijn en ik ben dus op zoek naar een setje gebruikte. Zit niet te wachten op American DJ, I spot van jb systems e.d. Vandaar mijn kritische vraag.

Ik heb mijn oog laten vallen op de Genius Motorshow met de volgende specs, dit setje is ongeveer 3 jaar oud (dus gedateerd) en ik kan 'm voor een vriendelijk prijsje overkopen van een collega drive-in show:

[FONT=Courier New]Genius MotorShow 575 [/FONT][FONT=Courier New]
    575W MSR lamp
    7 roterende gobo's
    9 vaste gobo's
    11 kleuren
    UV filter
    frost filter
    roterend prisma [/FONT]

Persoonlijk werk ik liever met Martin/Robe, maar daar is het budget (nog) niet naar. Daarom nog even op zoek naar een betaalbaar alternatief. Wie kan mij adviseren? Iemand ervaring met dit type movinghead van Genius? Zijn onderdelen bijvoorbeeld nog leverbaar? Voor/nadelen? Waar moet ik vooral op letten bij de aankoop van dergelijke 2e hands moving heads en hoe is het gesteld met de prijs/waarde anno 2007? Alle adviezen zijn welkom. Bij voorbaat dank, gr. Rob
    Last edited by delight; 29-01-07, 17:04.
    and the party continues
  • Halo
    • Nov 2005
    • 178

ik heb geen ervaring met het merk of type maar voor je m koopt:

-schroef m ff open en kijk of het er een beetje verzorgd (lees: regelmatig schoongehouden) uitziet binnenin
    -kijk of er geen witte of lichte plekken op de kleuren zitten
    -kijk als de fixture deze fucntie ondersteund hoeveel branduren de huidige lamp al heeft
    - maak ff een testrondje en loop daarin alles gewoon ff na of alles soepel zonder herrie en naar behoren functioneerd.

voor de rest kun je met de hand de yoke even draaien om te kijken of je iets aan de lagers voelt maar dat blijft toch lastig te controleren, voel je pas als het zwaar beschadigd is

suc 6
    steel verstandig...........................jat een appel!
    fietsen is gezond.....................eet meer fietsen!

MARkeTINg light.............nee dank u liever ROBE!

Comment

• R. den Ridder
      • Sep 2000
      • 1500

Hoi,

Geen ervaring met de movingheads, maar wel een paar keer een genius spot open gehad, en daarna heel veel problemen gehad om hem weer dicht te krijgen. Dit is weer zo'n typisch gevalletje Italiaanse lichttechniek; mooie optiek, voor hun tijd best snel, maar service daar moet je niet aan beginnen. alles hangt met plaatjes en palletjes aan elkaar.
      Zolang het werkt; leuk spul! als het kapotgaat rampzalig, en zeker niet "even" op locatie te maken

Comment

Working...