joystick SM + dual scan

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • WinterS
    • Jun 2006
    • 102

joystick SM + dual scan

Er staat hier nu een Dual Scan en een scanmaster 1612, allebei van JB, voor mijn neus.

De scanmaster heeft een joystick waar je een pan/tilt beweging aan kan toewijzen. Dit lukt allemaal perfect (omkeren, verwijderen, ...)

Het probleem is als volgt: deze beweging gaat maar voor 1 spiegel... Erg logisch eigenlijk, want de 2de spiegel van een dual scan heeft een ander kannaal.

Is er toch geen manier of trucje om de 2 spiegels tegelijk te bewegen met die joystick? liefst nog in omgekeerde beweging...

Groeten

WinterS
    "Een DJ kan goed zijn, maar het feestje maak je zelf !"
  • Ralph Hees
    • Nov 2005
    • 183

Op grotere tafels kan dat met soft-patchen, maar dat heeft die scanmaster niet. Zover ik weet is het niet mogelijk, maar ik heb er amper mee gewerkt, dus misschien dat iemand die er vaker mee heeft gewerkt het wel kan.

Comment

• WinterS
      • Jun 2006
      • 102

hopelijk, want 1 spiegel sturen vind ik wat omslachtig....
      maar moeten natuurlijk ook geen wonderen verwachten van zulke kleine tafels!

Comment

• DJ nn
        • Jun 2006
        • 489

ik dacht dat hij ook een soort kloon modus heeft ... niet ?
        maar dan kan je ze weer niet appart aansturen of is dat niet nodig ?

grtzz DJ nn
        ... the sound of silence...

Comment

• DJ_matthias
          • Jun 2005
          • 620

De X-as en de Y-as van de joystick kunnen elks maar 1 kanaal toegewezen krijgen.
          Dus het zal worden: 1 spiegel met joystick bedienen, en de andere met de schuiven.
          ofwel werk je met scenes, maarja, dat is ook zo statisch
          we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
          Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

Comment

• DJ nn
            • Jun 2006
            • 489

Originally posted by DJ_matthias
            De X-as en de Y-as van de joystick kunnen elks maar 1 kanaal toegewezen krijgen.
            Dus het zal worden: 1 spiegel met joystick bedienen, en de andere met de schuiven.
            ofwel werk je met scenes, maarja, dat is ook zo statisch
            ik had het over de scan(s) die je volgens mij kon instellen
            (als ik mijn post teruglees is het idd ondeuidelijk sorry hiervoor)

maar waarom heb je voor de dual gekozen ? ik zou precies 2 apparte kastjes hebben dan... (geen kritiek hoor)

grtzz DJ nn
            ... the sound of silence...

Comment

• WinterS
              • Jun 2006
              • 102

Originally posted by DJ nn
              ik had het over de scan(s) die je volgens mij kon instellen
              (als ik mijn post teruglees is het idd ondeuidelijk sorry hiervoor)

maar waarom heb je voor de dual gekozen ? ik zou precies 2 apparte kastjes hebben dan... (geen kritiek hoor)

grtzz DJ nn
              Kon deze aan een dumpingprijs kopen... en het leek me wel handig om 2 scans in één enkele behuizing te hebben. Vooral stand alone bij losse verhuur is dit een voordeel. Natuurlijk zijn er ook nadelen, maar daar gaat het topic niet over...

Comment

Working...