Showtec Challenger

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lonnebol
    • Jul 2005
    • 14

Showtec Challenger

Ik heb twee moving heads, showtec challenger, een van deze twee werkt niet meer goed. Hij laat de lamp ontbranden, maar na een minuut valt deze weer uit. Hierna start hij niet meer op. Als je later de stekker weer insteekt gebeurt exact hetzelfde.
    Verder zijn er problemen met de pan en tilt.
    Weet iemand hoe dit komt en of ik dit zelf kan repareren of eventueel kan laten repareren?
    Groetjes,
    Gert-Leon
  • NiTRO
    • Sep 2002
    • 677

Originally posted by Lonnebol
    Ik heb twee moving heads, showtec challenger, een van deze twee werkt niet meer goed. Hij laat de lamp ontbranden, maar na een minuut valt deze weer uit. Hierna start hij niet meer op. Als je later de stekker weer insteekt gebeurt exact hetzelfde.
    Verder zijn er problemen met de pan en tilt.
    Weet iemand hoe dit komt en of ik dit zelf kan repareren of eventueel kan laten repareren?
    Werken de fans nog normaal, ziet ernaar uit dat ie een thermo probleempje heeft. Voor de pan en tilt aub de kabels goed controleren op breuken, dit ook doen bij de kabels die van de base door de arm omhoog lopen.

suc6

Comment

• LJmalcolm

het zou kunnen dat de lamp "op" is, dan blijft deze ook niet meer branden. Komt er verder nog wit licht uit is dit helemaal gelig aan het worden??

grtz

Comment

• Lonnebol
        • Jul 2005
        • 14

De lamp is nog geen jaar oud en zeker nog niet vaak gebruikt. In het begin is het licht gewoon wit en daarna valt ie dus uit en is er dus niks meer te zien van een licht. De moving head reageert dan dus niet meer.
        Groetjes,
        Gert-Leon

Comment

• NiTRO
          • Sep 2002
          • 677

als de kop aangezet word, reset hij dan wel of gaat de lamp alleen aan en valt hij daarna gewoon uit?

Comment

• TD Dj Wim
            • Jan 2008
            • 2

Originally posted by Lonnebol
            De lamp is nog geen jaar oud en zeker nog niet vaak gebruikt. In het begin is het licht gewoon wit en daarna valt ie dus uit en is er dus niks meer te zien van een licht. De moving head reageert dan dus niet meer.

mogelijk is dat je ignitor dan niet meer helemaal goed functioneerd. dat gebeurd regelmatig met die dingen.( uit mijn ervanring)

(een " ignitor" is een apparaatje dat er voor zorgt dat je lamp opstrart en blijft branden. geeft kortstonding een hoogspanning van 4,5 kv en zakt dan terug naar 90volt)

groeten Wim

Comment

• moderator
              Moderator
              • Apr 2001
              • 5946

Zonder reactie van lonnebol op de aan hem gestelde vragen, met als doel de storing helder te krijgen is het slechts gissen...
              Kortom: een onderwerp beginnen is een stapje, nu nog ff leren lopen...
              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• SMC_lightcrew
                • Dec 2007
                • 13

challengers

eve voor de duidelijkheid...

Zelf heb ik de heads ook gezien en en poging gedaan om ze te programeren.

Een head deed het normaal. De ander starte ook normaal op, maar naar een kwartier of zo te werken, ging zijn snelheid langzaam achteruit, waarna hij gewoon stil stond en een keihard tikkend geluid maakte, net
                als "het tandjes poetsen bij een auto". Na het resetten
                gebeurde dit weer...
                de oplossing is dus nog steeds niet gevonden, terwijl ze 20 maart al weer in actie moeten kunnen komen. (de lamp doet het inmiddels wel weer)

Jeroen vG

Comment

Working...