Misschien de fans via dmx uitgezet???
Heat bij Robe AT 250
Collapse
X
-
Fans uitzetten via DMX is NIET mogelijk.
Kijk eens aub naar de MAX T° in de head zelf. Ik werk ook met AT's, en heb al voorgehad dat wanneer er iemand de DMX kabel uit de console trekte, dat alle AT's in HEAT schoten, omdat ze allemaal op 183° graden stonden(onmogelijk dus). Dus als je de DMX uittrekt geeft dit een error (niet altijd) in de AT die dat als 183° decodeerd (vreemd), dus 183° is voor de AT TEVEEL en gaat in HEAT dus zet de LAMP UIT...
Moet je even wachten dat de lamp afkoelt dan gaan ze terug aan omdat de T° die weergegeven is (CURRENT T°) weer de "normale" is. Die 183° komt er maar een ogenblik op, maar is genoeg om de AT in HEAT protect te doen gaan
Hoe het nu zit tussen die DMX uitrekken en 183° weet ik nu niet. Maar is al gebeurd.
Kijk eens in je MAX temp... weet je het directLast edited by PowerSound; 02-12-06, 18:41.PSL Bvba powered by
L-Acoustics dV-Dosc / Arc / dV-Sub / SB28 / 112P / LA8
Yahama LS9-32 / MC7L-48
Grand MA Full Size / Light / Avolite 2008 / Tiger
Martin MAC250 Krypton / Wash / 700 Profile / AtomicComment
-
volgens mij gaat er dan bij jou toch iets niet helemaal goed hoor, als ik mijn dmx onderbreek gebeurd er helemaal niks, blijven gewoon doen wat ze als laatste hebben doorgekregen net als dimmers als je er geen dmx meer naartoe stuurt, en idd fans uitzetten kan niet je kunt wel switchen tussen de auto modus en de silent modus die de snelheid (en dus het geluid) van de fans regeltsteel verstandig...........................jat een appel!
fietsen is gezond.....................eet meer fietsen!
MARkeTINg light.............nee dank u liever ROBE!Comment
-
robe
moderator, mijn exuses, ik wist niet dat als je de lamp uit zet via dmx, dat de head dan "heat" aangeeft als je hem weer wilt ontsteken. de msd250 kun je natuurlijk nadat de lamp uit is geweest niet meteen weer ontsteken, maar ik wist niet dat de robes dat "heat"aangeven.
verder kwazel ik toch noiet zoveel onzin uit? want je kunt de ventilatoren zachter zetten, maar dat kan dan als enige een progamerings foutje zijn, dat je per ongeluk de lamp in een van je chases/scenes uitzet. daar had ik idd geen rekening mee gehouden
weer wat geleerd!!
pim
-----------------------------------------------------------------------als je set maar lekker klinktLast edited by flash-a-new-generation; 03-12-06, 14:08.EAW SB850 en DVA T-4 array:DComment
-
Is hier al bij 3 mensen gebeurd...Originally posted by Halovolgens mij gaat er dan bij jou toch iets niet helemaal goed hoor, als ik mijn dmx onderbreek gebeurd er helemaal niks, blijven gewoon doen wat ze als laatste hebben doorgekregen net als dimmers als je er geen dmx meer naartoe stuurt, en idd fans uitzetten kan niet je kunt wel switchen tussen de auto modus en de silent modus die de snelheid (en dus het geluid) van de fans regelt
Via welk DMX kanaal kan je de fan snelheid veranderen ?PSL Bvba powered by
Yahama LS9-32 / MC7L-48
-
Ik ben een collega van Steve 89 die begon met dit onderwerp. Inmiddels blijken de Robe's het gewoon weer te doen. Ik denk dat er sprake is geweest van een programmeerfout. Ik heb met de technicus van die voorstelling de fout echter niet kunnen herhalen. Waarschijnlijk komt het doordat er te veel verschillende techneuten met de tafel werken en niet hun eigen show hiervoor gebruiken. Je weet dan niet precies wat je onder je vingers hebt.
Er stond geen Max-temperatuur van 183 graden celsius in het geheugen.
De fan-speed staat wel op laag (inderdaad op de lamp zelf in te stellen). Dit heeft echter nog nooit tot problemen geleid. Ik durf dus te stellen dat het een gebruikersfout is geweest. Verder zijn we zeer tevreden over de lampen (6 x Robe Washlight 250AT). We leren nog steeds bij over mooie effecten en dergelijke.
Groet
Erik.
Comment
-
Dat heb je mooi gezegd Erik.Originally posted by Erik steemanIk ben een collega van Steve 89 die begon met dit onderwerp. Inmiddels blijken de Robe's het gewoon weer te doen. Ik denk dat er sprake is geweest van een programmeerfout. Ik heb met de technicus van die voorstelling de fout echter niet kunnen herhalen. Waarschijnlijk komt het doordat er te veel verschillende techneuten met de tafel werken en niet hun eigen show hiervoor gebruiken. Je weet dan niet precies wat je onder je vingers hebt.
Er stond geen Max-temperatuur van 183 graden celsius in het geheugen.
De fan-speed staat wel op laag (inderdaad op de lamp zelf in te stellen). Dit heeft echter nog nooit tot problemen geleid. Ik durf dus te stellen dat het een gebruikersfout is geweest. Verder zijn we zeer tevreden over de lampen (6 x Robe Washlight 250AT). We leren nog steeds bij over mooie effecten en dergelijke.
Groet
Erik.

Groet,
StefanComment
-
Dat was ook m'n vraag modje... In de DMX charts staat niks over fanspeed.PSL Bvba powered by
Yahama LS9-32 / MC7L-48
-
Zegt in dit geval blijkbaar meer over de nauwkeurigheid van de personality-programmeurs van MagicQ-PC dan over de spots zelf..Originally posted by LJmalcolmDit kan ook via DMX gaan hoor, in magicq pc staat er voor deze kopjes een Fan Max macro en Fan Auto
Creating shows beyond ImaginationComment
-
Ik heb een blik in de MagicQ personality geworpen en de FAN MAX Macro die er bij zit roept kanaal 6 DMX waarde 000 aan, de FAN MIN Macro roept kanaal 6 waarde 127 aan. Aan de toegewezen functies in de manual kan ik geen FAN optie halen. Behalve dat DMX waarde 000-049 gereserveerd zijn. Zou verder ook niet weten waarom deze macro er in zit.
@LJMalcolm:
Heb je de macro al een gebruikt op een AT250 en wat was het resultaat?
@JeroenVDV:
Zegt weinig over de personality programmeurs, want iedereen met de software in bezit kan zelf in no-time personalities maken, aanpassen of verwijderen. Zelfde geldt voor alle Macro's...
Mocht er iemand vanavond na de spannende pakjesavond niet kunnen slapen van wege het feit dat er een FAN Macro in de MagicQ personality zit wil ik met alle liefde dit in de groep gooien en kijken wat de reden is.Greetz,
DeMennooos
Stagehands are the infantry of show businessComment

Comment