Kleuren op het podium

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lonnebol
    • Jul 2005
    • 14

Kleuren op het podium

Voor het cabaret bij ons op school wil de regiseusse graag het podium steeds in een andere kleur. Hoe kan ik dat het beste doen? We hebben wel wat lampen maar dat is niet genoeg om 6 of 7 verschillende kleuren op het hele podium te krijgen.
    Dus eigenlijk iets dat we van kleur kunnen laten veranderen. We hebben geen groot budget dus dat is ook belangrijk.

Bedankt.
    Groetjes,
    Gert-Leon
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5946

Wat voor armaturen gebruiken jullie voor de belichting?
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Trooper
      • Aug 2006
      • 90

zet daar 2 citycolors van achter het podium geprojecteerd
      op een wit doek, komt heel mooi uit;

Comment

• moderator
        Moderator
        • Apr 2001
        • 5946

Trooper: voordat je een advies geeft is het wellicht handig als je weet hoe hoog zn horizon is...of hij wel een horizon heeft!
        ...er zijn meer manieren om een kleurtje op je podium te brengen.

Kom maar op met je info Lonnebol!

Comment

• Lonnebol
          • Jul 2005
          • 14

Het is op dit moment nog niet helemaal duidelijk hoe het hele podium eruit komt te zien, maar waarschijnlijk een witte of zwarte achtergrond voor zover ik heb begrepen.
          Ik wil ook graag gewoon wit licht van voren om de personen gewoon uit te laten komen.
          Wat betreft de citycolor, ik zei al dat we geen groot budget hebben, dus om daar bijna 4000 euro aan uit te geven of voor meer dan een week te huren, is veel te duur. Graag iets anders.
          Is de American DJ Color 250D misschien iets?
          Last edited by Lonnebol; 29-11-06, 20:10.
          Groetjes,
          Gert-Leon

Comment

• stekelvarke
            • Dec 2004
            • 1062

is het de bedoeling te kopen of te huren?
            exit night into LIGHT

Comment

• moderator
              Moderator
              • Apr 2001
              • 5946

Als je de keuze hebt qua horizon.....voor een witte gaan.
              Een horizon leent zich werelds om kleurtjes op te maken, samen met topjes en zijlicht kan je dan flink aan de gang!

Comment

• DJ_Compact
                • Jan 2004
                • 234

Wat ik nooit zo snap, waarom willen mensen alles zonder budget? Voor een echt goed effect zul je toch echt wel wat geld moeten neerleggen. Zoek anders eens naar de Compactlights van showtec. Misschien is dat een oplossing?
                Mjaaaa....

Comment

• stakke
                  • Jan 2005
                  • 66

Originally posted by DJ_Compact
                  Wat ik nooit zo snap, waarom willen mensen alles zonder budget? Voor een echt goed effect zul je toch echt wel wat geld moeten neerleggen.
                  Als je een groot budget zou hebben dan liggen er zo kant en klare oplossingen voor handen en zal de vraag niet vlug gesteld worden op een forum.
                  En eu... creativiteit krijg je door te werken met beperkte middelen?

Comment

• axs
                    Moderator
                    • Jun 2002
                    • 2687

Wat ik nooit zo snap, waarom willen mensen alles zonder budget? Voor een echt goed effect zul je toch echt wel wat geld moeten neerleggen. Zoek anders eens naar de Compactlights van showtec. Misschien is dat een oplossing?
                    Wel... dat is voor ons als designers / operators net het leukste aan het ontwerpen van een lichtplan!
                    DE uitdaging om met beperkte middelen leuke plaatjes neer te zetten.
                    En een podium in 7 verschillende kleuren uitlichten... dat is nu iets wat zeker kan met beperkte middelen en vooral zonder dure fixtures!

Alles moet maar met dure intelligente fixtures gebeuren en liefst zoveel mogelijk! Dat is helaas de trieste conclusie die ik hier moet trekken uit vele postings op het forum.
                    Zijn hier zelfs al zo ver dat mensen gaan roepen om VL's te gebruiken en op te hemelen zonder dat ze al eentje hebben gezien vanop minder dan 1m afstand. (ow ja, dat is de afstand VL-podium tot publiek in het beste geval)
                    Zonder te veralgemenen, durf ik hier toch wel gerust stellen dat 99% van de jongere generatie hier op het forum GEEN verstand meer heeft van welke fixtures waar toe te passen en nog minder verstand van belichten/uitlichten.
                    Last edited by axs; 30-11-06, 00:23.
                    If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• DJ_Compact
                      • Jan 2004
                      • 234

Originally posted by axs
                      Wel... dat is voor ons als designers / operators net het leukste aan het ontwerpen van een lichtplan!
                      DE uitdaging om met beperkte middelen leuke plaatjes neer te zetten.
                      En een podium in 7 verschillende kleuren uitlichten... dat is nu iets wat zeker kan met beperkte middelen en vooral zonder dure fixtures!
                      Daar zit zeker wat in. Daarom gaf ik ook al die compactlights aan, die zijn niet zo duur en geven een heel leuk effect waar je naar mijn mening echt wel iets mee kunt. Maar wat ik meer bedoel, ik hoor heel vaak verhalen van mensen die een budget hebben van 50 euro, en dan het liefst een show willen met 30 keer Mac700`s ofzo. Dat gaat natuurlijk niet...

Mij zul je dan ook nooit horen over VL`s, ik heb daar simpelweg nog nooit meegewerkt. Dus ik zeg ook alleen maar dingen als ik met de spullen heb gewerkt.
                      Mjaaaa....

Comment

• vasco
                        • Oct 2003
                        • 2567

De meetse onderwijsinstellingen hebben nu eenmaal geen budget voor (theater)techniek. De corebusinnes is dan ook onderwijs. Dat ze de leerlingen wat meer willen bieden is natuurlijk leuk maar subsidies hiervoor krijgen is vaak erg moeilijk tot onmogelijk bij de gemeente. Ik moet AXS toch wel gelijk geven dat de jonge generatie (er zijn zeker ook uitzonderingen, hulde) over het algemeen alleen nog maar kan werken met de mooiste en duurste spullen en creativiteit behoorlijk ver is te zoeken.

Maar wat ik meer bedoel, ik hoor heel vaak verhalen van mensen die een budget hebben van 50 euro, en dan het liefst een show willen met 30 keer Mac700`s ofzo. Dat gaat natuurlijk niet...
                        Je hebt wel weer gelijk dat onderwijsinstellingen vaak ook proberen voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten al zal het ook komen dat zij totaal niet weten wat het allemaal kost omdat ze er geen kennis in/van hebben. Vaak denken ze me het kleine budget gewoon uit te kunnen komen omdat ze geen idee hebben wat het allemaal kost en het vaak een sluitpost is. Ook de "marktverziekers" (vaker besproken op dit forum en niet mijn bedoeling dat hier weer te starten) maken het creƫren van een realisties prijzenbeeld moeilijk.

Comment

• marciano
                          • Feb 2006
                          • 164

@ lonnebol zou je mischien wat meer willen vertellen over je buget grote van je podium en of jullie kiezen voor een witte of zwarte achtergrond.
                          dan kunnen de je wat precieser helpen

En aan de rest met jullie antwoorden heeft de TS niks aan over hou de jongere generatie is.

Comment

• Lonnebol
                            • Jul 2005
                            • 14

Originally posted by marciano
                            @ lonnebol zou je mischien wat meer willen vertellen over je buget grote van je podium en of jullie kiezen voor een witte of zwarte achtergrond.
                            dan kunnen de je wat precieser helpen

En aan de rest met jullie antwoorden heeft de TS niks aan over hou de jongere generatie is.
                            Zodra ik hier meer inzicht in heb zal ik het hier posten.

Ik, en ook mijn ploeggenoten, zijn niet schuw om creatief te zijn, want we weten dat er geen geld is om dure apparatuur te kopen. Want als we iets nodig hebben moeten we het zeggen en dan wordt er gekeken of er geld is. Een lamp kopen lukt altijd wel, maar als we meer uitgeven moet dat via een aantal "instanties" eer er een besluit is genomen. Dus een concreet budget is er niet.
                            Groetjes,
                            Gert-Leon

Comment

• gaffer
                              • Nov 2004
                              • 118

Als ik jou was zou ik lekker even bij de lokale verhuurder gaan praten om te kijken wat ze voor je kunnen doen.

Succes!!

Groeten gaffer.

Comment

Working...