3D lichtplan voor MAC (apple)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TLAproductions
    • Jan 2006
    • 98

3D lichtplan voor MAC (apple)

topic: 3D lichtplan voor MAC (apple)

Hallo,

ik ben op zoek naar een programma waarmee dat ik in 3D een voorstelling kan maken van een lichtplan,
    dit programma zou moeten werken op MAC (apple)

iemand een suggestie ?

budget : het mag iets kosten, maar ik ben niet van plan om er 5000 euro tegen te smijten (bv autocad ofzo)

alvast bedankt !
  • Jugfire
    • Oct 2004
    • 91

Vectorworks is een cad programma wat ook geschreven is voor de mac.
    Hiervan is een versie die "spotlight" heet, die is gemaakt voor lighting design.

Info over vectorworks en spotlight is te vinden op de site van de makers ervan: VectorWorks 12- CAD Software for the Smart-Sized Company
    Ik ben dan wel een newbe maar dat wil niet zeggen dat ik newbe

Comment

• BlueConfig
      • Aug 2005
      • 138

hey kun je niet gebruik maken van win emulator's ?

Ok i know tis geen echte appel meer dan maar maar je kan wel de normale soft draaien .
      Greets,
      BLue CoNFiG

Comment

• axs
        Moderator
        • Jun 2002
        • 2687

Originally posted by BlueConfig
        hey kun je niet gebruik maken van win emulator's ?

Ok i know tis geen echte appel meer dan maar maar je kan wel de normale soft draaien .
        Euhm... die 'normale' soft heeft ook zijn prijs.
        Dus gaat niet veel verschil maken...
        If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• BlueConfig
          • Aug 2005
          • 138

dat bedoel ik niet...

het gaat erover dat hij met zijn mac een 3D lichtplan wil tekenen. de "gewone soft" doet het niet of maar half op een MAC.

Maar met een Win emulator kan men win soft draaien op een mac. en et aanbod in "gewone soft" is naar mijn inzicht toch wel grooter niet?
          Greets,
          BLue CoNFiG

Comment

• jurjen_barel
            • Jun 2003
            • 3148

Kun je niet met Autodesk AutoCAD 2007 LT uit de voeten? Heeft voldoende mogelijkheden om complexe lichtplannen te tekenen. Alle functionaliteiten voor layers, 2D editing werken. Alleen het 3D-gedeelte is iets minder uitgebreid, je kan bijv. geen 3D-figuren meer achteraf veranderen, maar als je die eenmaal hebt gemaakt (bijv. een movinghead), hoef je die alleen nog maar in nieuwe lichtplannen de importeren, je kan 'm vast nog wel draaien en dan is het klaar.

Verder is WYSIWYG een veelgebruikt programma voor belichten, kun je ook aan bepaalde lichttafels hangen om je ontwerp mee te besturen.
            Last edited by jurjen_barel; 28-11-06, 20:44.

Comment

Working...