Verschil in dmx protocol?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dicklemmon
    • Nov 2006
    • 2

Verschil in dmx protocol?

Wat is het verschil tussen de dmx protocollen van Gma On Pc en bijv Hog Pc (II & III) (de dmx die ze uitsturen is uiteraard hetzelfde maar ik bedoel dus wat je pc uitstuurt en je widget binnenkrijgt via USB!)

En is het dus mogelijk om met Gma (op je pc) dmx uit te sturen via een Hog II/III widget?? en op die manier een show te draaien?
    Het kan dooien, het kan vriezen..We kunnen winnen of verliezen..
  • stakke
    • Jan 2005
    • 66

Originally posted by Dicklemmon
    En is het dus mogelijk om met Gma (op je pc) dmx uit te sturen via een Hog II/III widget?? en op die manier een show te draaien?
    Dit is niet mogelijk. Je kan met een nsp werken. Deze doet dan de berekeningen voor de DMX output. Of een 2port deze kan artnet omzetten naar DMX.
    Als het de bedoeling is om gratis een lichtprogje met dmx te hebben zou ik niet in hier verder in gaan zoeken.

Comment

• Dicklemmon
      • Nov 2006
      • 2

Een Nsp is om een gma minder te belasten bij grote hoeveelheden data over dmx bijv een ledwall... die nsp's hang je aan je gma via een utp kabel en die nsp stuurt dmx uit...heb ik al vaker gedaan dus dat wist ik maar
      volgens jou kan ik die nsp dus ook aan mijn pc hangen?
      Het kan dooien, het kan vriezen..We kunnen winnen of verliezen..

Comment

• stekelvarke
        • Dec 2004
        • 1062

Ja: "The onPC software is not only a PC emulation of a complete grandMA console for the editing and processing of show data, but together with a NSP – network signal processor – it can also control up to 4.096 parameter live."
        exit night into LIGHT

Comment

• stakke
          • Jan 2005
          • 66

Ja dus, en/of je kan er ook één 2port Note aanhangen (met max. 1 univers output (=gelimiteerd)) Deze doet geen berekeningen.

update:
          512 parameters (2Port Node onPC) or 1,024 parameters (2Port Node onPC PRO)
          Last edited by stakke; 28-11-06, 20:23.

Comment

Working...