LED blinders

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • arie
    • Feb 2003
    • 550

LED blinders

Hoi,

Ik heb een vraag wij zitten er aan te denken blinders aan te schaffen alleen kwam ik tot mijn verbazing ook blinders tegen die met leds werken, heeft hier iemand al ervaring mee en dan met name kwa licht output(en welk type is dan het beste geschikt?)groeten en alvast bedankt voor jullie hulp arjan

voorbeeld van zo'n ding Showtec Stage Blinder 4 PAR 64 DMX LED black
    Last edited by arie; 23-11-06, 00:00.
  • Halo
    • Nov 2005
    • 178

heb eenmaal gewerkt met die 4lights met rgb leds, het mekane van de verschillende kleuren is een+ maar de lichtopbrengst is bedroevend vergeleken met een normale fourlight
    steel verstandig...........................jat een appel!
    fietsen is gezond.....................eet meer fietsen!

MARkeTINg light.............nee dank u liever ROBE!

Comment

• sjoerd
      • Apr 2004
      • 341

afgezien van de lichtopbrengst geeft het natuurlijk ook een heel ander effect. De lichtkleur is anders, en bovendien het karakteristieke nagloeien enzo heb je niet toch? doe mij toch maar gewone lampies daarvoor...

Comment

• Baszza91
        • Oct 2005
        • 476

Ik denk dat je het nagloei effect misschien kan nabootsen met een fade.

Greetzz
        I'm addicted to bass, I'm addicted to drums, my dealer is a DJ,..... and music is my drug

Comment

• sjoerd
          • Apr 2004
          • 341

wellicht wel een beetje, maar hoe dan ook het is gewoon anders als je in een led armatuur kijkt(met vele leds) of een dve lamp. die reageert gewoon veel trager en heeft een hele andere kleur temperatuur. dus...

Comment

• stakke
            • Jan 2005
            • 66

Originally posted by sjoerd
            wellicht wel een beetje, maar hoe dan ook het is gewoon anders als je in een led armatuur kijkt(met vele leds) of een dve lamp. die reageert gewoon veel trager en heeft een hele andere kleur temperatuur. dus...
            dus kan je nu kiezen tussen LED of DWE (650 ofte 250w). Heb je al eens deftig met LED's gewerkt? kleurenstrobe's al eens geprogd. Het is een andersoort effect dat je met geen enkel lampje doet. Net omdat een LED zeer acuraat reageerd.
            Elks zijn toepassing zou ik zeggen.

en... Qua kleurtemperatuur. LED's mengen hun kleuren beter dan de meeste CMY of RGB. Je kan ze een warm gevoel laten geven. Nadeel, als de LED's zichtbaar zijn is het niet echt om aan te zien. Dus weet je ook waar je het kan toepassen en waar niet.

Comment

• stekelvarke
              • Dec 2004
              • 1062

LED en DWE blinders zijn absoluut niet met elkaar te vergelijken, zo zal je voor bepaalde evenementen de voorkeur geven aan DWE, bij andere weer aan LED.
              Het is maar waarvoor je het wil gebruiken.
              exit night into LIGHT

Comment

• ljmartijnw
                • Apr 2004
                • 133

Ik heb ze een paar keer op een beursje voorbij zien komen, maar voor de echte rock'n roll show doe mij maar de gewone dwe!
                Je zou de ledbakken wel als podium licht kunnen gebruiken. Weg met de scroller zeg maar..
                Maar als echte audience blinder noppe!
                Down Under.

Comment

• ljmartijnw
                  • Apr 2004
                  • 133

Ik heb ze wel eens op een beursje voorbij zien komen, maar ik vind het nix. Voor een echte rock'n roll show mag van mij de dwe erin. Het echte effect van een blinder ga je er echt niet mee halen. Ook niet met een fade.
                  Voor podium licht is het wel leuk. Scheelt weer een scroller!
                  Down Under.

Comment

Working...