Besturing LED-Vloer

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ws Soundexpresse
    • Jun 2001
    • 1007

Besturing LED-Vloer

Hallo,

Morgen is het dan zover, dan komt mn nieuwe speeltje binnen, 25m2 ledvloer.

Nu gaat de vloer meestal gewoon als verlichtte vloer weg, met de standaard patronen ed, maar, nu is mijn vraag: zijn er simpele, goedkope programma's incl. dongle waarmee je bijv. texten kan gaan laten scrollen?

Ik ga er niet heel veel geld aan uitgeven, omdat het niet perce nodig is, en we de vloer voor onze doeleinde goed kunnen aansturen, maar om zelf een beetje te pielen lijkt het me leuk, als het voor weinig kan.

Dus welke programma's hebben de mogelijkheid om dit te doen?

(uiteraard maak ik dit weekend even foto's van de nieuwe aanwinst, en plaats ze in het fotoforum)
    Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor
  • sfvb
    • May 2006
    • 86

je kunt hier denk ik het beste éen PC-DMX programma voor gebruiken. kan je akkelijk zelf tekst en dergelijke invoeren of plaatjes.

Comment

• Ws Soundexpresse
      • Jun 2001
      • 1007

dat snap ik, maar welke software kan dat?
      De vloer is DMX gestuurd, 1m2 is 4vlakken van 50x50. RGB

Comment

• DeMennooos
        • Aug 2000
        • 1416

De Chamsys PC Software kan dit.
        Greetz,

DeMennooos

Stagehands are the infantry of show business

Comment

• Husss
          • Jul 2003
          • 220

Beste Willem,

Kijk eens op e:cue - lighting control: home.

Voor de Led panelen ideaal(matrix functie) en betaalbaar!

Is geloof ik al eens een onderwerp over geweest.

ff zoeken en....Voila

Gebruiken dit ook wel eens met de vloer werkt prima!

Comment

• JeroenVDV
            • Mar 2004
            • 963

Misschien niet de allergoedkoopste, maar wel een van de meest gebruikte oplossingen hiervoor is VisualDMX. Bijvoorbeeld icm met de Elite-output, hier zijn de gemaakte programma's in op te slaan zodat het kastje zonder PC met een klant mee kan. Live-bediening gaat met hetzelfde kastje ook perfect.

Mag ik vragen welke LED-vloer je hebt aangeschaft? Over het algemeen is de aanschaf van bijvoorbeeld VisualDMX Elite een behoorlijk kleine uitgave vergeleken met de vloer zelf...

Als je een demo van VisualDMX wilt, of vragen hebt, mag je me ook altijd even bellen/mailen.

Het Matrix-onderdeel van VisualDMX (Matrix Mania!) is ook goed te gebruiken met bijvoorbeeld scans/MH's/etc, in combinatie met bijvoorbeeld bewegingen uit VisualDMX zelf. Ik meen me te herinneren dat je iets met een scanner-wall aan het doen was?
            Creating shows beyond Imagination

Comment

• lucken
              • Sep 2002
              • 342

De ChamSys MagicQ PC software of controllers bieden het voordeel dat u alles heel makkelijk kan configureren en de vloer zelfs opdelen in meerdere kleine apparte vloeren. Tekst laten scrollen is op één 2 drie gedaan. Ook kan u bitmaps sturen naar de vloer. Deze bitmaps kan u zelf aanmaken wat een groot voordeel is !

Comment

• JeroenVDV
                • Mar 2004
                • 963

Originally posted by lucken
                Tekst laten scrollen is op één 2 drie gedaan. Ook kan u bitmaps sturen naar de vloer. Deze bitmaps kan u zelf aanmaken wat een groot voordeel is !
                Geldt ook voor VisualDMX.

In VisualDMX zijn zowel bitmaps als GIF's te tekenen, bij de laatste is het grote voordeel dat er even snel een kleur kan worden aangepast door het palette aan te passen. Animated GIF's voor animaties zijn ook geen probleem.

VisualDMX wordt steeds meer door de (grote) LED-verhuurders gebruikt. Zelf gebruik ik het ook regelmatig, als freelance LED/Licht-operator.
                Last edited by JeroenVDV; 22-11-06, 16:25.

Comment

• DeMennooos
                  • Aug 2000
                  • 1416

VisualDMX wordt steeds meer door de (grote) LED-verhuurders gebruikt. Zelf gebruik ik het ook regelmatig, als freelance LED/Licht-operator.
                  waarom een hoop geld uitgeven als het met gratis software ook kan en je dan ook nog verder kunt in de PC wing range en console range zonder nieuwe software en functies te moeten leren.
                  Greetz,

DeMennooos

Comment

• JeroenVDV
                    • Mar 2004
                    • 963

Originally posted by DeMennooos
                    waarom een hoop geld uitgeven als het met gratis software ook kan en je dan ook nog verder kunt in de PC wing range en console range zonder nieuwe software en functies te moeten leren.
                    De "waarom" snap je als je enige tijd met VisualDMX aan de gang bent. De ene software heeft "het", de andere heeft "het" niet. Daarbij heb ik dusdanig veel jaren ervaring met VisualDMX dat ik theoretisch alles eruittrek in zeer korte tijd.

Comment

• DeMennooos
                      • Aug 2000
                      • 1416

Met de Chamsys software hoef je niet eerst enige tijd aan de gang om het te snappen en je kunt er direct al alles uittrekken zonder eerst te moeten zeggen dat je het theoretisch kunt
                      Greetz,

DeMennooos

Comment

• Ws Soundexpresse
                        • Jun 2001
                        • 1007

Ik heb ondertussen visual dmx besteld, heb er de demo van gedownload, en vind het makkelijker werken dan de andere progjes. hier kan een leek zelfs mee aan de slag, en dat is bij veel andere sofware n stuk lastiger

Comment

Working...