Movingheads op Etc Express 24/48

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kaaskont
    • Aug 2005
    • 3

Movingheads op Etc Express 24/48

Beste ....,

Wij willen op school voor de aanstaande musical (rent), 5 movingheads gaan huren (4*Robe Xt250 wash en 1* Mac 250)..

Nou is het zo dat wij een Etc Express 24/48 Tafel tot onze beschikking hebben en ook op dezetafel dus nog met nog ongeveer 20-35 gewoon conventioneel licht willen aansturen ....

Deze lichten hebben wij gewoon al in ons bezit en kunnen wij mee werken alleen het werken met movingheads op deze tafel hebben wij nog nooit gedaan.....

Nu heb ik de handleiding door zitten spitten en het kan ,
    Maar daarbij had ik nog een aantal vraagjes en ik hoop dat jullie deze kunnen beantwoorden...

1. Als ik de mh's er in zet is het dan mogelijk dat ik geen 80 schuiven nodig heb (5*16)? en ik dus bijvoorbeeld de mh kan selecteren en dan de instellingen in kan geven? zonder dat ik per mh dus apparte schuiven heb?

2. Is het mogelijk ze voorafgeprogrameerde bewegingen te laten doen mij bijv. kleurwissels, gobowissels ect...? en kan dit ook mooi vloeiend en met bogen?

--------
    Het sdl-theater
  • LuxProDeo
    • Feb 2003
    • 245

1. Je kunt op een Express je wapperlampen als fixtures patchen, de tafel ondersteunt ook LTP en 16-bit fades. Als je een fixture selecteert kun je de verschillende parameters met het trackpad instellen, maar dit is nogal omslachtig, kan maar met 1 parameter per keer. Dus nee, je hoeft niet met schuiven te werken. Let wel dat een Express maar 96 kanalen ondersteunt (die je wel vrij kunt patchen over 2 unieke universes), dus met 80 channels aan bewegend spul heb je nog ruimte voor 16 dimmers.

2. Wat bedoel je met voorgeprogrammeerd? De Express heeft in ieder geval geen effect generator, dus alles wat je wilt zien zul je zelf in stappen moeten programmeren. Uiteraard kun je zelf kleur- en gobo wissels maken. 16-bit fades voor de bewegingen worden ondersteund, of het voor het overige vloeiend gaat hangt van je armaturen en je programmeerwerk af.

LuxProDeo

Comment

Working...