Modeshows

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gerrit Hurkens
    • Dec 2000
    • 252

Modeshows

Ik zou wel eens willen weten wie van jullie ooit wel eens een modeshow van licht hebben voorzien. En welke lichtopstelling jullie daarvoor gebruikt hebben. Veel effect op catwalk en podium, of alleen effectprojectie op decorwand? Het is niet dat ik een modeshow moet gaan belichten, maar was wel beniewd. Het is namelijk heel wat anders dan een standaard DIXO- of bandbelichting.

Gerrit Hurkens
    (Chef licht Holland Events)
    \"Oeeeeeeehhh, what does this button doooooooo??????\"
  • jelletb
    • Mar 2003
    • 6

Ik ben gevraagd om een modeshow uit te lichten. Deze show is overdag buiten op een markt plein.

[?]Hoe kan ik dat het beste aan pakken qua verlichting? Vooral omdat het overdag en buiten is. Heeft verlichting dan überhaupt wel zin?
    Heb een hoop parren (300 en 500 Watters) en een paar pc's maar zag na wat rondsnuffelen op t www dat er ook wel een soort van bouwlamp met barn doors gebruikt wordt. [?]Weet iemand toevallig wat voor een lamp dit is? De lamp die ik bedoel staat op deze foto http://www.sanrobi.nl/modeshow/modeshow_3_zoom.jpg

Comment

• AJB
      • Jul 2003
      • 2289

Dat zijn gewoon symmetrische floodlights. Je kunt hiervoor heel mooi de Selecon Aurora gebruiken. Overdag is het ook leuk om allemaal (nette) zilverkleurige par56's te gebruiken, en dan allemaal open wit. Puur om de laten zien dat er aandacht aan besteed is.
      If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
      ------------------------------------------------
      Arvid Buit
      Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• Jasper-Lichtbron
        • Jun 2001
        • 2155

Zorg in ieder geval voor voldoende wattage, anders heeft het overdag weinig nut. Ook het open laten van je parren kan dan inderdaad, en misschien kun je met floorspots de (witte?) catwalk van een strijkje voorzien in bijvoorbeeld een licht roze tint. Met kleur moet je overigens altijd even uitkijken bij dit soort dingen, anders krijg je last van ontwerpers die de kleurtjes niet mooi bij de kleding vinden passen, lekker neutraal houden dus. Meestal hebben ze ook wel een achterwandje, daar kun je evt. wat projectie op doen om het geheel nog wat verder aan te kleden.

Niet overdag, en wel binnen... maar om een idee te krijgen:

Overigens niet een eigen klus!

Comment

• stekelvarke
          • Dec 2004
          • 1062

Voor het uitlichten gewoon parren. Je kan je dan verder richten op "decoratief" licht.
          Of projectie zoals iCe zij.
          exit night into LIGHT

Comment

• jelletb
            • Mar 2003
            • 6

Mensen bedankt voor de reacties

Comment

• LJ Bert
              • Apr 2003
              • 270

ik heb er nog nooit eentje uigelicht maar heb wel geluid geleverd voor een modeshow. en heb ook foto's van wat er allemaal hing en stond kwa licht indien gewenst wil ik deze wel even plaatsen. materiaal was oa 1x 14 KW spot 12 x sixbar multipar
              een hele hoop horizon spotten van 1000W en nog wat 2kw profielspot.
              hehe wat een gedoe

Comment

• deetoo
                • Sep 2005
                • 1

Als je iemand in de buurt hebt met (dig) satelliet of een kabelTV die FASHION CHANNEL kan ontvangen, die zenden 24u/24u 7d/7d en 365 dagen continue modeshows uit... kan je hopen zien en leren hoe de modeshow be- en verlichtingen er uitzien.

Greetz!
                d2

Comment

• chippie
                  • Jul 2006
                  • 528

Modeshow welke armatuur en lamp

Heeft er iemand een idee welke lamp en welke armatuur je het beste gebruikt voor een modeshow te belichten?

Vroeger gebruikte we van die platte halogeen houders met barndoors.
                  Waren zo'n 3 a 4 cm dik en als ik me niet vergiste zat er een halogeenlamp in van 1000W, spreek van 20jaar geleden.

Groeten,

Chippie
                  IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.

Comment

• DMiXed
                    • Jan 2008
                    • 370

hoe groot is de ruimte/ het podium wat je moet belichten?
                    was je budget?
                    kleurtjes? zoja hoe of welke?

denk daar al eens over na!

Jeroen van Geffen
                    __________________________________________________ _________
                    Licht is net zoiets als een vrouw. Je hebt het of je hebt het niet. Maar
                    als je het hebt, is je beurs snel leeg...
                    Jeroen van Geffen

Comment

• chippie
                      • Jul 2006
                      • 528

Zoals ik al liet weten in mijn eerste bericht, heb dat zo'n dikke 20 jaar geleden gedaan, elke dag bijna en dat was met halogeen lampen maar vroeg mij dus af met welke lampen het nu zou kunnen plaats hebben.
                      PAR64 is wel leuk maar geeft geel licht daarintegen is dat ook het geval met die halogeens. Misschien dat er iest beter is op de markt.

Wat betreft verlichting op een zonnige dag. Dat is gewoon nutteloos. Misschien wel mooi als dekor maar dan heb je het ook gehad. Zie dan niet in waarom je de meter onnodig wil laten draaien.

@jelletb bij u kom ik waarschijnlijk niet kijken als je truss aan zo'n liftje gaat hangen met zoveel lampjes kun je dan niet beter een truss lift gebruiken? (Maar is geen foto van u waarschijnlijk, de lampen daarintegen is wel die richting van vroeger)
                      IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.

Comment

• lichtpuntje
                        • Sep 2003
                        • 79

Originally posted by Jasper-Lichtbron
                        Zorg in ieder geval voor voldoende wattage, anders heeft het overdag weinig nut. Ook het open laten van je parren kan dan inderdaad, en misschien kun je met floorspots de (witte?) catwalk van een strijkje voorzien in bijvoorbeeld een licht roze tint. Met kleur moet je overigens altijd even uitkijken bij dit soort dingen, anders krijg je last van ontwerpers die de kleurtjes niet mooi bij de kleding vinden passen, lekker neutraal houden dus. Meestal hebben ze ook wel een achterwandje, daar kun je evt. wat projectie op doen om het geheel nog wat verder aan te kleden.

Niet overdag, en wel binnen... maar om een idee te krijgen:

Overigens niet een eigen klus!
                        Dit klopt! Als je ook maar een heel licht tintje gaat gebruiken voor een modeshow, kan het resultaat vrij vlot negatief uitpakken. Ik heb een tijd geleden ook een modeshow uitgelicht. Dit deed ik gewoon met 1 kW-parren met LEE202. Dan krijg je het mooiste 'basislicht'. Daarnaast kun je altijd een beetje creatief zijn met strijkjes, effecten, o.i.d. Dit hield ik altijd wel in één bepaalde sfeer om de aandacht bij de kleding te houden.
                        Het licht voor een modeshow vind ik puur een hulpmiddel, wat als ondersteuning geldt voor de kleding die op dat moment wordt geshowd. Dat neemt niet weg dat je wat mag rommelen, maar niet teveel.

Gr. Thomas
                        dus...

Comment

• LJ Bert
                          • Apr 2003
                          • 270

Veel licht dat is de boodschap
                          klein voorbeeld: bij de shows van chanel werd vorig jaar gebruik gemaakt van een 180 Arena's dit jaar van 140 VL3500 wash.

Nee dat terzijde. als er foto's gemaakt worden moet je zorgen dat de fotograven een zo klein mogelijke sluitertijd moeten gebruiken dus moet je veel licht geven zodat de foto's toch duidelijk zijn....
                          hehe wat een gedoe

Comment

• J.S. Coolen
                            • May 2008
                            • 254

Laatst voor een school in combinatie met een workshop theater techniek een modeshow gedaan.

Door een beperkt budget hebben we het gedaan met 8 x 4 par 56 barren, wat losse longe nose parren voor langs de muren en achterdoek & rookmachine. Alles open wit en de show werd aangestuurd een tafel van de school. (zero 88)

Ik heb de lampen ingehangen en afgesteld (voor zover dat mogelijk is) Waardoor er geen donkere plekken te zien waren.

De lampen bleven constant aan. Alleen met een paar disco nummers lieten ik een aantal lampen knipperen van 50% tot 100%. Omdat er anders teveel donkere plekken zouden ontstaan.

Kortom het werkte wel maar het was niet ideaal. Het is wel wenselijk dat er genoeg licht is, maar met een beetje creatief werken en denken kan het ook met minder. Alleen dan mis je wel effecten zoals kleurwisselingen en knipperen effecten, (iets dat de leerlingen achter de knoppen altijd wel leuk vinden)
                            Last edited by J.S. Coolen; 24-05-08, 13:20.
                            Account niet meer actief.

Comment

• JustME125
                              • Jun 2006
                              • 297

Met name als je temaken krijgt met foto/video moet je er op letten dat je licht vooral egaal is. Dus echt overal even sterk. Scheelt de camera mensen en de fotografen een hoop werk en het scheelt je een hoop gezeur! Verder inderdaad lekker neutraal houden. LEE201 of LEE202 zijn erg blauwig als je de filter ziet maar aangezien het correctiefilters zijn geeft het resultaat een mooie benadering van daglicht als je deze voor een halogeentje plaatst. Voor de rest moet je er op letten dat je je licht niet teveel top laat inkomen anders worden de schaduwen onder de ogen, neus en kin erg lelijk en hinderlijk. Mocht je toch iets van "kleur" in je lichtplan willen kijk dan eens voor een lichte lavendel tint o.i.d.

Veel succes.
                              Correct me if I'm wrong

Comment

Working...