licht apperatuur

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SD-events
    • Oct 2006
    • 6

licht apperatuur

Hallo forumleden,

om ff een beginwoordje te houden met betrekking tot mijn ander onderwerp. iemand dacht leuk te zijn om de info te beantwoorden die andere leden deden posten.. hierdoor ontstond een raar verhaal. heb zelf geen 1 keer geantwoord, keek vanochtend en zag dat allemaal staan en (gelukkig )nu is het onderwerp op slot.voor alle duidelijkeid hebben wij nog GEEEN licht gekocht.. we hadden diverse dingen op het oog... ff terug op dit onderwerp ik zet een lijstje met de apperatuur die we op het oog hebben, mijn vraag is.. kan dit samen of moeten we dingen weglaten / toevoegen...???

- parren (1000watt)
    - movingheads
    - lasers (150 mW)
    - lasers (100mW, moving head uitvoering)
    - strobo's ( 1500 watt)
    - space beam sets (300 watt)
    - volgspots (250 msd)

wat voor een besturing zou goed zijn...?

tevens een vraag over stage blinders, we hebben 3 verschillende gezien. stageblidner met 4 lampen, 8 lampen en 1tje met 20 lampjes (een balk)
    waarvoor dienen ze(dus op wat voor een plek moeten ze staan..)

alvast bedankt!

vriendelijke groet,

SD-events
  • DJ_matthias
    • Jun 2005
    • 620

Originally posted by SD-events
    tevens een vraag over stage blinders, we hebben 3 verschillende gezien. stageblidner met 4 lampen, 8 lampen en 1tje met 20 lampjes (een balk)
    waarvoor dienen ze(dus op wat voor een plek moeten ze staan..)
    SD-events
    ze dienen allemaal maar voor 1 ding: BLINDEN
    eentje met 4 lampen is natuurlijk minder sterk dan eentje met 8.
    die met 20 noemen ze sunstrips, en werken met hallogeenspotjes.
    je hangt ze meestal richting publiek om het publiek uit te lichten tijdens een meezingliedje, om interactie te krijgen, ...
    je kan de sunstrips ook als decoratie gebruiken: bv showtrap, of om een grote display te maken (een groot cijfer 8) en daar mee aftellen bij bv nieuwjaar

hopelijk heb je het al iets meer begrepen!
    greetzzz
    Last edited by DJ_matthias; 28-10-06, 17:37.
    we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
    Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

Comment

• SD-events
      • Oct 2006
      • 6

Originally posted by DJ_matthias
      ze dienen allemaal maar voor 1 ding: BLINDEN
      eentje met 4 lampen is natuurlijk minder sterk dan eentje met 8.
      die met 20 noemen ze sunstrips, en werken met hallogeenspotjes.
      je hangt ze meestal richting publiek om het publiek uit te lichten tijdens een meezingliedje, om interactie te krijgen, ...
      je kan de sunstrips ook als decoratie gebruiken: bv showtrap, of om een grote display te maken (een groot cijfer 8) en daar mee aftellen bij bv nieuwjaar

hopelijk heb je het al iets meer begrepen!
      greetzzz
      hoi matthias,

bedankt voor je reactie! Het stageblinder verhaal is me duidelijk...

Ben benieuwd over de rest van het verhaal... of iemand daar een antwoord op kan geven

Vriendelijke groet,

SD-events

Comment

• Mark-LED
        • May 2004
        • 822

Een besturing voor dat intelligente licht? Hangt er helemaal vanaf wat je doel ermee is. Ik ken het andere topic wat je beschrijft niet (nee ik lees niet alle topics, alleen diegenen die me interesseren).

Jij gebruikt conventioneel alswel intelligent, ik zou dan zeggen: iets in de trend van Avolites Pearl of SGM ScanControl, maar wat ik net zei: afhankelijk van je budget en wat je ermee wil. Wie moet er mee werken, wil je later nog uitbreiden, etc.

Iets meer info daarover graag, anders kan je geen zinnig antwoord verwachten en krijg je reacties als " ik vind die of die tafel wel leuk".

Comment

• axs
          Moderator
          • Jun 2002
          • 2687

Leesvoer genoeg met betrekking tot een gelijkaardig onderwerp...

Slotje
          If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

Working...