DMX afstandbediening

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lazy
    • Sep 2003
    • 294

DMX afstandbediening

Welke oplossingen zijn er nog meer te koop behalve de ELC Focus Hand om op afstand draadloos je dmx te schakelen?
  • FiëstaLj
    • Oct 2000
    • 2068

Als je een grandMa hebt staan, beetje pda is alles wat je nodig hebt..
    Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• lucken
      • Sep 2002
      • 342

De ELC dmxLan software voor pocket pc !

Comment

• Bibelot's helderste licht
        • Oct 2006
        • 1

er schijnt ook een kastje te bestaan van ongeveer twee pakjes sigaretten groot waar je met acht schuiven en een aantal knoppen alle dmx kanalen kan besturen. het enige is dat je er wel een DMX lijn aan vast moet maken.

hij is ook erg handig om bij grote produkties problemen optesporen

Comment

• DJ nn
          • Jun 2006
          • 489

niet draadloos dussss ....

er bestaan inderdaad draadloze systemen ...
          wat heb je nodig 512 kanalen van 0-255 of 10 tal kanalen aan/uit ?
          en volgens mij zijn er nog veel andere (goedkopere) oplossingen, hangt van doel af ook

grtzz DJ nn
          ... the sound of silence...

Comment

• Lazy
            • Sep 2003
            • 294

Originally posted by DJ nn
            niet draadloos dussss ....

er bestaan inderdaad draadloze systemen ...
            wat heb je nodig 512 kanalen van 0-255 of 10 tal kanalen aan/uit ?
            en volgens mij zijn er nog veel andere (goedkopere) oplossingen, hangt van doel af ook

grtzz DJ nn
            In principe is een Focus Hand wel een goede oplossing maar ik zou graag indien mogelijk toch een apparaatje hebben waar ik op een of andere manier een patch in kan zetten of eventueel aan kan geven dat bijv. vanaf dmxkanaal 100 12 macjes zitten en dat ik ze een soort testsequence kan laten lopen....

Het zal voornamelijk gebruikt worden tijdens lichtsetjes voor bandjes, dus +/- 12 macjes en wat conventioneel...

De oplossing van grand MA is erg leuk met de PDA maar toch moet ik het meestal met een Pearltje doen.

De hoofdvoorwaarde is dat ik er conventioneel mee kan schakelen om te kunnen stellen e.d. wat dus met de Focus Hand erg goed kan maar ik zou het leuk vinden als ik toch net even iets meer functies heb.

Comment

• kokkie
              • Nov 2003
              • 1166

Een windows ME PDA/GSM met Wifi en een beetje handigheid met computers en netwerken dus.

Van daar uit zijn er vele mogelijkheden waarvan één van de goedkoopste (als je al een laptop hebt uiteraard) iets met een Entec USB kaart te maken heeft.
              Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• VANEENBERGEN
                • Sep 2003
                • 187

Met dmxlan systeem heb je zo iets. je neemt een basis unit (by dmxlan node4 4xin, 4x uit) een WIFI access point en een pocket pc. dan kan je conventioneel en intelli licht besturen/checken.resetten etc. je hebt meteen ook mergers enz. je kan bijvoorbeeld je hele systeem al opstarten en checken zonder tafel, lekker snel. dan hoefje je tafel niet eerst op het podium te gooien, testen, afbreken, naar foh, opbouwen.

joost

Originally posted by Lazy
                In principe is een Focus Hand wel een goede oplossing maar ik zou graag indien mogelijk toch een apparaatje hebben waar ik op een of andere manier een patch in kan zetten of eventueel aan kan geven dat bijv. vanaf dmxkanaal 100 12 macjes zitten en dat ik ze een soort testsequence kan laten lopen....

Het zal voornamelijk gebruikt worden tijdens lichtsetjes voor bandjes, dus +/- 12 macjes en wat conventioneel...

De oplossing van grand MA is erg leuk met de PDA maar toch moet ik het meestal met een Pearltje doen.

De hoofdvoorwaarde is dat ik er conventioneel mee kan schakelen om te kunnen stellen e.d. wat dus met de Focus Hand erg goed kan maar ik zou het leuk vinden als ik toch net even iets meer functies heb.
                Joost van Eenbergen
                ELC lighting

Comment

• vasco
                  • Oct 2003
                  • 2567

Originally posted by kokkie
                  Een windows ME PDA/GSM met Wifi en een beetje handigheid met computers en netwerken dus.

Van daar uit zijn er vele mogelijkheden waarvan één van de goedkoopste (als je al een laptop hebt uiteraard) iets met een Entec USB kaart te maken heeft.
                  Zo heb ik met WiFi op mijn PDA een remote desktop naar mijn laptop waarop dan de software draait van bijvoorbeeld digitale EQ's. Kan ik gewoon op het podium de monitoren horen terwijl ik op de PDA de schuiven bedien om deze in te stellen.

Zoiets kan vast ook met licht.

Comment

• VANEENBERGEN
                    • Sep 2003
                    • 187

Wij hebben een speciaal pocketPC programma voor dmxlan

www. elclighting.com
                    Joost van Eenbergen
                    ELC lighting

Comment

• Halo
                      • Nov 2005
                      • 178

wij hebben in de theaterzaal ook zoiets ik dacht van zero88, het werkt iig op de frog dmx 512 draadloos, zodat je vanuit de geni of hoogwerker de lampen die je wil stellen aan kunt zetten.

zal vandeweek als ik er weer ben eens kijken wat het precies is
                      steel verstandig...........................jat een appel!
                      fietsen is gezond.....................eet meer fietsen!

MARkeTINg light.............nee dank u liever ROBE!

Comment

• Lazy
                        • Sep 2003
                        • 294

Originally posted by VANEENBERGEN
                        Met dmxlan systeem heb je zo iets. je neemt een basis unit (by dmxlan node4 4xin, 4x uit) een WIFI access point en een pocket pc. dan kan je conventioneel en intelli licht besturen/checken.resetten etc. je hebt meteen ook mergers enz. je kan bijvoorbeeld je hele systeem al opstarten en checken zonder tafel, lekker snel. dan hoefje je tafel niet eerst op het podium te gooien, testen, afbreken, naar foh, opbouwen.

joost
                        Kijk dat is nog eens goede info!! Ik zal eens het een en ander uitzoeken en anders kom ik nog even bij je er op terug als dat geen probleem is..?

Comment

• axs
                          Moderator
                          • Jun 2002
                          • 2687

Vond tijdens het surfen toevallig het volgende..

Misschien eens het proberen waard... voro het geld moet je het niet laten
                          Lijkt me geen pro-tool, maar misschien iemand toch ervaringen?

ENTTEC

Andere oplossing

Digital Lighting Solutions Inc.
                          Last edited by axs; 06-11-06, 22:42.
                          If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• Lazy
                            • Sep 2003
                            • 294

Originally posted by axs

Misschien eens het proberen waard... voro het geld moet je het niet laten
                            Lijkt me geen pro-tool, maar misschien iemand toch ervaringen?

ENTTEC

Andere oplossing

Haha... het ziet er wel grappig uit alleen lijkt het me niet heel makkelijk als je even je licht wil stellen tijdens de soundcheck van de band...

Ben eigenlijk wel benieuwd of er iemand ervaring heeft met dat Digital Lighting Solution apparaatje?

Comment

• CoenCo
                              • Feb 2005
                              • 230

Originally posted by axs
                              ......
                              Andere oplossing

Ik ben in sommige theaters een vergelijkbaar systeem tegengekomen. Ik weet helaas niet meer waar, en welk systeem ze gebruikten. Maar het was gewoon te bedienen vanaf een siemens gigaset draadloze telefoon. Deze was gekoppeld aan de interne telefooncentrale.
                              De werking was simpel:
                              intern nummer kiezen
                              evt. pincode intoetsen
                              met de getallen en de * en # kon je willekeurige DMX kanalen instellen.

Ik vond het een geniaal systeem, zeker omdat je door het display op de telefoon een rudimentaire feedback hebt, en je kan zien wat je gedaan hebt. Deze functionaliteit mis ik helaas op mijn focus brain.

Voor de pearl is overigens een riggers-remote verkrijgbaar (aan een kabel), speciaal gemaakt om te doen wat jij wilt. Het enige nadeel (maar tegelijk voordeel) is dat je afhankelijk bent van de patch die in de tafel staat. Handig als je je voorgeprogrammmeerde lampen wilt testen, iets minder handig als je in het theater lampen wilt stellen waarvan je de DMX-kanalen nog niet weet / gepatched hebt.

Comment

Working...