Welke oplossingen zijn er nog meer te koop behalve de ELC Focus Hand om op afstand draadloos je dmx te schakelen?
DMX afstandbediening
Collapse
X
-
er schijnt ook een kastje te bestaan van ongeveer twee pakjes sigaretten groot waar je met acht schuiven en een aantal knoppen alle dmx kanalen kan besturen. het enige is dat je er wel een DMX lijn aan vast moet maken.
hij is ook erg handig om bij grote produkties problemen optesporenComment
-
niet draadloos dussss ....
er bestaan inderdaad draadloze systemen ...
wat heb je nodig 512 kanalen van 0-255 of 10 tal kanalen aan/uit ?
en volgens mij zijn er nog veel andere (goedkopere) oplossingen, hangt van doel af ook
grtzz DJ nn... the sound of silence...Comment
-
Originally posted by DJ nnniet draadloos dussss ....
er bestaan inderdaad draadloze systemen ...
wat heb je nodig 512 kanalen van 0-255 of 10 tal kanalen aan/uit ?
en volgens mij zijn er nog veel andere (goedkopere) oplossingen, hangt van doel af ook
grtzz DJ nn
Het zal voornamelijk gebruikt worden tijdens lichtsetjes voor bandjes, dus +/- 12 macjes en wat conventioneel...
De oplossing van grand MA is erg leuk met de PDA maar toch moet ik het meestal met een Pearltje doen.
De hoofdvoorwaarde is dat ik er conventioneel mee kan schakelen om te kunnen stellen e.d. wat dus met de Focus Hand erg goed kan maar ik zou het leuk vinden als ik toch net even iets meer functies heb.Comment
-
Een windows ME PDA/GSM met Wifi en een beetje handigheid met computers en netwerken dus.
Van daar uit zijn er vele mogelijkheden waarvan één van de goedkoopste (als je al een laptop hebt uiteraard) iets met een Entec USB kaart te maken heeft.Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).Comment
-
Met dmxlan systeem heb je zo iets. je neemt een basis unit (by dmxlan node4 4xin, 4x uit) een WIFI access point en een pocket pc. dan kan je conventioneel en intelli licht besturen/checken.resetten etc. je hebt meteen ook mergers enz. je kan bijvoorbeeld je hele systeem al opstarten en checken zonder tafel, lekker snel. dan hoefje je tafel niet eerst op het podium te gooien, testen, afbreken, naar foh, opbouwen.
joost
Originally posted by LazyIn principe is een Focus Hand wel een goede oplossing maar ik zou graag indien mogelijk toch een apparaatje hebben waar ik op een of andere manier een patch in kan zetten of eventueel aan kan geven dat bijv. vanaf dmxkanaal 100 12 macjes zitten en dat ik ze een soort testsequence kan laten lopen....
Het zal voornamelijk gebruikt worden tijdens lichtsetjes voor bandjes, dus +/- 12 macjes en wat conventioneel...
De oplossing van grand MA is erg leuk met de PDA maar toch moet ik het meestal met een Pearltje doen.
De hoofdvoorwaarde is dat ik er conventioneel mee kan schakelen om te kunnen stellen e.d. wat dus met de Focus Hand erg goed kan maar ik zou het leuk vinden als ik toch net even iets meer functies heb.Joost van Eenbergen
ELC lightingComment
-
Originally posted by kokkieEen windows ME PDA/GSM met Wifi en een beetje handigheid met computers en netwerken dus.
Van daar uit zijn er vele mogelijkheden waarvan één van de goedkoopste (als je al een laptop hebt uiteraard) iets met een Entec USB kaart te maken heeft.
Zoiets kan vast ook met licht.
Comment
-
Wij hebben een speciaal pocketPC programma voor dmxlan
www. elclighting.comJoost van Eenbergen
ELC lightingComment
-
wij hebben in de theaterzaal ook zoiets ik dacht van zero88, het werkt iig op de frog dmx 512 draadloos, zodat je vanuit de geni of hoogwerker de lampen die je wil stellen aan kunt zetten.
zal vandeweek als ik er weer ben eens kijken wat het precies issteel verstandig...........................jat een appel!
fietsen is gezond.....................eet meer fietsen!
MARkeTINg light.............nee dank u liever ROBE!Comment
-
Originally posted by VANEENBERGENMet dmxlan systeem heb je zo iets. je neemt een basis unit (by dmxlan node4 4xin, 4x uit) een WIFI access point en een pocket pc. dan kan je conventioneel en intelli licht besturen/checken.resetten etc. je hebt meteen ook mergers enz. je kan bijvoorbeeld je hele systeem al opstarten en checken zonder tafel, lekker snel. dan hoefje je tafel niet eerst op het podium te gooien, testen, afbreken, naar foh, opbouwen.
joostComment
-
Vond tijdens het surfen toevallig het volgende..
Misschien eens het proberen waard... voro het geld moet je het niet laten
Lijkt me geen pro-tool, maar misschien iemand toch ervaringen?
ENTTEC
Andere oplossing
Digital Lighting Solutions Inc.Last edited by axs; 06-11-06, 22:42.If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!Comment
-
Originally posted by axsVond tijdens het surfen toevallig het volgende..
Misschien eens het proberen waard... voro het geld moet je het niet laten
Lijkt me geen pro-tool, maar misschien iemand toch ervaringen?
ENTTEC
Andere oplossing
Digital Lighting Solutions Inc.
Ben eigenlijk wel benieuwd of er iemand ervaring heeft met dat Digital Lighting Solution apparaatje?Comment
-
Originally posted by axsVond tijdens het surfen toevallig het volgende..
......
Andere oplossing
Digital Lighting Solutions Inc.
De werking was simpel:
intern nummer kiezen
evt. pincode intoetsen
met de getallen en de * en # kon je willekeurige DMX kanalen instellen.
Ik vond het een geniaal systeem, zeker omdat je door het display op de telefoon een rudimentaire feedback hebt, en je kan zien wat je gedaan hebt. Deze functionaliteit mis ik helaas op mijn focus brain.
Voor de pearl is overigens een riggers-remote verkrijgbaar (aan een kabel), speciaal gemaakt om te doen wat jij wilt. Het enige nadeel (maar tegelijk voordeel) is dat je afhankelijk bent van de patch die in de tafel staat. Handig als je je voorgeprogrammmeerde lampen wilt testen, iets minder handig als je in het theater lampen wilt stellen waarvan je de DMX-kanalen nog niet weet / gepatched hebt.Comment
Comment