Hog3PC

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Highfield
    • Jun 2006
    • 144

Hog3PC

In een poging mezelf een beetje wegwijs te maken op een hog3 heb ik hog3pc geinstalleerd, met esp vision (demo weliswaar). gaandeweg inmiddels een hoop opgepikt mbt tot programmeren enzo, maar er is een ding waar ik niet uitkom. als ik een fan wil toepassen op iets anders dan intensity (dat kan met de commandline) is dat niet mogelijk omdat ik geen 2 muisaanwijzers heb om de "Fan" knop ingedrukt te houden en vervolgens het juiste wieltje te draaien. Weet iemand hier een omweg voor? kan namelijk in de handleiding niets vinden..

bvd Highfield
    Harm Hoogveld

Het begint met ambitie..
  • First Impression
    • Aug 2006
    • 35

Weet niet of het bij Hog3Pc ook het geval is, maar bij Hog2Pc was het zo dat de functie buttons ook gelinks zaten aan toetsen op het toetsenbord, en op die manier is het dus zeker mogelijk om dubbele commando's in te geven.

SuCCeS

Comment

• axs
      Moderator
      • Jun 2002
      • 2687

FAN=F
      SET = numlock

Is nu ook een custom made keyboard beschikbaar voor HOG3 programmers. Toetsen zijn gelabeld met de functies.

OF... je gebruikt wings natuurlijk, heb er hier nog liggen
      Last edited by axs; 20-10-06, 11:16.
      If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• Highfield
        • Jun 2006
        • 144

ja wings zouden leuk zijn, maar die zijn voor mij als arme bijklussende student liggen die toch wat buiten budget

EDIT: ik heb t gevonden: het staat wel in de (8.2mb) international (V1.4.0) versie van de manual, maar niet in de (10.4mb) english (V2.0)
        Last edited by Highfield; 20-10-06, 10:56.
        Harm Hoogveld

Het begint met ambitie..

Comment

• axs
          Moderator
          • Jun 2002
          • 2687

Zal dit weekend eens even proberen via de command line... lijkt me zeker geen probleem te zijn.
          If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• axs
            Moderator
            • Jun 2002
            • 2687

Originally posted by Highfield
            ja wings zouden leuk zijn, maar die zijn voor mij als arme bijklussende student liggen die toch wat buiten budget

EDIT: ik heb t gevonden: het staat wel in de (8.2mb) international (V1.4.0) versie van de manual, maar niet in de (10.4mb) english (V2.0)
            Welke versie van hog3PC draai je momenteel?

In hog3PC v2.0.x zijn namelijk heel wat hog2PC shortcuts/functies die in 1.4.x zaten niet meer aanwezig of aangepast.
            Last edited by axs; 20-10-06, 11:32.

Comment

• Highfield
              • Jun 2006
              • 144

ik draai nu 1.4.1 (b 1129).
              Harm Hoogveld

Het begint met ambitie..

Comment

• axs
                Moderator
                • Jun 2002
                • 2687

ik draai nu 1.4.1 (b 1129).
                Sinds deze week is de 2.0 gereleased... zeker geen slecht idee om die even te downloaden

Comment

• Highfield
                  • Jun 2006
                  • 144

dat doe ik dus niet omdat ik dan die fan functie niet meer kan gebruiken, en omdat het algehele hotkey verhaal een stuk minder overzichtelijk is
                  of zijn er hele overtuigende redenen (lees: toegevoegde functies) om t wel te doen??
                  Harm Hoogveld

Het begint met ambitie..

Comment

• axs
                    Moderator
                    • Jun 2002
                    • 2687

dat doe ik dus niet omdat ik dan die fan functie niet meer kan gebruiken, en omdat het algehele hotkey verhaal een stuk minder overzichtelijk is
                    of zijn er hele overtuigende redenen (lees: toegevoegde functies) om t wel te doen??
                    Euhm?
                    Shortcut for FAN = F
                    zou moeten werken...
                    Indien niet, laat het hier even weten, dan rapporteer ik het als een bug in het betatester-programma.

Comment

• Frank@highend
                      • Oct 2005
                      • 65

hoe bedoel je minder overzichtelijk? het is het zelfde gebleven namelijk we hebben nu in V2.0 volledige conectivty tussen de Hog III, Hog IPC en Hog3PC en je kan nu ook DP2000 aansluiten op de IPC en Hog3PC.
                      Dus je hebt nu ook de mogelijkheid om tot 99 DP2000's aan te sluiten op zowel IPC en Hog3PC.

en wat het Fan verhaal je kan het ook invoeren via de commandline bv.

deskchannel 1 thu 10 @ 1 thru full
                      dan is channel 1 @ 10%
                      channel 2 @ 20%
                      channel 3 @ 30% etc.

je kan het ook verder uit breiden bv.

deskchannel 1 thru 10 @ 1 thru 100 thru 10
                      dan zal ch 1>5 van 10 thru 100 gefanned en 6>10 van 100 thru 10

en je kan dit ook doen in fade en delay tijd bv.

1thru 10 @ 100 enter time 1thu 10 enter voor een Fan in de fadetime of
                      1 thru 10 @ 100 enter time time 1 thru 10 enter voor een fan in de delaytime.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is anders laat het me even weten
                      Frank Schotman
                      High End Systems

Comment

• axs
                        Moderator
                        • Jun 2002
                        • 2687

Originally posted by Frank@highend
                        hoe bedoel je minder overzichtelijk? het is het zelfde gebleven namelijk we hebben nu in V2.0 volledige conectivty tussen de Hog III, Hog IPC en Hog3PC en je kan nu ook DP2000 aansluiten op de IPC en Hog3PC.
                        Zijn idd wel enkele dingen veranderd in de keyboardmapping en shortcuts in V2.0.
                        Maar over fanning heb ik nog geen probs gelezen op het HES forum.

Comment

• Frank@highend
                          • Oct 2005
                          • 65

Originally posted by axs
                          Zijn idd wel enkele dingen veranderd in de keyboardmapping en shortcuts in V2.0.
                          Maar over fanning heb ik nog geen probs gelezen op het HES forum.
                          Klopt maar er zijn geen dingen verdwenen
                          Frank Schotman
                          High End Systems

Comment

• Highfield
                            • Jun 2006
                            • 144

k heb d'r nu mee gewerkt: het is idd hetzelfde. waar denk ik m'n verwarring over is ontstaan is dat er in de "gewone" hog manual compleet andere keymappings staan laat er nou bij hog3pc een andere zitten.....
                            Harm Hoogveld

Het begint met ambitie..

Comment

Working...