TMF Awards Nederland - 2006

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • NiTRO
    • Sep 2002
    • 677

TMF Awards Nederland - 2006

Waar is het licht naar toe? Lijkt wel heel erg back to basic.....niks speciaals dit keer....jammer
  • Upgrading your system
    • May 2003
    • 1684

lijkt een beetje op vorig jaar met die trap zo.

wel vind ik kwantitein niet altijd kwaliteit. je kan ook met weinig licht iets moois bereiken.

(ik heb overigens maar 3 min gekeken ofzo hoor, dus mischien zit ik er naast)
    Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• Mathijs
      Moderator
      • Aug 2002
      • 1353

Ik vind het er anders erg strak uit ziet.
      Al die poes pas voegt niet speciaal iets toen.

Comment

• jurjen_barel
        • Jun 2003
        • 3150

Heb alles gezien (vrije avond). Op zich best leuke show, maar toch het gevoel dat er veel meer uitgehaald kan worden. Presentatie mics zaten regelmatig tegen rondzingen aan (hoorde je zeer duidelijk voor de tv) en sommige presentatie mics stonden niet op tijd aan in de tv-mix, waardoor je ze via de zaal overheadjes moest aanhoren.
        Om terug te komen op het licht: veel standaard kleurencombi's, het mocht spectaculairder. Ook niet een echt uniek lichtplan.

Heel gaaf was die auto die werd gevlogen. Zie je toch niet vaak.

Al bij al heb ik me toch wel goed vermaakt. Paar van die rappers waren naar mijn mening te aanwezig, maar dat mocht de pret niet te veel drukken.

Comment

• Lighting
          • Sep 2004
          • 209

okee die auto vond ik ook erg stoer ik zit nu de herhaling te kijken (waarom horen jullie nog!!!!) maar wat ik wil weten is hoe die auto gevlogen werd..........heb niks aan gok verhalen ........ik zag namelijk geen kabels etc etc wel twee of drie wat leek op kleine ventilators op de auto.Ik dacht zelf aan een inflatable..............??

ik hoor het graag van iemand die het weet.........

Lighting
          LET THERE BE VARI LITE(S) and ALPHA's , AND A LOT OF THEM.......(this line is powered by Grand MA too)

Comment

• axs
            Moderator
            • Jun 2002
            • 2687

vanavond TMF awards Belgie

Ontwerp: Michiel Milbou
            Operators: Dimi Theuwissen en Michiel Milbou
            Desk: 2x GMA + ADB mentor
            Licht: phlippo showlights

en voor de cijfertjesfreaks (via Yves Melis, Phlippo Showlights)

mainstage:[LIST][*][FONT=MS Shell Dlg]51 x Studio Color 575 [/FONT][*][FONT=MS Shell Dlg]66 x Vari*Lite 500d [/FONT][*][FONT=MS Shell Dlg]49 x Vari*Lite 2500 Spot [/FONT][*][FONT=MS Shell Dlg]60 x High End Color command [/FONT][*][FONT=MS Shell Dlg]48 x High End Cyberlight Turbo [/FONT][*][FONT=MS Shell Dlg]24 x Martin Atomic [/FONT][*][FONT=MS Shell Dlg]72 x Led Tube 1m[/FONT][*][FONT=MS Shell Dlg]320 x Octo Strip LED [/FONT][*][FONT=MS Shell Dlg]24 x High End Dataflash [/FONT][*][FONT=MS Shell Dlg]4 x Synchrolite B52 [/FONT][*][FONT=MS Shell Dlg]4 x Studio Due 3K Spaceflower [/FONT][*][FONT=MS Shell Dlg]8 x Followspot Aramis HMI 2,5 [/FONT][*][FONT=MS Shell Dlg]8 x Fresnel 5kw [/FONT][*][FONT=MS Shell Dlg]6 x Profile 2kw [/FONT][*][FONT=MS Shell Dlg]32 x Par 64 6-Bar Silver [/FONT][*][FONT=MS Shell Dlg]9 x Arena Vision[/FONT][/LIST]
            Last edited by axs; 14-10-06, 01:06.
            If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• deurklink

Dat stukje met die losse parren heeft rammstein ook al een keer gedaan (live aus berlin) 't was dan wel met een zaklamp maar het idee is hetzelfde. Fouten gebeuren, maar in de aanloop naar het concert werd er door presentatoren al geklaagd over de regie openlijk op tv. En dat van ilse zonder geluid is echt kut lijkt me als geluid tech. ! Ik doe het zeker niet beter.. maar bij een concert van dit formaat mag je toch wel kwaliteit verwachten! Heb de afgelopen tmf awards ook gezien en er waren nu toch wel echte fouten!

Ach ja de gemiddelde top40 persoon merkt het niet en het was een mooi feessie.. ik loop te zeuren.. 't is laat... slapen...

Comment

• shure-fan
                • Sep 2003
                • 1046

ik vond het wel zo'n matige show vergeleken met de voorgaande jaren

1) de locatie, daar kun je toch geen kop in kwijt vergeleken met normaal
                2) de podia's
                3) het aantal optredende artiesten
                4) de lichtshow erg compact
                5) (in mij ogen het ergste, en viel me direct op) de bar slechte tv-mix
                Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• MJ
                  • Mar 2004
                  • 140

'k was er donderdag en vannacht voor flashlight

auto was inflatable
                  3 of 5 propellors onder /achter werden met joystickje bestuurd

zag er idd heel echt uit tot dat je hem aanraakte
                  ik begreep dat ie ±4 kilo woog zonder gas er in

wel jammer dat de onderkant egaal zwart was

Comment

• Frank@highend
                    • Oct 2005
                    • 65

Er werd oa. gebruik gemaakt van Hes Studio Beam PC, Hes Dataflash, Hes Studio Command 1200 (54 stuks), Syncrolight B52, VL3000, Atomics, en een berg Conventioneel en het geheel werd aangestuurd door 2 Hog III's
                    Frank Schotman
                    High End Systems

Comment

• berolios
                      • Sep 2005
                      • 1538

Even een klein beetje off-topic //

Weet er toevallig iemand of er (buiten de herhalingen vannacht) nog ergens streams of files op internet te vinden zijn van de afgelopen TMF Awards ??
                      Ben er gister zelf bij geweest en zou wel eens willen zien hoe het er uiteindelijk op TV uit kwam. Thanks !!

//

Cheerio!
                      Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• Robert H
                        • Jan 2006
                        • 378

Paar dingen die mij de laatste edities van deze show steeds meer opvallen:

Je kunt nog zó veel licht, vuurwerk en decor neerzetten, het blijft een krappe bedoening in zo'n kijkdoos. Ditmaal was het podium wederom veel te klein naar mijn smaak. Okee, de hele constructie inclusief presentatiegedeelte en uitbouw was best groot, maar vanwege het aan drie zijden afbakenen van het 'speelpodium' bekroop mij een benauwend gevoel. Daarbij blijft de HMH natuurlijk een vreemde lokatie voor zo'n megashow. In Ahoy viel er uiteraard ook wel wat te zeuren, maar hier hadden ze tenminste de ruimte...

De technische stress die zo'n productie met zich meebrengt mag in geen geval duidelijk merkbaar zijn voor Jan Publiek. Bij iedere live-uitzending gaat natuurlijk weleens iets fout, maar de kunst is om dit professioneel te verhullen. In het geval van de TMF-awards hoef je helaas geen expert te zijn om vast te stellen dat men anno 2006 nog steeds niet helemaal klaar zijn voor een evenement van deze omvang. Geluidstechnisch (offtopic-alert) ging er van alles mis, maar over 't algemeen vond ik de algehele broadcastmix ook niet bepaald fris. Bij alle acts hadden de ambience-microfoons een glansrol! Qua frontlicht was het ook niet altijd feest, maar gelukkig valt dit onder de noemer "creativiteit", dus zal het publiek daar niet wakker van liggen.

Kortom: Ik vond 't niet best... Maar ja, ik ben maar muzikant ;-)

Comment

• Funmaker
                          • Jun 2006
                          • 922

YouTube - Top Gear - Radio Controlled Cars
                          zoiets als ditte de laatste minuten komt zo een auto te voorschijn
                          kwa shows heb ik geen gezien ...
                          Hold on a second, relax and listen...

Comment

• jurjen_barel
                            • Jun 2003
                            • 3150

Originally posted by Mobile Light Sound Vision
                            Licht : Flashlight
                            Podium / Rigging : Stageco
                            Geluid: Ampco
                            Podium was inderdaad Stageco, maar zij doen geen rigging. Frontline stond daarvoor in de aftiteling.

Comment

• jurjen_barel
                              • Jun 2003
                              • 3150

Originally posted by berolios
                              Even een klein beetje off-topic //

Weet er toevallig iemand of er (buiten de herhalingen vannacht) nog ergens streams of files op internet te vinden zijn van de afgelopen TMF Awards ??
                              Ben er gister zelf bij geweest en zou wel eens willen zien hoe het er uiteindelijk op TV uit kwam. Thanks !!

//

Cheerio!
                              Ik heb een tv-kaart mee laten lopen. Ik zal eens kijken wat ik daarmee kan doen.

Comment

Working...