pearl of hog 1000

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kristofb
    • Sep 2006
    • 91

pearl of hog 1000

ben aan het twijfelen over de aanschaf van een pearl of een hog 1000. Met de pearl heb ik veel ervaring en met de hog een beetje. Voor welke tafel zouden jullie gaan?
  • Harmen
    • Sep 2003
    • 379

nieuw of tweedehands?

en voor welk doel?
    Live Rock en roll van bandjes is de pearl uiteraard een uitstekende keus..
    Hog zie je nog wel eens in dance segment van de markt, denk dat het daarnaast ook wel erg te maken heeft met je persoonlijke voorkeur, beide tafels zijn niet gek
    weet niet of je hem ook wil verhuren, in de verhuur is de pearl een makkelijkere tafel.
    Last edited by Harmen; 10-10-06, 17:41.

Comment

• Upgrading your system
      • May 2003
      • 1684

Ik denk dat ik in jou geval zou kiezen voor de pearl.

waarom?? als je er mee kan lezen en schrijven is het een betrouwbare tafel. verder hoef je de pearl niet meer te leren, en dat is ook al een voordeel.

hog is ook een goede tafel, maar gezien je de pearl al kent lijkt het me een handige keuze
      Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• moderator
        Moderator
        • Apr 2001
        • 5946

Gezien op de ontwikkelingen van de laatste tijd, mijn eigen ervaringen met beide tafels: avolites.
        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• AJB
          • Jul 2003
          • 2289

Tsjah, en daar sta je dan met je Pearl in het theater; mooi de pineut !

Het hangt compleet af van je toepassingen. Vergis je ook niet in uitwisselbaarheid van shows (hog1000 doet ook HogII en viceversa). Pearl shows draaien (voorzover ik weet) niet op de Diamond series.

Hog1000 is wel degelijk geschikt voor festivals, maar bovendien functioneel in het theater. De Pearl is fantastisch voor festivals, maar een drama in het theater. Tevens is complexe timing e.d. niet mogelijk op een Pearl, dus het gaat allemaal om jouw programmeer niveau.

Ik zou kijken naar een GrandMA Ultralight.

Veel suc7
          If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
          ------------------------------------------------
          Arvid Buit
          Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• DeMennooos
            • Aug 2000
            • 1416

Dan zou ik toch ook eens kijken naar een Chamsys MQ100 of MQ50.
            Zowel R&R als theater geschikt en uitbreidbaar tot 202 playbacks. Standaard 12 universes, shows zijn uitwisselbaar tussen PC, Linux en MAC en tussen consoles en PC wings.

En als je HOG en Avolites kent is hier de werking redelijk herkenbaar ;-)
            Last edited by DeMennooos; 10-10-06, 22:45.
            Greetz,

DeMennooos

Stagehands are the infantry of show business

Comment

• William
              • Oct 2002
              • 233

Tsja, Pearl of Hog, Het is maar net wat je er mee wilt, en waar je eigen voorkeur ligt. Ik zweer bij avolites maar ben nu ook steeds meer de hog (2) kant aan het opgaan. Complexe timing en controle over je show is bij Hog toch wel extreem goed. Avolites gaat niet verder dan speed/size/offset/finespread. Maar wat ik al zei. het is maar net waarvoor je em gaat gebruiken, Toch blijft op een festival de Pearl wel erg lekker snel, simpel en easy to use. Bezoekende operators kijken altijd wel blij als er weer een good 'old avo ligt
              V*L...........punt

Comment

• kristofb
                • Sep 2006
                • 91

ik zal hem waarschijnlijk gaan gebruiken voor de q-party's in belgië, vooral aansturing van intelligent licht, ik ga em zo niet direct in verhuur steken want ik kan hem zelf elk weekend gebruiken. Zal ook eens gaan kijken voor die grandma en die chamsys bedankt alleszins

Comment

• luc2366
                  • Jul 2002
                  • 1161

Originally posted by kristofb
                  ik zal hem waarschijnlijk gaan gebruiken voor de q-party's in belgië
                  owja? dus jij werkt bij...

Comment

• Robin.vd.Have
                    • Nov 2005
                    • 165

Welke Pearl ?
                    Een 2004 denk ik ? of een Expert als die leverbaar word ?
                    Die expert het iniedergeval al weer wat leuke opties van de diamond mogen krijgen dus wellicht een leuke overweging.
                    Inderdaad die GMA ultralight is ook leuk , en de hog 1000 werkt ook fijn.

-Als je gewoon lekker gaat disco'n zou ik voor de Pearl kiezen.
                    -Ga je disco'n en wil je ook zelf nog groeien in het opperaten zou ik voor de HOG of GMA kiezen (HOG pref. i.v.m de regelmaat waarmee je beide tafels tegen komt.)

M.V.G

Comment

• Halo
                      • Nov 2005
                      • 178

Originally posted by AJB
                      Tsjah, en daar sta je dan met je Pearl in het theater; mooi de pineut !

Het hangt compleet af van je toepassingen. Vergis je ook niet in uitwisselbaarheid van shows (hog1000 doet ook HogII en viceversa). Pearl shows draaien (voorzover ik weet) niet op de Diamond series.

Hog1000 is wel degelijk geschikt voor festivals, maar bovendien functioneel in het theater. De Pearl is fantastisch voor festivals, maar een drama in het theater. Tevens is complexe timing e.d. niet mogelijk op een Pearl, dus het gaat allemaal om jouw programmeer niveau.

Ik zou kijken naar een GrandMA Ultralight.

Veel suc7
                      niet met de diamond series, wel met de pearl serie, die er met de expert strax toch een leuke grote broer bij heeft.
                      ik ben niet zo'n fan van hog maar dat komt ook omdat het enige "hog" product waar ik regelmatig mee werk de jands event 416 is, een voorontwikkeling van de hog 2 en dat vind ik met bewegend licht een regelrecht kutding
                      steel verstandig...........................jat een appel!
                      fietsen is gezond.....................eet meer fietsen!

MARkeTINg light.............nee dank u liever ROBE!

Comment

• VANEENBERGEN
                        • Sep 2003
                        • 187

zo ver dat ik weet is de 416 GEEN voor ontwikkeling van de HOg2, maar dat was de wholehog (ook wel HOG1 genoemd). jands heeft deze tafel (event) zelf gemaakt. ze hebben wel samen met flying pig de jandshog en echelon series gemaakt.

joost
                        Joost van Eenbergen
                        ELC lighting

Comment

• André B
                          • Sep 2006
                          • 3

Ik zou er nog niet eens over na hoeven denken de keuze tussen een Pearl en een hog 1000 zou meteen voor een hog 1000 gaan. Veel meer mogelijkheden Rock'n Roll, dance, tv, theater, bedrijsevenementen. Pearl zou ik alleen willen gebreuken voor rock'n roll en dance. Maar ik weet dus ook niet precies wat je er mee wil gaan doen en op welk level.

En net wat joost zei de jands event 416 heeft niets met hog 1000 te maken.

mazzels

Comment

Working...