pan/tilt Trackspot

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sjoerd
    • Apr 2004
    • 341

pan/tilt Trackspot

sinds kort hebben we een aantal Trackspots voor de verhuur. Alleen
    werkt de pan/tilt niet via de dmx contoller. Alle andere functies werken wel goed. Je ziet de spiegel hooguit een mm bewegen ofzo. als je de spot op self test zet werkt beweegt de spiegel wel normaal. ik heb ook al een andere spot geprobeerd en een andere controller, maar dat hielp niet. Iemand enig idee wat er fout zit?
  • Funmaker
    • Jun 2006
    • 922

heb ik ook ooit meegemaakt vlak voor een fuif dat was iets met speed of movement dat dichtgedraaid stond waardoor hij heel kleine bewegingen maakte...
    ergens is er dus nog een eigenschap die omhoog moet weet jmmr genoeg niet meer precies de welke sorry
    Hold on a second, relax and listen...

Comment

• Skepers
      • Mar 2004
      • 36

Hey Sjoerd

Je hebt achter op de trackspot 2 sets met dipswitches:
      adress switches (links)
      personality switches (rechts)
      Heb je je personality switches goed ingesteld voor Dmx 512 mode??
      Kan zijn dat daar je probleem ligt.
      Voor de goede instellingen (hoge of lage resolutie kijk ff in de manual.

Electronic Theatre Controls, Inc. Lighting solutions, control equipment for Theater, Film & TV studios, Architectural spaces and entertainment industries.

Groeten Ronald.
      ...

Comment

• Kevin_DM
        • May 2003
        • 577

ch7 - Mspeed.
        --- watt ever you want ---

Comment

• Skepers
          • Mar 2004
          • 36

Dat is natuurlijk helemaal waar,
          Niet aan gedacht.
          ...

Comment

• Funmaker
            • Jun 2006
            • 922

dank u kevin

Comment

• sjoerd
              • Apr 2004
              • 341

oke, dank voor jullie snelle reacties!
              Ik had de personallity switch wel ingesteld, maar zoals ik nu zie op lage resolutie en de contoller wrs ingesteld op hoge resolutie. Zal dat de oplossing zijn? En die speed ch7, is die ook van invloed op de snelheid bij handmatige bediening?
              Wat zijn overigens jullie ervaringen met deze scan? zijn ze nog goed te gebruiken tegenwoordig of zijn ze inmiddels achterhaald? kan er hier niet zo veel over vinden. ze zijn van bouwjaar '99.

Comment

• Funmaker
                • Jun 2006
                • 922

ik vind het prachtige scans jammer dat ze al soms wat ouderdoms trekjes hebben maar ze zijn echt leuk vind ik goede ervaringen mee enzo en ook een zalige gobo namelijk die ronde gobo die vind ik persoonlijk een topper
                bij mij vind je geen slechte comments over die beesjes

Comment

• Skepers
                  • Mar 2004
                  • 36

Wij hebben deze 'beestjes' ook al jaren en ze werken perfect. Ronde gobo is idd top. Geeft super tunnel effect . Verder nog nooit echt problemen mee gehad.

Veel succes ermee,

Groeten Ronald
                  ...

Comment

• Funmaker
                    • Jun 2006
                    • 922

ronde gobo groen kleurtje wat doemp erbij en je hebt a kind of lazereffect ^^

Comment

• sjoerd
                      • Apr 2004
                      • 341

wow! ziet er gaaf uit. we hebben een partij licht gekocht, incl 12 trackspots, dus daar moeten we wel wat leuks mee kunnen doen toch?
                      en hoe zijn ze in vergelijking met SGM victory scans?

Comment

• deurklink

Misschien een hele domme vraag hoor! Maar zou je er ook een zwaardere lamp in kunnen zetten? Als die uberhaupt bestaat! Wij hebben er namelijk ook 4 in de loods maar naast de entour vallen ze wel een beetje weg!

Comment

• Funmaker
                          • Jun 2006
                          • 922

ik vrees ervoor want een zwaardere lamp als de 250 wat zou 575 zijn en die lampen of headjes/scans hebben meestal een ingebouwde dimmer nodig die dat wattage aankan dus ik vrees ervoor

wat misschien wel helpt is die trackspotjes eens een onderhoudsbeurt geven:
                          Stof weghalen uit ventilators en voornamelijk een nieuwe lamp steken maakt soms vrij veel verschil zo een nieuwe lamp erin!

wat versta je hieronder ?
                          we hebben een partij licht gekocht

Comment

• moderator
                            Moderator
                            • Apr 2001
                            • 5946

Originally posted by sjoerd
                            oke, dank voor jullie snelle reacties!
                            Ik had de personallity switch wel ingesteld, maar zoals ik nu zie op lage resolutie en de contoller wrs ingesteld op hoge resolutie. Zal dat de oplossing zijn? En die speed ch7, is die ook van invloed op de snelheid bij handmatige bediening?
                            Wat zijn overigens jullie ervaringen met deze scan? zijn ze nog goed te gebruiken tegenwoordig of zijn ze inmiddels achterhaald? kan er hier niet zo veel over vinden. ze zijn van bouwjaar '99.

Erg goed bruikbaar! Lekker snel en betrouwbaar spotje. Zeker in combinatie met (tragere) movingheads als bijvoorbeeld setje studiocolors erg bruikbaar!
                            Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• stekelvarke
                              • Dec 2004
                              • 1062

Originally posted by Funmaker
                              ik vrees ervoor want een zwaardere lamp als de 250 wat zou 575 zijn en die lampen of headjes/scans hebben meestal een ingebouwde dimmer nodig die dat wattage aankan dus ik vrees ervoor

wat misschien wel helpt is die trackspotjes eens een onderhoudsbeurt geven:
                              Stof weghalen uit ventilators en voornamelijk een nieuwe lamp steken maakt soms vrij veel verschil zo een nieuwe lamp erin!

wat versta je hieronder ?
                              er zijn nog genoeg lampen tussen de 250 en de 575W hoor.
                              Overigens is de QT8500 lamp een 24V halogeen lamp en geen gasontladingslamp. Ook hebben gasontladingslampen geen ingebouwde dimmer maar een voorschakel apparaat en halogeenlampen een transfo.

mocht je een andere(zwaardere lamp) willen gebruiken zal je ook in het oog moeten houden dat de transformator het vermogen aankan. eveneens moet je nagaan of de bekabeling en lampvoet de stroom kan verdragen. En zeker ook niet onbelangrijk alle andere onderdelen moeten de extra warmte aankunnen. Eveneens zal je ook een andere zekering nodig hebben. Dus ik zou er niet aan beginnen.
                              Last edited by stekelvarke; 13-09-06, 14:41.
                              exit night into LIGHT

Comment

Working...