LSC Maxim L versus MA Lightcommander 24/6

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MJ
    • Mar 2004
    • 140

zou idd toch eve doorsparen voor een ultralight of light

werk zelf ook al jaren op een pearl en nu sinds kort op grandma
    tis eve wennen met "weinig" faders maar door goed programmeren zijn het er op eens meer dan genoeg. kijk eens naar de "speedmasters" -> met een fader de snelheid van al je chasers en/of bewegingen in verhouding versnellen of vertragen. kun je met een vinger de sfeer bepalen

als freelancer moet je ook "investeren in de toekomst" voor als je later wat grotere klussen krijgt dan is die grandma veel interessanter.

zelf heb ik alleen op een maxim-s gewerkt, het was vreselijk
    een ding wat ik nog weet was het veranderen van pagina kon alleen naar boven en niet terug en dan is "maar" 9 pagina's te veel

Comment

• AJB
      • Jul 2003
      • 2289

De mogelijkheden voor extra faders zijn bestemd voor gebruik bij grote (enorme) lichtshows (vandaar ook dat de Full Optional 20 faders heeft).

Een HogII heeft ook 10 faders grote vrienden, en GEEN executor buttons... Volgens mij konden daar de meeste shows ook gewoon op gedraait worden ? Slim programmeren, en gebruik maken van de pagina wissels; elk festival is dan prima te draaien op een Ultra-Light.
      If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
      ------------------------------------------------
      Arvid Buit
      Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• axs
        Moderator
        • Jun 2002
        • 2687

Originally posted by AJB
        De mogelijkheden voor extra faders zijn bestemd voor gebruik bij grote (enorme) lichtshows (vandaar ook dat de Full Optional 20 faders heeft).

Een HogII heeft ook 10 faders grote vrienden, en GEEN executor buttons... Volgens mij konden daar de meeste shows ook gewoon op gedraait worden ? Slim programmeren, en gebruik maken van de pagina wissels; elk festival is dan prima te draaien op een Ultra-Light.

Rockwing is nochtans een welgekomen hulpmiddel
        If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• LJ Bert
          • Apr 2003
          • 270

je kunt wel terug gaan in paginas door page + flashbutton in te houden.
          hehe wat een gedoe

Comment

• moderator
            Moderator
            • Apr 2001
            • 5946

Goed, voordat we in een disucssie verzanden hoeveel live playbacks men nodig heeft om een creatieve show neer te zetten, wil ik de vrijheid nemen om daar een stokje voor te steken in deze discussie.

Wanneer je met enige regelmaat bewegend licht op je tafel aan gaat sluiten is de 24/6 erg omslachtig.
            Hoewel deze tafel ook bij mij zeer hoog staat aangeschreven wegens de enorme betrouwbaarheid, eenvoudigheid van lijntjes en chases...Alleen leuk wanneer je conventioneel aanstuurt, combi met scrollers wil nog net lukken.

Gisteren tiepte ik vlotjes weg het advies voor een pearl in. Is namelijk nog steeds de meest voorkomende en allom geaccepteerde oplossing voor de gemiddelde festivalsetup.
            Tuurlijk kom je ook festivals met 2*Hog2 met een diamond voor conventioneel dernaast tegen....maar iets zegt me dat we het niet over dergelijke set-ups hebben

LSC maxim: tafel dwingt je op een bepaalde manier te werken, als je ( zoals ik) hebt leren tikken op een MA....dan is dat niet een logische manier.
            De overstap naar een pearl is dan veel logischer, tafeltje laat je ook veel vrijer in de manier waarop je werkt/ je tafel in wil delen.

Vond mijn eerdere uitspraak wat kort door de bocht, dus vandaar even deze toevoeging.
            Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Wouter Verlinden
              • Dec 2000
              • 263

Even een paar verduidelijkingen...

Mijn budget is 2000€ voor een tweedehands-tafel... dus dat zijn dan tafels van ongeveer 4000€ nieuw...

Ik werk nu op een GLP Light Operator 48... en volgende zaken die ik nu heb wil ik zeker ook op mijn nieuwe tafel....
              - meerdere chases tegelijk draaien
              - tap-control voor chase speed
              - veel faders voor een makkelijke direct access
              - eventueel optie voor bewegend licht... dit gaat nu via LightJockey...

Ik was dit WE aan de slag met een Lightcommander... en vond het inderdaad zéér prettig werken... (was niet de eerste keer dat ik een Lightcommander onder de vingers had... mijn eerste keer was zo'n 9 jaar geleden... was toen zelf 17...)

Maar... wat ik dan weer mis op de Lightcommander...
              - Beperkt aantal chases tegelijk
              - Geen fade op chases die onder de 4 laatste faders draaien, enkel op diegene die op de chase-master draait...
              - Inderdaad exotisch formaat van opslagmedium voor shows
              - Intelligent licht inderdaad omslachtig...

Vandaar mijn blik naar een Maxim L... ongeveer zelfde prijs... maar net die features die ik mis op de Lightcommander wel aan boord hier...

Zien jullie met mijn "wensen" en beperkingen nog andere tafels die mij zouden kunnen bevallen?

Greetz,

Wouter
              Wouter Verlinden
              Creative Sound & Light Development

Comment

• Wouter Verlinden
                • Dec 2000
                • 263

PS: Als ik zeg "veel faders" bedoel ik niet enkel playback faders, maar ook kanaal-faders... Het merendeel van de shows die ik draai bevatten nog steeds een hoop conventioneel... en dan zijn veel kanaalfaders wel handig om snel in te grijpen...
                Wouter Verlinden
                Creative Sound & Light Development

Comment

• DJ_Compact
                  • Jan 2004
                  • 234

Kijken voor een 48/6 dan?
                  Mjaaaa....

Comment

• Nisha
                    • Jul 2006
                    • 26

paar maanden geleden onderzoek gedaan
                    nieuwe maxim koste 5000 en tweedehands pearl ook 5000
                    dus je moet gewoon zoeken,

zo een maxim is dus egt 3 keer nix!

Comment

• STINO
                      • Feb 2004
                      • 93

Is de zero 88 fat-frog geen mogelijke oplossing?
                      Skyline forever

Comment

• kokkie
                        • Nov 2003
                        • 1166

Is misschien een beetje off-topic, maar denk je dat je meer klussen krijgt als je zelf zo'n tafeltje hebt? Kan je door met zelf zo'n tafeltje aankomen je dagprijs verhogen? Of heb je hem nodig voor pre-production in je WYSIWYG studio?

Volgens mij kunnen alleen de topklasse tafels iets toevoegen aan een freelance operator icm video(content), led, pre-production en vooral de skills van de operator. Misschien een Pearl als je opdrachtgevers die niet hebben en je wat grotere setjes voor die mensen gaat doen, maar niet één van de tafels die jij wil, die kan iedereen zelf wel uit zijn magazijn toveren voor weinig.
                        Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

Working...