LSC Maxim L versus MA Lightcommander 24/6

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Wouter Verlinden
    • Dec 2000
    • 263

LSC Maxim L versus MA Lightcommander 24/6

Ongeveer zelfde prijsklasse...

Ben wel te vinden voor de "meer" features van de LSC... chase onder elke fader... optie om later padpad te steken...

Maar de MA lijkt mij net iets betere drukknoppen te hebben....

Jullie mening?

Greetz,

Wouter
    Wouter Verlinden
    Creative Sound & Light Development
  • LJ Bert
    • Apr 2003
    • 270

heb vaak op de maxim gewerkt. vind het een prima tafel voor conventioneel licht te doen. makkelijk patchen chases memories onder de bauwe + rode bank (dus niet onder elke fader).
    wel paar nadelen:
    flash toetsen staan tegen elkaar.
    geen mogelijkheid om chases op random te zetten.
    speed instellen van chase geeft af en toe wat geflikker.

maar langs de andere kant inderdaad zeer veel playback mogelijkheden,
    makkelijk crossfade op chses als op memories.
    fijne faders.

alleen de padpad optie is goed als je 8 mh ofzo erop zet voor de rest vind ik deze niet echt fijn werken bij het programmeren en heber wel vaker problemen mee gehad.

Kortom een ideale tafel voor conventioneel gebruik.
    hehe wat een gedoe

Comment

• moderator
      Moderator
      • Apr 2001
      • 5946

Lekker die incomplete info...
      Wat ga je aansturen met deze tafel?
      wat wordt er allemaal op aangesloten....
      Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Wouter Verlinden
        • Dec 2000
        • 263

Ik ben freelance light-operator... dus is elke keer wel wat anders wat er op hangt...

Ik doe vooral festivals en af en toe een party...

Vooral bedoeld voor conventioneel (dimmers) en eventueel ook nog een aantal scans of Mh's....

Greetz,

Wouter
        Wouter Verlinden

Comment

• moderator
          Moderator
          • Apr 2001
          • 5946

En je gaat die tafel; gebruiken voor je eigen klussen?

Lekker laten staan beide tafels en pearltje halen.
          Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• DJ_Compact
            • Jan 2004
            • 234

Originally posted by moderator
            En je gaat die tafel; gebruiken voor je eigen klussen?

Lekker laten staan beide tafels en pearltje halen.
            Precies, en als het persé een van die moet zijn zou ik voor de MA gaan. Veel makkelijker te programmeren dan de Maxim naar mijn mening. De bediening vind ik ook makkelijker. Als je MH`s erop hebt is het ff programmeren om een paar toffe bewegingen te krijgen, maar daarna is het allemaal zeer makkelijk.

Maargoed, beter een pearl, vooral qua bewegingen programmeren scheelt het een hoop
            Mjaaaa....

Comment

• Nisha
              • Jul 2006
              • 26

persoonlijk vind ik de maxim echt een slechte tafel,
              bij de maxim heb je patpad dit vind ik echt een heel erg irritant ding om mee te werken, je moet het patpad goed raken met een punt wat betekend dat je of nagels moet hebben, of te wel een pen (hoewel dat natuurlijk niet echt goed is voor je patpad)

Ik zou zeggen ben het eens met het bericht hier boven gewoon een pearl

Comment

• Wouter Verlinden
                • Dec 2000
                • 263

En dan nu het echte probleem...

Mijn budget is toch wel te klein voor een Pearl...

De MA & LSC vallen binnen mijn budget...
                Wouter Verlinden

Comment

• jurjen_barel
                  • Jun 2003
                  • 3148

De MA 25/6 is toch wel een hele fijne tafel.
                  Je kan er enkel conventioneel mee aansturen, maar dat gaat toch wel als een trein. Programmeren is een feest op dit ding, softpatchen is simpel, chasers kun je via een speciaal chasermenu regelen (erg fijn), alle functies die je nodig hebt onder handbereik, blind en swop-functies zijn heel erg handig voor live. Niets ontbreekt eraan!

Enige nadelen: als je chasers onder de memories moeten, kunnen ze alleen onder de laatste 4 van de 16, rare EPROM-kaartjes voor backups.

Comment

• SpaceyDeeJ
                    • Sep 2001
                    • 876

Hoho,

Ma 24/6 nou niet gaan vergelijken met een Maxim, laatst genoemde is VEEL uitgebreider, maar zoals eerdere posters al aangeven is het sliden op de PatPad is soms een ramp, zeker als er wat vocht aan te pas komt....

Dan toch maar Pearl....

Overigens gaat de prijs van de Pearl 2004 aangezien versie extended en 2008 eraan komen...
                    cheers,

DeeJ

zohee pappie, die tafel van die meneer is echt wel groot

Comment

• AJB
                      • Jul 2003
                      • 2289

Originally posted by jurjen_barel
                      De MA 25/6 is toch wel een hele fijne tafel.
                      Je kan er enkel conventioneel mee aansturen, maar dat gaat toch wel als een trein.
                      Allereerst is het natuurlijk de 24/6 en die stuurt geen conventioneel aan maar dmx. Dat betekend dat er wel degelijk moving light mee kan worden aangestuurd.

De MA 24/6 is samen met de 12/2 al vanoudsher een "rots in de branding". Hoe zou dat komen ? Stabiliteit, degelijkheid en eenvoud. Maxim is een absoluut B-product, met nog niet half de kennis van MA. Maar waarom een product van 10 jaar oud vergelijken met iets recents ? Misschien moet je toch een kijken naar een Ultra-Light of een Micro. Dit zijn tafels die meegaan met de toekomst, en dezelfde functionaliteit hebben als een pearl (even better).

Als freelancer met een eigen tafel moet je je bedenken dat er ook zoiets bestaat als losse verhuur. Een Pearl is dan erg interessant...
                      If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                      ------------------------------------------------
                      Arvid Buit
                      Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• Wouter Verlinden
                        • Dec 2000
                        • 263

MA Ultra-Light of Micro.... toch echt wel veel te weinig faders voor een goede live-controle vind ik...

Pearl... wat moet dat tweedehands kosten,

AJB, kan je even zeggen waarom de Maxim een B-product is? Wat ontbreekt er qua kennis? Ik zie vooral meer features en mogelijkheden dan de MA...

Greetz,

Wouter
                        Wouter Verlinden

Comment

• Wouter Verlinden
                          • Dec 2000
                          • 263

PS: Heeft iemand ervaring met de druktoetsen van de Maxim?
                          Wouter Verlinden

Comment

• AJB
                            • Jul 2003
                            • 2289

Heel simpel Wouter; LSC heeft niet de ontwikkelaars om een logisch en efficient product in de markt te zetten. Het apparaat kan veel; OK, maar hoe ? Producten moeten een "tool" zijn voor de gebruiker, niet een blokkade. Je ziet meer mogelijkheden in de Maxim dan in de GrandMA range ? Of vergelijk je nu weer met dat product van 10 jaar geleden ?...

MA Ultra-Light te weinig faders ? Voor wat precies ? Een Pearl heeft 15, een MA Ultra-Light 10. Naast de faders heeft de Ultralight nog een flinke partij executor buttons, en via MIDI kun je elke Behringer tafeltje van 150 euri aansluiten als "stretch". Zie dus absoluut niet in waarom je te weinig faders zou hebben. Per definitie geldt dat een tekort aan faders doorgaans voortkomt uit te weinig programmeer ervaring.

Suc7...
                            If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                            ------------------------------------------------
                            Arvid Buit
                            Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• LJ Bert
                              • Apr 2003
                              • 270

Originally posted by AJB
                              Per definitie geldt dat een tekort aan faders doorgaans voortkomt uit te weinig programmeer ervaring.
                              dit vind ik toch wel een gewaagde uitspraak hoor.
                              soms heb je gewoon veel faders nodig anders had MA ed nooit de optie gemaakt om extra faders te koppelen via midi of dmx of door middel van een palyback wing.

de druktoetsen van maxim zijn niet zo super vind ik.
                              maar als je ze wil gebruiken om overal mee tenemen en met intelligent licht zou ik toch voor een andere optie gaan dan de maxim het is een leuke tafel voor conventioneel licht op festivalletje maar voor de rest ......
                              miss effe wachten en kijken wat de prijs van een pearl 2004 gaat doen of een 2de hands op de kop proberen te tikken.
                              hehe wat een gedoe

Comment

Working...