Par 64

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bullet-77
    • Sep 2006
    • 17

Par 64

Heeft iemand informatie over EFP Lamp voor een par 64?
    thx BuLLeT
    It ain't a job.... It's a way of life
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5946

Voor zover mij bekend worden efp lampen niet gemaakt voor dit formaat par.
    Hoe kom jij bij dat idee?
    of, waarom wil je een efp lamp in dit blik stoppen?

Beetje info is erg welkom!
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• bullet-77
      • Sep 2006
      • 17

sorry mijn fout ma welk soort lampe kannek dan wel in dat blik steke? en heb je ng wat meer info over EFP? ty
      It ain't a job.... It's a way of life

Comment

• ralph
        Banned
        • Aug 2000
        • 2649

Als je belooft wat beter op je spelling te letten, zijn er vast mensen die je vragen willen beantwoorden, maar nog steeds: why EFP?
        Dat zijn kleine fittinkjes...

In een par lamp gaan GX fittingen, als je benieuwt bent hoe en waarom die afkortingen heten zoals ze heten, geen idee!

Comment

• Orbis
          • Feb 2004
          • 217

De X wil zeggen dat beide aansluitpinnen even dik zijn, als je een Y hebt wil dit zeggen dat de ene pin dikker zal zijn dan de andere.
          Het cijfer slaat denk ik op de afstand tussen de pinnen, al ben ikhier niet 100% zeker van.

Waar de G voor staat: geen idee!
          sex, drums & rock \'n\' roll

Comment

• MEEO Licht en Geluid
            • Nov 2005
            • 950

PAR lampen worden altijd gemaakt met GX16d, en raylight (halogeen) worden gemaakt met GY9.5.
            Last edited by MEEO Licht en Geluid; 09-09-06, 09:07.
            MEEO Audio Licht Rigging,
            Mark van der Werff
            Groningen

Comment

• MEEO Licht en Geluid
              • Nov 2005
              • 950

Originally posted by Mobile Light Sound Vision
              Bedoel je niet, Par lampen zijn GX16d en Raylightjes met een GY9.5 ;-)?
              Pardon voor mijn ongelofelijke spelfout
              is geedit
              Mark van der Werff
              Groningen

Comment

• kokkie
                • Nov 2003
                • 1166

Originally posted by Orbis
                De X wil zeggen dat beide aansluitpinnen even dik zijn, als je een Y hebt wil dit zeggen dat de ene pin dikker zal zijn dan de andere.
                Het cijfer slaat denk ik op de afstand tussen de pinnen, al ben ikhier niet 100% zeker van.

Waar de G voor staat: geen idee!
                De GX17q lampvoet heeft 5 pinnen, waarvan 1 dik en 4 dun.
                Dat een GY lampvoet een dikke en een dunne pin heeft klopt volgens mij wel, maar waarom is het GX9,5 en G6,35, G22 en G38, allemaal zonder X maar wel met even dikke aansluitpennen?

Originally posted by MEEO Licht en Geluid
                PAR lampen worden altijd gemaakt met GX16d, en raylight (halogeen) worden gemaakt met GY9.5.
                Uh, PAR 16/20/36/38 kom ik toch meestal tegen met E27 fitting.
                ACL PAR bulbs 36/64 losse schroefjes
                Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• MEEO Licht en Geluid
                  • Nov 2005
                  • 950

Originally posted by kokkie
                  De GX17q lampvoet heeft 5 pinnen, waarvan 1 dik en 4 dun.
                  Dat een GY lampvoet een dikke en een dunne pin heeft klopt volgens mij wel, maar waarom is het GX9,5 en G6,35, G22 en G38, allemaal zonder X maar wel met even dikke aansluitpennen?

Uh, PAR 16/20/36/38 kom ik toch meestal tegen met E27 fitting.
                  ACL PAR bulbs 36/64 losse schroefjes

Het topic gaat over de PAR 64, daar antwoord ik ook naar...
                  Mark van der Werff
                  Groningen

Comment

• kokkie
                    • Nov 2003
                    • 1166

Originally posted by MEEO Licht en Geluid
                    Dan blijf ik bij mijn standpunt over de ACL, dat is een echte PAR64 , alhoewel je het hier volgens mij over PAR hebt en niet over PAR64.
                    En dan wil ik ook graag van je weten, is er ook een niet halogeen raylight of bedoel je dat een PAR64 geen halogeen is?

Dat we het überhaupt over Raylight hebben is al raar, want het onderwerp is PAR64 en de eigenlijke vraag is: "Heeft iemand informatie over EFP bulb voor een par 64 bulb?"
                    De officiële benaming voor het armatuur is namelijk PAR-Can of PAR-Blazer en PAR is gewoon de afkorting voor persglaslamp in het Engels, dus dat is gewoon een bulb.
                    Dat we het woord PAR te pas en te onpas gebruiken voor het armatuur is niet erg, als je het maar weet en daar zal het hier best wel aan schorten. Het is volgens mij zo'n beetje hetzelfde als het gebruik van Bahco of Stanleymes, iedereen begrijpt je, maar 9 van de 10 keer is het gereedschap wat je gebruikt niet van dat merk.
                    Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• moderator
                      Moderator
                      • Apr 2001
                      • 5946

Stelling van MEOO is incompleet en onvolledig, daarmee onjuist, Kokkie geeft in zijn reactie duidelijk aan welke aanvullende parlampen/cans een andere fitting gebruiken.
                      Bestaan trouwens ook E27 fittingen voor in par 64 can, ooit eens in de ontwerpstudio van een reclamebureau gebruikt, ze wilden wel de looks, maar niet de hitte/stroomverbruik...dat kan dus
                      Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

Working...