Aansturing Future Licht op pearl 2004

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • woerdie
    • Aug 2006
    • 5

Aansturing Future Licht op pearl 2004

Hallo,
    Ik ben sinds een maand of vier met een pearl 2004 aan het werk, en er zijn een paar dingetjkes waar ik niet uitkom, een ervan is de onderstaande:

Toen we nog met de oude tafel werkte (MA 24-6), kon ik onder de flash buttuns van de banken de shutters van de scans zetten, (gewoon de shutters open zetten en save onder, bv schuif 1 in bank A) maar op de een of andere manier krijg ik dat bij de pearl niet voor elkaar. Ik heb al van alles geprobeerd, een chase, een stage record, een fixture record, maar op geen een manier krijg ik heb zo snel aan het flashen als op de MA.
    Weten iemand van jullie misschien hoe ik dit moet oplossen?

Alvast hartelijk bedankt,

Woerdie
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5946

ff een pallette aanmaken met alleen je shutters in de gewenste stand? (rec bij channel...)
    dan oftewel je pallette aanklikken tijdens je show, of die pallette onder een fadertje/swop wegtikken....zie ik iets over het hoofd of moeten we simpele dingen gewoon simpel houden?

Lijkt me niet specifiek iets voor een bepaald merk, maar meer basale kennis van een operator
    Last edited by moderator; 15-08-06, 11:07.
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• woerdie
      • Aug 2006
      • 5

Thanx, ik zal het eens proberen!

Comment

• Halo
        • Nov 2005
        • 178

met welke futurelights werk je?
        wij hebben hetzelfde gezanik gehad met de sc-570 en de sc-740, dat ligt aan de personality files omdat futurelight meerdere functies achter elkaar op een dmx kanaal zet kunnen dingen soms niet tegelijkertijd, verder zijn de personality files van avolites voor futurelight ook niet best, iig niet voor bovengenoemde type's we hebben avolites al meerdere keren gevraagd om verbeteringen, die zijn iedere keer iets beter maar nog niet perfect gebleken
        steel verstandig...........................jat een appel!
        fietsen is gezond.....................eet meer fietsen!

MARkeTINg light.............nee dank u liever ROBE!

Comment

• woerdie
          • Aug 2006
          • 5

Wij werken met de sc 570, en ja inderdaad ik moet ook zeggen dat ik hier veel shit mee gehad heb.
          Ik zat ook iedere keer te vechten omdat de shutter en de gobo op het hetzelfde dmx kanaal zitten, en dus moest ik een percentage van de shutter openen, en dit weer programeren om een soort van flash te kunnen creeeren.
          Ik had zelf ook al aan de pallet optie gedacht, alleen dan moet ik mijn manier van show draaien aanpassen ten opzichte van nu. Maar de eerste volgende keer dat ik weg moet ga ik het gewoon proberen.
          Hoe programmer jij eigen de dimmer tijdens de show? Zet je die onder een playback of schakel je die in middels het numeriek bord in combie met de dimmer button?
          Ik heb hem tot nu toe onder een playback gezet, en dat middels een chase!!

Comment

• Halo
            • Nov 2005
            • 178

ik zet normaal vaak een dimmer van de meest rechtse playback, met de futurelights kan dat dus niet dus ik zet gewoon mijn dimmer in 3 stappen op de pallets: dimmer 0%-50% en 100%
            bij de 740's zit op het kanaal van de shutter ook de effecten en prisma dus daar kun je nog wel een fatsoenlijke shutter mee maken, met de 570's kan dat eigelijk niet, iig niet open dicht je kunt wel heel snel open-gobo afwisselen maar ideaal is het natuurlijk absoluut niet.
            heel veel standaard avolites shapefiles (dimmer shapes) werken dan ook niet op de futurelights dus opzich vraagt het veel van je als opperator om er toch nog wat leuks van te maken maar de combi avolites-futurelight is gewoon kut, de meeste futurelight is immitatie van robe alleen zijn de personality files niet uitwisselbaar dus als je kunt kiezen voor huur of aankoop neem dan gewoon robe ipv futurelight

Comment

• woerdie
              • Aug 2006
              • 5

de dimmers kun je wel onder een playback zetten, moet je even een chase makken met alleen de dimmers er in, de snelheid op 0.2 zetten en het werkt, het is niet ideaal maar je komt er de winter mee door zullen we maar zeggen.
              Dat van die pallet is een goede, ga ik proberen.
              En ja we hebben die future lights als aller eerste scan gekocht, hebben nu alleen nog maar robe/movitec koppen bij gekocht, werkt mooi, maar is niet zo snel in reactie tijd als een scan, maar vele malen mooier en een bereik wat veel groter is.

Comment

• ljmartijnw
                • Apr 2004
                • 133

ja, das dus een leuk uitdagend spotje in combinatie met de pearl. Ik programmeer de dimmer altijd als pallette. Dan zet ik de 100% dimmer gewoon normaal alles open, behalve dimmer channel die moet op 30% ofzo (dmx protocol effe checken FUTURELIGHT service). Maar een dimmerspread van de shape generator kan je wel vergeten, dan gaat ie alle functies van je dimmer channel langs, dus uv filter en dat soort dingen krijg je dan. Niet mooi dus. Tevens zit er een slow dim system in, dus een dim shape wil zowiezo neit echt.

Succes ermee.
                Down Under.

Comment

• Halo
                  • Nov 2005
                  • 178

Originally posted by Diamond
                  Ik werk zelf met de Avolites Diamond elite 4 maar de programeer wijze is nagenoeg het zelfde, wanneer je een dimmerstand (shutter open of dicht faden, of flashen) wilt programeren (dit is de uiteindelijke vraag toch?) dan:

ALLE SCHUIFEN DICHT EN DRUK OP "CLEAR" ZODAT JE NIKS ANDERS MEE NEEMT DAN ALLEEN JE DIMMER CUE >

SELECTEER JE SPOT(S) DIE JE ONDER JE CUE WILT HEBBEN >

DRAAI AAN JE DIMMER/SHUTTER WIEL TOT 100% >

DRUK OP "REC CUE" EN SELECTEER "REC BY CHANNEL" >

EN ZET HEM WEG ONDER DE FADER WAAR JE HEM WILT HEBBEN STAAN.

Meer kan ik er niet van maken

ik geloof alleen dat je het probleem niet snapt want als je bij een 570 je dimmer op 100% zet heb je alle effecten er ook gelijk bij omdat dimmer,gobo en effecten op 1 parameter zitten

Comment

• woerdie
                    • Aug 2006
                    • 5

Dat klopt als je de dimmer op 100% zet dan heb je meerdere effecten. Het gaat mij er gewoonom hoe ik snel een shutter kon programeren zadat ik ook snel kon flashen. Als ik nu programmeer heb ik een kleine vertraging in het flashen zitten.
                    Ik ga de bovenstaande methodes van de week eens proberen en als het niet lukt kom ik er nog op terug.

Alvast hartelijjk bedankt.

woerdie

Comment

Working...